Tutkimuksellinen kehittäminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: LA00BQ04-3022
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.07.2022 - 04.09.2022
Ajoitus
02.09.2022 - 30.11.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Hyvinvointi (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
10 - 40
Opettaja
- Juha Roslakka
Opetusryhmät
- Verkkoluento (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
LABLPRYTO22HTäydentävä osaaminen YAMK 2022-2023, Lappeenranta
-
HLTIYSTUJ22SVSosiaali- ja terveysalan uudistava johtaminen (YAMK) 22SV Lahti
-
HLPRYTO22HTäydentävä osaaminen YAMK 2022-2023, Hyvinvointi, Lappeenranta
-
HLTIYSOLAPE22SLapsi- ja perhepalveluiden kehittäminen (YAMK) 22S Lahti
-
HLTIYTO22HTäydentävä osaaminen YAMK 2022-2023, Hyvinvointi, Lahti
-
LABLTIYTO22HTäydentävä osaaminen YAMK 2022-2023, Lahti
Pienryhmät
- Verkkoluento
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- suunnitella työelämälähtöisen tutkimuksellisen kehittämishankkeen
- hyödyntää erilaisia työelämän kehittämismenetelmiä ja käyttää/hyödyntää tutkimustietoa työelämän kehittämiseksi
- arvioida ja raportoida tutkimuksellisen kehittämishankkeen
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Oppimistehtävä 1, ennakkotehtävä verkossa 2.9. - 2.10.2022: Tutkimuksellisen kehittämisen määrittely lähdeaineistoon perustuen.
Virtuaalilähiopetus pe 7.10.2022: Johdatusta tutkimuksellisen kehittämisen teemaan.
Oppimistehtävä 2 verkossa, 7.10. - 30.10.2022: Tutkimusraporttien arviointitehtävä.
Oppimistehtävä 3: Kehittämishankesuunnitelma, palautus 20.11.2022.
Virtuaaliseminaari: Kehittämishankesuunnitelman esittely. Opiskelija osallistuu yhteen seminaariin kahdesta vaihtoehdosta to 24.11. tai pe 25.11.2022.
Ajoitus ja läsnäolo
Syys-marraskuu 2022.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Moodlessa annetut materiaalit.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä.
Oppimisympäristö
Etäopiskelu ja virtuaaliset lähipäivät.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakson aikana tehtävät tehtävät 1-2 50 %
Kehittämishankesuunnitelma 50%
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Toteutus on ensisijaisesti tarkoitettu sosiaali- ja terveysalan opiskelijoille.
Arviointimenetelmät
Arviointi perustuu aktiiviseen osallistumiseen lähi- ja etäopiskelussa sekä oppimistehtävien suorittamiseen. Oppimistehtävät 1-2 hyväksytty/täydennettävä/hylätty, oppimistehtävä 3 ja kokonaisarviointi K5 – T1.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa:
- etsiä tietoa sekä perustella tiedon valintaa, käyttöä ja hyödyllisyyttä
- suunnitella, toteuttaa ja arvioida työelämälähtöisen tutkimuksellisen kehittämishankkeen
- viestiä oman alan kohderyhmälle
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa:
- etsiä ja arvioida tietoa sekä perustella tiedon hyödyllisyyttä kriittisesti
- suunnitella, toteuttaa ja arvioida työelämälähtöisen tutkimuksellisen kehittämishankkeen sekä ratkaista ongelmia kehittämistoiminnassa
- viestiä perustellen oman alan kohderyhmälle
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa:
- etsiä, arvioida ja käyttää tietoa sekä perustella tiedon hyödyllisyyttä kriittisesti
- suunnitella, toteuttaa ja arvioida työelämälähtöisen tutkimuksellisen kehittämishankkeen sekä ratkaista vaativia ongelmia kehittämistoiminnassa
- viestiä perustellen ja kriittisesti oman alan kohderyhmälle