Siirry suoraan sisältöön

Markkinointiviestintä ja brändäys (5 op)

Toteutuksen tunnus: AM00CE50-3011

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

15.05.2023 - 01.09.2023

Ajoitus

01.08.2023 - 31.12.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

1.5 op

TKI-osuus

2.5 op

Toteutustapa

70 % Lähiopetus, 30 % Etäopetus

Yksikkö

Muotoiluinstituutti (LAB)

Toimipiste

Lahden kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 20

Koulutus

  • Puettavan muotoilun koulutus

Opettaja

  • Minna Cheung

Opetusryhmät

  • Harjoitukset 1 (Koko: 22. Avoin AMK: 0.)

Ryhmät

  • MLTIPUMU22S
    Puettavan muotoilun koulutus 22S Lahti

Pienryhmät

  • Harjoitukset 1

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- kuvata markkinointiajattelun käsitteellisen taustan, sisällön ja tunnuspiirteet
- käyttää markkinointiviestinnän ja brändäyksen menetelmiä omassa ammatillisessa toiminnassa
- tehdä markkinointisuunnitelman
- valita markkinointiviestintään ja brändäykseen tarkoituksenmukaiset keinot ja kanavat.

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

• Luennot lähiopetuksena
• Projektitehtävä: henkilöbrändi tai arvopohjainen mallistokonsepti
• Paikalla olo ja osallistuminen keskusteluun
• Kirjallisuus
Mahdollisia:
• Vierailuja
• Vierailevia luennoitsijoita

Ajoitus ja läsnäolo

Luennot sijoittuvat ajalle 1.9.–21.12.2023.
Läsnäolopakko 80 %.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

• Tietokoneohjelma visuaalisia esityksiä varten
• Kynä ja paperi
• Kamera (kännykkä)
• Aistit ja aivot
• Kirjallisuus ilmoitetaan kurssin alkaessa

Oppimisympäristö

LAB Muotoiluinstituutti. Kurssi toteutetaan lähiopetuksena ja itsenäiset osuudet annetun aikataulun mukaan.

Sisältö

Kurssi toteutetaan lähiopetuksena.
Harjoitustehtävä toteutetaan itsenäisesti annetun aikataulun mukaan.
Luennot sisältävät teoriaosuuksia, audiovisuaalista materiaalia sekä ryhmissä ja yksin toteutettavia tuntitehtäviä.
Kurssilla suunnitellaan arvoperustainen brändikonsepti joko olemassa olevalle tai fiktiiviselle yritykselle, mallistolle tai henkilölle.
Kurssiilla pyritään järjestämään mahdollisuuksien mukaan vierailuja tai vierailevia luennoitsijoita. Kurssin luonteeseen on olennaista läsnäolo ja osallistuminen keskusteluun.

Arviointimenetelmät

LAB arviointikriteerit ja -taulukko.

Arviointiasteikko

1-5

Hylätty (0)

0 Hylätty.
Ei ole osallistunut tai tehnyt tehtäviä.
Tehtävät palauttamatta.

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa
- aikatauluttaa omaa opiskeluaan heikosti, mutta ollut paikalla vähintään 60 %
- tuottaa brändikonseptin ja sitä ilmentävän henkilöbrändisuunnitelman tai malliston ohjauksen avulla
- tuottaa visuaalisen kokonaisuuden
- soveltaa aikaisemmin oppimaansa tuotteiden ja malliston muotoilussa ohjauksen avulla

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa
- aikatauluttaa omaa opiskeluaan ja ollut paikalla vähintään 80 %
- tuottaa brändikonseptin ja sitä ilmentävän henkilöbrändisuunnitelman tai malliston loogisesti
- tuottaa kiinnostavan, selkeän ja johdonmukaisen visuaalisen kokonaisuuden
- soveltaa aikaisemmin oppimaansa tuotteiden ja malliston muotoilussa

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa
- aikatauluttaa omaa opiskeluaan ja ollut paikalla vähintään 90 %
- tuottaa ammattitason brändikonseptin ja sitä ilmentävän syvällisen henkilöbrändin tai malliston ajatuksella ja kunnianhimoisesti
- tuottaa ammattitason visuaalisen kokonaisuuden
- soveltaa aikaisemmin oppimaansa tuotteiden ja malliston muotoilussa itsenäisesti