Customer Experience Development (5 op)
Toteutuksen tunnus: AL00CJ39-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
20.11.2023 - 12.01.2024
Ajoitus
15.01.2024 - 21.04.2024
Opintopistemäärä
5 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Lappeenrannan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
20 - 50
Koulutus
- Complementary competence, Bachelor's
Opettaja
- Emmi Maijanen
- LAB_virtuaaliopettaja_LIITO_markkinointi Virtuaaliopettaja (LAB)
Opetusryhmät
- Info 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
- Luennot 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
- Opintokäynti/ekskursio 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
- Seminaari 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
LLABTO23-24EComplementary competence (Bachelor's) 2023-2024, Faculty of Business and Hospitality Management
-
LLPREX24KHSaapuvat vaihto-opiskelijat 24K, pitkät vaihdot, hotelli- ja ravintola-ala, Lappeenranta
-
LLPREX24KIBSaapuvat vaihto-opiskelijat 24K, pitkät vaihdot, liiketalous, Lappeenranta
Pienryhmät
- Info 1
- Luennot 1
- Opintokäynti/ekskursio 1
- Seminaari 1
Osaamistavoitteet
The student is able to
- describe the customer experience framework
- search for reliable information about established procedures and tools, which can be used for customer experience management and development
- select appropriate procedures for the description and development of customer experience
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
The course has lectures, an excursion with observation, UX testing in the UX Lab, writing an individual learning diary, and a final learning workshop.
Ajoitus ja läsnäolo
Course starts on week 15.1., lectures in Jan & Feb, Excursions in March, and ending workshop in April.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Material given by the teacher.
Työelämäyhteistyö
Real-life business case and a visitor in the lectures.
Oppimisympäristö
Campus, UX Lab and excursion.
Sisältö
Customer experience pyramid: action, emotion, and meaning, both offline- and online environment.
Concepts, case examples, framework, and tools.
B2B perspective and taking care of customer relationships.
Customer experience linked to marketing communication and sales.
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Customer relations and marketing -course.
The course is meant for 2nd and 3rd-year students, but also 1st-year students with working life experience or previous business studies can participate.
Arviointimenetelmät
Learning diary
Customer experience analysis reports for a business partner (group) pass/fail.
Arviointiasteikko
1-5