Siirry suoraan sisältöön

Customer Experience Development (5 op)

Toteutuksen tunnus: AL00CJ39-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

20.11.2023 - 12.01.2024

Ajoitus

15.01.2024 - 21.04.2024

Opintopistemäärä

5 op

TKI-osuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Lappeenrannan kampus

Opetuskielet

  • Englanti

Paikat

20 - 50

Koulutus

  • Complementary competence and optional courses taught in English: Bachelors

Opettaja

  • Emmi Maijanen
  • LAB_virtuaaliopettaja_LIITO_markkinointi Virtuaaliopettaja (LAB)

Opetusryhmät

  • Info 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Luennot 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Opintokäynti/ekskursio 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Seminaari 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)

Ryhmät

  • LLABTO23-24E
    Complementary competence (Bachelor's) 2023-2024, Faculty of Business and Hospitality Management
  • LLPREX24KH
    Saapuvat vaihto-opiskelijat 24K, pitkät vaihdot, hotelli- ja ravintola-ala, Lappeenranta
  • LLPREX24KIB
    Saapuvat vaihto-opiskelijat 24K, pitkät vaihdot, liiketalous, Lappeenranta

Pienryhmät

  • Info 1
  • Luennot 1
  • Opintokäynti/ekskursio 1
  • Seminaari 1

Osaamistavoitteet

The student is able to
- describe the customer experience framework
- search for reliable information about established procedures and tools, which can be used for customer experience management and development
- select appropriate procedures for the description and development of customer experience

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

The course has lectures, an excursion with observation, UX testing in the UX Lab, writing an individual learning diary, and a final learning workshop.

Ajoitus ja läsnäolo

Course starts on week 15.1., lectures in Jan & Feb, Excursions in March, and ending workshop in April.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Material given by the teacher.

Työelämäyhteistyö

Real-life business case and a visitor in the lectures.

Oppimisympäristö

Campus, UX Lab and excursion.

Sisältö

Customer experience pyramid: action, emotion, and meaning, both offline- and online environment.
Concepts, case examples, framework, and tools.
B2B perspective and taking care of customer relationships.
Customer experience linked to marketing communication and sales.

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Customer relations and marketing -course.
The course is meant for 2nd and 3rd-year students, but also 1st-year students with working life experience or previous business studies can participate.

Arviointimenetelmät

Learning diary
Customer experience analysis reports for a business partner (group) pass/fail.

Arviointiasteikko

1-5