Asiakkuudet ja markkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: AL00CD61-3022
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
15.05.2023 - 01.09.2023
Ajoitus
04.09.2023 - 17.12.2023
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Lappeenrannan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 50
Koulutus
- Hotelli- ja ravintola-alan liikkeenjohdon koulutus
Opettaja
- Emmi Maijanen
Opetusryhmät
- Luennot 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
- Harjoitukset 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
- Tentti 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
LLPRHOTRA23SHotelli- ja ravintola-alan liikkeenjohdon koulutus 23S Lappeenranta
-
LLPRIT23STietojenkäsittelyn koulutus 23S Lappeenranta
Pienryhmät
- Luennot 1
- Harjoitukset 1
- Tentti 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- tunnistaa asiakaslähtöisen liiketoiminnan.
- käyttää markkinoinnin ja asiakaslähtöisen liiketoiminnan keskeisiä käsitteitä.
- tunnistaa markkinointi- ja myyntiprosessin vaiheet.
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Kurssilla on lähiopetusta 1-2 x viikko (katso TimeEdit).
Kerran viikossa luento 2h, lisäksi harjoituskertoja, joissa tehdään kurssin aiheisiin liittyviä tehtäviä keskustellen pienryhmissä.
Kussin lopussa moodle-tentti.
Ajoitus ja läsnäolo
Lähiopetusta on 1-2x2 tuntia viikossa lukujärjestyksen mukaisesti. Osallistuminen lähiopetukseen ei ole pakollista. Keskustelutehtäviin osallistumisella kuitenkin vaikutus arviointiin.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Bergström Seija: Yrityksen asiakasmarkkinointi. Saatavilla e-kirjana koulun kirjastosta.
Oma tietokone mukana myös lähiopetuksessa.
Uusintamahdollisuudet
Moodle-tentti kurssin lopussa.
Oppimisympäristö
Lähiopetus Lappeenrannan kampuksella, oppimateriaali & kurssin tiedotus ja tentti moodlessa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakso on 5 op, joka vastaa 135 tuntia työtä.
Työmäärä jakautuu suunnilleen:
- luennot 30 tuntia
- pienryhmäkeskustelut 20 tuntia
- opitun reflektio 40 tuntia
- tenttiin valmistautuminen ja tentti 45 tuntia
Sisältö
- Uudistuva markkinointi
- Markkinointiympäristö
- Asiakaskäyttäytyminen ja segmentointi
- Markkinoinnin kilpailukeinot
- Markkinointiviestintä
- Asiakkuuksien hallinta
Arviointimenetelmät
Tentti. Harjoitustehtävistä lisäpisteitä tenttiarvosanaan.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija tietää markkinoinnin ja asiakaslähtöisen liiketoiminnan keskeiset käsitteet.
Opiskelija tunnistaa markkinointi- ja myyntiprosessin vaiheet.
Opiskelija tunnistaa asiakastarpeita ja ymmärtää niiden merkityksen yrityksen menestykselle
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija ymmärtää markkinoinnin ja asiakaslähtöisen liiketoiminnan keskeiset käsitteet.
Opiskelija tunnistaa markkinointi- ja myyntiprosessin vaiheet ja pystyy arvioimaan toimintaa tämän tiedon mukaisesti.
Opiskelija tunnistaa asiakastarpeita ja ymmärtää niiden merkityksen yrityksen menestykselle.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija ymmärtää markkinoinnin ja asiakaslähtöisen liiketoiminnan keskeiset käsitteet ja osaa soveltaa näitä toimintansa selittämiseen ja suunnitteluun.
Opiskelija tunnistaa markkinointi- ja myyntiprosessin vaiheet ja osaa suunnitella toimintaa näiden mukaisesti.
Opiskelija tunnistaa asiakastarpeita ja ymmärtää niiden merkityksen yrityksen menestykselle. Opiskelija osaa suunnitella toimintaa näiden asiakastarpeiden mukaisesti.