Markkinointiviestintä ja brändäys (5 op)
Toteutuksen tunnus: AM00CE50-3011
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
15.05.2023 - 01.09.2023
Ajoitus
01.08.2023 - 31.12.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
1.5 op
TKI-osuus
2.5 op
Toteutustapa
70 % Lähiopetus, 30 % Etäopetus
Yksikkö
Muotoiluinstituutti (LAB)
Toimipiste
Lahden kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 20
Koulutus
- Puettavan muotoilun koulutus
Opettaja
- Minna Cheung
Opetusryhmät
- Harjoitukset 1 (Koko: 22. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
MLTIPUMU22SPuettavan muotoilun koulutus 22S Lahti
Pienryhmät
- Harjoitukset 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- kuvata markkinointiajattelun käsitteellisen taustan, sisällön ja tunnuspiirteet
- käyttää markkinointiviestinnän ja brändäyksen menetelmiä omassa ammatillisessa toiminnassa
- tehdä markkinointisuunnitelman
- valita markkinointiviestintään ja brändäykseen tarkoituksenmukaiset keinot ja kanavat.
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
• Luennot lähiopetuksena
• Projektitehtävä: henkilöbrändi tai arvopohjainen mallistokonsepti
• Paikalla olo ja osallistuminen keskusteluun
• Kirjallisuus
Mahdollisia:
• Vierailuja
• Vierailevia luennoitsijoita
Ajoitus ja läsnäolo
Luennot sijoittuvat ajalle 1.9.–21.12.2023.
Läsnäolopakko 80 %.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
• Tietokoneohjelma visuaalisia esityksiä varten
• Kynä ja paperi
• Kamera (kännykkä)
• Aistit ja aivot
• Kirjallisuus ilmoitetaan kurssin alkaessa
Oppimisympäristö
LAB Muotoiluinstituutti. Kurssi toteutetaan lähiopetuksena ja itsenäiset osuudet annetun aikataulun mukaan.
Sisältö
Kurssi toteutetaan lähiopetuksena.
Harjoitustehtävä toteutetaan itsenäisesti annetun aikataulun mukaan.
Luennot sisältävät teoriaosuuksia, audiovisuaalista materiaalia sekä ryhmissä ja yksin toteutettavia tuntitehtäviä.
Kurssilla suunnitellaan arvoperustainen brändikonsepti joko olemassa olevalle tai fiktiiviselle yritykselle, mallistolle tai henkilölle.
Kurssiilla pyritään järjestämään mahdollisuuksien mukaan vierailuja tai vierailevia luennoitsijoita. Kurssin luonteeseen on olennaista läsnäolo ja osallistuminen keskusteluun.
Arviointimenetelmät
LAB arviointikriteerit ja -taulukko.
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
0 Hylätty.
Ei ole osallistunut tai tehnyt tehtäviä.
Tehtävät palauttamatta.
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa
- aikatauluttaa omaa opiskeluaan heikosti, mutta ollut paikalla vähintään 60 %
- tuottaa brändikonseptin ja sitä ilmentävän henkilöbrändisuunnitelman tai malliston ohjauksen avulla
- tuottaa visuaalisen kokonaisuuden
- soveltaa aikaisemmin oppimaansa tuotteiden ja malliston muotoilussa ohjauksen avulla
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa
- aikatauluttaa omaa opiskeluaan ja ollut paikalla vähintään 80 %
- tuottaa brändikonseptin ja sitä ilmentävän henkilöbrändisuunnitelman tai malliston loogisesti
- tuottaa kiinnostavan, selkeän ja johdonmukaisen visuaalisen kokonaisuuden
- soveltaa aikaisemmin oppimaansa tuotteiden ja malliston muotoilussa
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa
- aikatauluttaa omaa opiskeluaan ja ollut paikalla vähintään 90 %
- tuottaa ammattitason brändikonseptin ja sitä ilmentävän syvällisen henkilöbrändin tai malliston ajatuksella ja kunnianhimoisesti
- tuottaa ammattitason visuaalisen kokonaisuuden
- soveltaa aikaisemmin oppimaansa tuotteiden ja malliston muotoilussa itsenäisesti