Asiakassuhteen johtaminen ja markkinoinnin automaatio (10 op)
Toteutuksen tunnus: AL00CI73-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
15.05.2023 - 01.09.2023
Ajoitus
02.10.2023 - 15.12.2023
Opintopistemäärä
10 op
Virtuaaliosuus
4 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Lahden kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 50
Koulutus
- Täydentävä osaaminen, AMK
Opettaja
- Reko Juntto
- Linnea Sulkanen
Opetusryhmät
- Luennot 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
LLABTOMATäydentävä osaaminen (AMK), Liiketoimintayksikkö, Markkinointi
-
LLABTO23-24Täydentävä osaaminen (AMK) 2023-2024, Liiketoimintayksikkö
Pienryhmät
- Luennot 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- selittää asiakaslähtöisyyden ja siihen liittyvät käsitteet ja konseptit yrityksen menestyksen keskeisenä tekijänä
- valita ja soveltaa asiakassuhteen johtamiseen ja markkinoinnin automaatioon liittyviä menetelmiä ja työkaluja
- valita ja hyödyntää asiakkuuksien hoitoon ja kehittämiseen sopivia IT-ratkaisuja
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Lähiopetusta Lahden kampuksella, itsenäistä opiskelua. Ryhmä- ja yksilötehtäviä.
Ajoitus ja läsnäolo
Opiskelua Lahden kampuksella loka-, marras- ja joulukuussa 2023. Lähiopetusta ja itsenäistä työskentelyä Moodlessa annettavan aikataulun mukaisesti. Aloituskerralla ja Moodlessa kerrotuilla esityskerroilla pakollinen läsnäolo.
HUOM!! Ennakkotehtävä (yksilötehtävä) annetaan ja Moodle-toteutus avataan kaksi viikkoa ennen opintojakson aloitusta eli viikolla 38, katsokaa heti tehtävä ja tehkää se ohjeiden mukaisesti.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Tulee esille opintojakson aikana Moodlessa.
Oppimisympäristö
Lähiopetus Lahden kampuksella. Itsenäistä työskentelyä yksin ja ryhmässä. Ennakkotehtävä yksilötyönä, lisäksi 3 muuta tehtävää, osa ryhmätehtävinä, osa yksilö/paritehtävinä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
10 x 27 tuntia = 270 tuntia opiskelijan työtä.
Sisältö
Asiakaslähtöisyys ja siihen liittyvät käsitteet ja konseptit yrityksen menestyksen keskeisinä tekijöinä. Asiakassuhteen johtamiseen ja markkinoinnin automaatioon liittyvien menetelmien ja työkalujen valiitseminen ja soveltaminen. Asiakkuuksien hoitoon ja kehittämiseen sopivien IT-ratkaisujen valitseminen ja hyödyntäminen.
Arviointimenetelmät
Kaikki oppimistehtävät suoritettava hyväksytysti. Ryhmä- ja yksilö-/paritehtäviä. Osa tehtävistä arvioidaan asteikolla hyväksytty/täydennettävä ja osa asteikolla 1-5. Kurssin arvosana perustuu asteikolla 1-5 arvioitujen tehtävien arvosanoihin.
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Opiskelija ei hallitse asiakassuhteen johtamisen ja markkinoinnin automaation peruskäsitteitä eikä menetelmiä.
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee puutteellisesti asiakassuhteen johtamisen ja markkinoinnin automaation peruskäsitteet ja menetelmät ja osaa soveltaa niitä auttavasti.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee asiakassuhteen johtamisen ja markkinoinnin automaation peruskäsitteet ja menetelmät pääosin ja osaa soveltaa niitä hyvin.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee asiakassuhteen johtamisen ja markkinoinnin peruskäsitteet ja menetelmät ja osaa soveltaa niitä taitavasti ja monipuolisesti.
. Opiskelija työskentelee ja toimii vastuullisesti ryhmän jäsenenä.