Siirry suoraan sisältöön

Asiakassuhteen johtaminen ja markkinoinnin automaatio (10 op)

Toteutuksen tunnus: AL00CI73-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

15.05.2023 - 01.09.2023

Ajoitus

02.10.2023 - 15.12.2023

Opintopistemäärä

10 op

Virtuaaliosuus

4 op

Toteutustapa

60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Lahden kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 50

Koulutus

  • Täydentävä osaaminen ja vapaavalintaiset opinnot, AMK

Opettaja

  • Reko Juntto
  • Linnea Sulkanen

Opetusryhmät

  • Luennot 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)

Ryhmät

  • LLABTOMA
    Täydentävä osaaminen (AMK), Liiketoimintayksikkö, Markkinointi
  • LLABTO23-24
    Täydentävä osaaminen (AMK) 2023-2024, Liiketoimintayksikkö

Pienryhmät

  • Luennot 1

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- selittää asiakaslähtöisyyden ja siihen liittyvät käsitteet ja konseptit yrityksen menestyksen keskeisenä tekijänä
- valita ja soveltaa asiakassuhteen johtamiseen ja markkinoinnin automaatioon liittyviä menetelmiä ja työkaluja
- valita ja hyödyntää asiakkuuksien hoitoon ja kehittämiseen sopivia IT-ratkaisuja

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Lähiopetusta Lahden kampuksella, itsenäistä opiskelua. Ryhmä- ja yksilötehtäviä.

Ajoitus ja läsnäolo

Opiskelua Lahden kampuksella loka-, marras- ja joulukuussa 2023. Lähiopetusta ja itsenäistä työskentelyä Moodlessa annettavan aikataulun mukaisesti. Aloituskerralla ja Moodlessa kerrotuilla esityskerroilla pakollinen läsnäolo.

HUOM!! Ennakkotehtävä (yksilötehtävä) annetaan ja Moodle-toteutus avataan kaksi viikkoa ennen opintojakson aloitusta eli viikolla 38, katsokaa heti tehtävä ja tehkää se ohjeiden mukaisesti.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Tulee esille opintojakson aikana Moodlessa.

Oppimisympäristö

Lähiopetus Lahden kampuksella. Itsenäistä työskentelyä yksin ja ryhmässä. Ennakkotehtävä yksilötyönä, lisäksi 3 muuta tehtävää, osa ryhmätehtävinä, osa yksilö/paritehtävinä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

10 x 27 tuntia = 270 tuntia opiskelijan työtä.

Sisältö

Asiakaslähtöisyys ja siihen liittyvät käsitteet ja konseptit yrityksen menestyksen keskeisinä tekijöinä. Asiakassuhteen johtamiseen ja markkinoinnin automaatioon liittyvien menetelmien ja työkalujen valiitseminen ja soveltaminen. Asiakkuuksien hoitoon ja kehittämiseen sopivien IT-ratkaisujen valitseminen ja hyödyntäminen.

Arviointimenetelmät

Kaikki oppimistehtävät suoritettava hyväksytysti. Ryhmä- ja yksilö-/paritehtäviä. Osa tehtävistä arvioidaan asteikolla hyväksytty/täydennettävä ja osa asteikolla 1-5. Kurssin arvosana perustuu asteikolla 1-5 arvioitujen tehtävien arvosanoihin.

Arviointiasteikko

1-5

Hylätty (0)

Opiskelija ei hallitse asiakassuhteen johtamisen ja markkinoinnin automaation peruskäsitteitä eikä menetelmiä.

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija hallitsee puutteellisesti asiakassuhteen johtamisen ja markkinoinnin automaation peruskäsitteet ja menetelmät ja osaa soveltaa niitä auttavasti.

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija hallitsee asiakassuhteen johtamisen ja markkinoinnin automaation peruskäsitteet ja menetelmät pääosin ja osaa soveltaa niitä hyvin.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija hallitsee asiakassuhteen johtamisen ja markkinoinnin peruskäsitteet ja menetelmät ja osaa soveltaa niitä taitavasti ja monipuolisesti.
. Opiskelija työskentelee ja toimii vastuullisesti ryhmän jäsenenä.