Siirry suoraan sisältöön

Eriarvoisuuden tunnistaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: ST00BO34-3006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

15.05.2023 - 01.09.2023

Ajoitus

10.10.2023 - 04.12.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

4 op

Toteutustapa

20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus

Yksikkö

Hyvinvointi (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 50

Opettaja

  • Jaana Mantela
  • Elina Kosonen

Opetusryhmät

  • Verkkoluento 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)

Ryhmät

  • HLPRYTO23H
    Täydentävä osaaminen YAMK 2023-2024, Hyvinvointi, Lappeenranta
  • HLTIYSOLAPE23S
    Lapsi- ja perhepalveluiden kehittäminen (YAMK) 23S Lahti
  • HLTIYTO23H
    Täydentävä osaaminen YAMK 2023-2024, Hyvinvointi, Lahti

Pienryhmät

  • Verkkoluento 1

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- analysoida lapsuuden eriarvoistumiseen ja turvattomuuteen liittyviä tekijöitä ja prosesseja
- arvioida hankkimaansa tietoa lasten, nuorten ja perheiden hyvinvoinnin ja tasa-arvon turvaamisessa

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Opintojakso sisältää kaksi kontaktiopetuspäivää;

-10.10.2023 klo 9-15, luentoja ja pienryhmätyöskentelyä /Zoom.
-28.11.2023 klo 9-15, tehtävien esittelyt ryhmissä (läsnäolovelvoite)/Zoom.

Arviointi perustuu tutkimusta ja kulttuurintuotetta yhdistävään oppimistehtävään (sisältää ryhmässä tuotetun esityksen sekä kirjallisen raportin).

Ajoitus ja läsnäolo

Opintojakso toteutuu 10.10-4.12.2023

Se sisältää kaksi kontaktiopetuskertaa:
- 10.10.2023 klo 9-15/Zoom verkko-opetuspäivä
- 28.11.2023 klo 9-15/ Zoom verkko-opetuspäivä
(läsnäolovelvoite).

sekä itsenäistä tehtävän tekemistä (sis. pienryhmätyöskentelyä ja kirjallisen raportin palautuksen 4.12.2023.)

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Opintojakson oppimateriaalia on Moodle-sivustolla. Opintojaksolla tehdään myös itsenäistä aiheeseen liittyvää tiedonhakua tehtävää varten.

Oppimistehtäviin liittyvä materiaali ilmoitetaan opintojakson alussa

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei ole

Uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Oppimisympäristö

Moodle-verkkoympäristö, Zoom-ohjelma.

Sisältö

Tavoitteet:
Opiskelija osaa
- analysoida lapsuuden eriarvoistumiseen ja turvattomuuteen liittyviä tekijöitä ja prosesseja
- arvioida hankkimaansa tietoa lasten, nuorten ja perheiden hyvinvoinnin ja tasa-arvon turvaamisessa

Arviointimenetelmät

Opintojaksolla on tutkimusta ja kulttuurintuotetta yhdistävä oppimistehtävä, mikä arvioidaan 1-5. Kirjallinen raportti palautetaan 4.12.2023, jolloin opintojakso päättyy.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Raportissa:
-on analysoitu lapsuuden eriarvoistumiseen ja turvattomuuteen liittyviä tekijöitä ja prosesseja niukasti.
-Aihetta on perusteltu ja argumentoitu niukasti sekä tutkimuksellisen lähdemateriaalin että kulttuurintuotteen pohjalta.
-Ammatillinen pohdinta puuttuu..

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Raportissa:
-on analysoitu lapsuuden eriarvoistumiseen ja turvattomuuteen liittyviä tekijöitä ja prosesseja
- Aihetta on perusteltu ja argumentoitu kohtalaisesti sekä tutkimuksellisen lähdemateriaalin että kulttuurintuotteen pohjalta.
-Aihetta on pohdittu ammatillisesti suhteessa omaan työpaikkaan tai muuhun toimintaympäristöön.
..

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Raportissa:
-on analysoitu lapsuuden eriarvoistumiseen ja turvattomuuteen liittyviä tekijöitä ja prosesseja laajasti.
-Aihetta on perusteltu monipuolisesti ja sitä on argumentoitu sekä tutkimuksellisen lähdemateriaalin että kulttuurintuotteen pohjalta.
-Aihetta on pohdittu syvällisesti suhteessa omaan ammatillisuuteen ja työpaikkaan tai muuhun toimintaympäristöön.