Siirry suoraan sisältöön

Asiakkuudet ja markkinointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: AL00CD61-3022

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

15.05.2023 - 01.09.2023

Ajoitus

04.09.2023 - 17.12.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Lappeenrannan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 50

Koulutus

  • Hotelli- ja ravintola-alan liikkeenjohdon koulutus

Opettaja

  • Emmi Maijanen

Opetusryhmät

  • Luennot 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Harjoitukset 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Tentti 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)

Ryhmät

  • LLPRHOTRA23S
    Hotelli- ja ravintola-alan liikkeenjohdon koulutus 23S Lappeenranta
  • LLPRIT23S
    Tietojenkäsittelyn koulutus 23S Lappeenranta

Pienryhmät

  • Luennot 1
  • Harjoitukset 1
  • Tentti 1

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- tunnistaa asiakaslähtöisen liiketoiminnan.
- käyttää markkinoinnin ja asiakaslähtöisen liiketoiminnan keskeisiä käsitteitä.
- tunnistaa markkinointi- ja myyntiprosessin vaiheet.

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Kurssilla on lähiopetusta 1-2 x viikko (katso TimeEdit).

Kerran viikossa luento 2h, lisäksi harjoituskertoja, joissa tehdään kurssin aiheisiin liittyviä tehtäviä keskustellen pienryhmissä.

Kussin lopussa moodle-tentti.

Ajoitus ja läsnäolo

Lähiopetusta on 1-2x2 tuntia viikossa lukujärjestyksen mukaisesti. Osallistuminen lähiopetukseen ei ole pakollista. Keskustelutehtäviin osallistumisella kuitenkin vaikutus arviointiin.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Bergström Seija: Yrityksen asiakasmarkkinointi. Saatavilla e-kirjana koulun kirjastosta.

Oma tietokone mukana myös lähiopetuksessa.

Uusintamahdollisuudet

Moodle-tentti kurssin lopussa.

Oppimisympäristö

Lähiopetus Lappeenrannan kampuksella, oppimateriaali & kurssin tiedotus ja tentti moodlessa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakso on 5 op, joka vastaa 135 tuntia työtä.

Työmäärä jakautuu suunnilleen:
- luennot 30 tuntia
- pienryhmäkeskustelut 20 tuntia
- opitun reflektio 40 tuntia
- tenttiin valmistautuminen ja tentti 45 tuntia

Sisältö

- Uudistuva markkinointi
- Markkinointiympäristö
- Asiakaskäyttäytyminen ja segmentointi
- Markkinoinnin kilpailukeinot
- Markkinointiviestintä
- Asiakkuuksien hallinta

Arviointimenetelmät

Tentti. Harjoitustehtävistä lisäpisteitä tenttiarvosanaan.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija tietää markkinoinnin ja asiakaslähtöisen liiketoiminnan keskeiset käsitteet.
Opiskelija tunnistaa markkinointi- ja myyntiprosessin vaiheet.
Opiskelija tunnistaa asiakastarpeita ja ymmärtää niiden merkityksen yrityksen menestykselle

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija ymmärtää markkinoinnin ja asiakaslähtöisen liiketoiminnan keskeiset käsitteet.
Opiskelija tunnistaa markkinointi- ja myyntiprosessin vaiheet ja pystyy arvioimaan toimintaa tämän tiedon mukaisesti.
Opiskelija tunnistaa asiakastarpeita ja ymmärtää niiden merkityksen yrityksen menestykselle.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija ymmärtää markkinoinnin ja asiakaslähtöisen liiketoiminnan keskeiset käsitteet ja osaa soveltaa näitä toimintansa selittämiseen ja suunnitteluun.
Opiskelija tunnistaa markkinointi- ja myyntiprosessin vaiheet ja osaa suunnitella toimintaa näiden mukaisesti.
Opiskelija tunnistaa asiakastarpeita ja ymmärtää niiden merkityksen yrityksen menestykselle. Opiskelija osaa suunnitella toimintaa näiden asiakastarpeiden mukaisesti.