Eriarvoisuuden tunnistaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: ST00BO34-3006
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
15.05.2023 - 01.09.2023
Ajoitus
10.10.2023 - 04.12.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
4 op
Toteutustapa
20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus
Yksikkö
Hyvinvointi (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 50
Opettaja
- Jaana Mantela
- Elina Kosonen
Opetusryhmät
- Verkkoluento 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
HLPRYTO23HTäydentävä osaaminen YAMK 2023-2024, Hyvinvointi, Lappeenranta
-
HLTIYSOLAPE23SLapsi- ja perhepalveluiden kehittäminen (YAMK) 23S Lahti
-
HLTIYTO23HTäydentävä osaaminen YAMK 2023-2024, Hyvinvointi, Lahti
Pienryhmät
- Verkkoluento 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- analysoida lapsuuden eriarvoistumiseen ja turvattomuuteen liittyviä tekijöitä ja prosesseja
- arvioida hankkimaansa tietoa lasten, nuorten ja perheiden hyvinvoinnin ja tasa-arvon turvaamisessa
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Opintojakso sisältää kaksi kontaktiopetuspäivää;
-10.10.2023 klo 9-15, luentoja ja pienryhmätyöskentelyä /Zoom.
-28.11.2023 klo 9-15, tehtävien esittelyt ryhmissä (läsnäolovelvoite)/Zoom.
Arviointi perustuu tutkimusta ja kulttuurintuotetta yhdistävään oppimistehtävään (sisältää ryhmässä tuotetun esityksen sekä kirjallisen raportin).
Ajoitus ja läsnäolo
Opintojakso toteutuu 10.10-4.12.2023
Se sisältää kaksi kontaktiopetuskertaa:
- 10.10.2023 klo 9-15/Zoom verkko-opetuspäivä
- 28.11.2023 klo 9-15/ Zoom verkko-opetuspäivä
(läsnäolovelvoite).
sekä itsenäistä tehtävän tekemistä (sis. pienryhmätyöskentelyä ja kirjallisen raportin palautuksen 4.12.2023.)
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Opintojakson oppimateriaalia on Moodle-sivustolla. Opintojaksolla tehdään myös itsenäistä aiheeseen liittyvää tiedonhakua tehtävää varten.
Oppimistehtäviin liittyvä materiaali ilmoitetaan opintojakson alussa
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei ole
Uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä.
Oppimisympäristö
Moodle-verkkoympäristö, Zoom-ohjelma.
Sisältö
Tavoitteet:
Opiskelija osaa
- analysoida lapsuuden eriarvoistumiseen ja turvattomuuteen liittyviä tekijöitä ja prosesseja
- arvioida hankkimaansa tietoa lasten, nuorten ja perheiden hyvinvoinnin ja tasa-arvon turvaamisessa
Arviointimenetelmät
Opintojaksolla on tutkimusta ja kulttuurintuotetta yhdistävä oppimistehtävä, mikä arvioidaan 1-5. Kirjallinen raportti palautetaan 4.12.2023, jolloin opintojakso päättyy.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Raportissa:
-on analysoitu lapsuuden eriarvoistumiseen ja turvattomuuteen liittyviä tekijöitä ja prosesseja niukasti.
-Aihetta on perusteltu ja argumentoitu niukasti sekä tutkimuksellisen lähdemateriaalin että kulttuurintuotteen pohjalta.
-Ammatillinen pohdinta puuttuu..
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Raportissa:
-on analysoitu lapsuuden eriarvoistumiseen ja turvattomuuteen liittyviä tekijöitä ja prosesseja
- Aihetta on perusteltu ja argumentoitu kohtalaisesti sekä tutkimuksellisen lähdemateriaalin että kulttuurintuotteen pohjalta.
-Aihetta on pohdittu ammatillisesti suhteessa omaan työpaikkaan tai muuhun toimintaympäristöön.
..
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Raportissa:
-on analysoitu lapsuuden eriarvoistumiseen ja turvattomuuteen liittyviä tekijöitä ja prosesseja laajasti.
-Aihetta on perusteltu monipuolisesti ja sitä on argumentoitu sekä tutkimuksellisen lähdemateriaalin että kulttuurintuotteen pohjalta.
-Aihetta on pohdittu syvällisesti suhteessa omaan ammatillisuuteen ja työpaikkaan tai muuhun toimintaympäristöön.