Eriarvoisuuden tunnistaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: ST00BO34-3005
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.07.2022 - 04.09.2022
Ajoitus
12.10.2022 - 11.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
4 op
Toteutustapa
20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus
Yksikkö
Hyvinvointi (LAB)
Toimipiste
Lahden kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
10 - 50
Koulutus
- Sosionomikoulutus (ylempi AMK), Lapsi- ja perhepalveluiden kehittäminen
Opettaja
- Jaana Mantela
- Raija Hovi-Pulsa
Opetusryhmät
- Luennot 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
HLPRYTO21HTäydentävä osaaminen YAMK 2021-2022, Hyvinvointi, Lappeenranta
-
HLTIYSOLAPE22SLapsi- ja perhepalveluiden kehittäminen (YAMK) 22S Lahti
-
HLTIYTO22HTäydentävä osaaminen YAMK 2022-2023, Hyvinvointi, Lahti
Pienryhmät
- Luennot 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- analysoida lapsuuden eriarvoistumiseen ja turvattomuuteen liittyviä tekijöitä ja prosesseja
- arvioida hankkimaansa tietoa lasten, nuorten ja perheiden hyvinvoinnin ja tasa-arvon turvaamisessa
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Opintojakso sisältää kaksi kontaktiopetuspäivää;
-12.10.2022 klo 9-15, luentoja ja pienryhmätyöskentelyä /Zoom.
-29.11.2022 klo 9-15, tehtävien esittelyt ryhmissä (läsnäolovelvoite). Oppimisympäristö sovitaan opintojaksoa aloitettaessa ryhmän kanssa joko Zoom tai M19
Arviointi perustuu tutkimusta ja kulttuurintuotetta yhdistävään oppimistehtävään (sisältää ryhmässä tuotetun esityksen sekä kirjallisen raportin).
Ajoitus ja läsnäolo
Opintojakso toteutuu 12.10- 11.12.2022
Se sisältää kaksi kontaktiopetuskertaa:
- 12.10 klo 9-16/Zoom verkko-opetuspäivä
- -29.11.2022 klo 9-16/ sovitaan ryhmän kanssa Zoom tai M19
(läsnäolovelvoite).
sekä itsenäistä tehtävän tekemistä (sis. pienryhmätyöskentelyä ja kirjallisen raportin palautuksen 11.12.2022.)
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Opintojakson oppimateriaalia on Moodle-sivustolla. Opintojaksolla tehdään myös itsenäistä aiheeseen liittyvää tiedonhakua tehtävää varten.
Oppimistehtäviin liittyvä materiaali ilmoitetaan opintojakson alussa
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei ole
Uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä.
Oppimisympäristö
Moodle-verkkoympäristö, Zoom-ohjelma (ja Mukkulan kampus).
Sisältö
Tavoitteet:
Opiskelija osaa
- analysoida lapsuuden eriarvoistumiseen ja turvattomuuteen liittyviä tekijöitä ja prosesseja
- arvioida hankkimaansa tietoa lasten, nuorten ja perheiden hyvinvoinnin ja tasa-arvon turvaamisessa
Arviointimenetelmät
Opintojaksolla on tutkimusta ja kulttuurintuotetta yhdistävä oppimistehtävä, mikä arvioidaan 1-5. Kirjallinen raportti palautetaan 11.12.2022, jolloin opintojakso päättyy.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Raportissa:
-on analysoitu lapsuuden eriarvoistumiseen ja turvattomuuteen liittyviä tekijöitä ja prosesseja niukasti.
-Aihetta on perusteltu ja argumentoitu niukasti sekä tutkimuksellisen lähdemateriaalin että kulttuurintuotteen pohjalta.
-Ammatillinen pohdinta puuttuu..
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Raportissa:
-on analysoitu lapsuuden eriarvoistumiseen ja turvattomuuteen liittyviä tekijöitä ja prosesseja
- Aihetta on perusteltu ja argumentoitu kohtalaisesti sekä tutkimuksellisen lähdemateriaalin että kulttuurintuotteen pohjalta.
-Aihetta on pohdittu ammatillisesti suhteessa omaan työpaikkaan tai muuhun toimintaympäristöön.
..
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Raportissa:
-on analysoitu lapsuuden eriarvoistumiseen ja turvattomuuteen liittyviä tekijöitä ja prosesseja laajasti.
-Aihetta on perusteltu monipuolisesti ja sitä on argumentoitu sekä tutkimuksellisen lähdemateriaalin että kulttuurintuotteen pohjalta.
-Aihetta on pohdittu syvällisesti suhteessa omaan ammatillisuuteen ja työpaikkaan tai muuhun toimintaympäristöön.