Palvelukokemuksen johtaminen sosiaali- ja terveyspalveluissa (5 op)
Toteutuksen tunnus: YH00CP33-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.07.2022 - 04.09.2022
Ajoitus
01.08.2022 - 31.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
4 op
TKI-osuus
4 op
Toteutustapa
20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus
Yksikkö
Hyvinvointi (LAB)
Toimipiste
Lahden kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 40
Koulutus
- Sosiaali- ja terveysalan koulutus (ylempi AMK), Sosiaali- ja terveysalan palvelumuotoilu (2022, 2023)
Opettaja
- Päivikki Lahtinen
- Tarja Korpela
Opetusryhmät
- Luennot 1 (Koko: 40. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
HLTIYSTPAMU22KSosiaali- ja terveysalan palvelumuotoilu (YAMK) 22K Lahti
Pienryhmät
- Luennot 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- käyttää palvelukokemuksen käsitteitä ja teorioita
- mitata ja arvioida palvelukokemusta
- kehittää palvelukokemusta tietoon perustuen sekä työyksikkö- että organisaatiotasolla
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Opintojakso toteutetaan sekä etänä Zoomissa että Lahden kampuksella.
Opintojaksoon sisältyy kaksi lähipäivää ja lisäksi kyksi ohjauskertaa. Ohjauspäiva on 15.11 klo 16-17.
Opetusmenetelmät: aktivoivat luennot, ryhmätyöt, itsenäinen työskentely
Ajoitus ja läsnäolo
Ennakkotehtävänä on verkkotentti (50% arvosanasta). Tentin voi tehdä 15.6- 14.9.2022. Tentti arvioidaan 4.10 mennessä. Jos verkkotenttiä ei ole tehty ennen ensimmäistä lähipäivää, opintojakson opiskelu siirtyy syksyyn 2023. Hylätyn verkkotentin voi uusia kaksi kertaa 5.10- 19.10.
Lähipäivät 5.10 ja 2.11 klo 9-16.
Opintojakso tehtävän palautus viimeistään 4.12.
Arviosanat viedään Peppiin 31.1.2023 mennessä.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Saarijärvi, H. & Puustinen, P. 2020. Strategiana asiakaskokemus. Miksi?, Mitä, Miten?Jyväskylä: Docendo Oy. (tenttikirja) saatavana Primosta e-kirjana.
Muu kirjallisuus Moodlessa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
ei vaihtoehtoisia suoritustapoja
Oppimisympäristö
Kampus, Moodle, Zoom
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Ennakkotehtävä (verkkotentti) 2 op
Lähipäivät 1 op
Opintojaksotehtävä 1,5 op
Itse- ja vertaisarviointi 0,5 op
Sisältö
kokemus, tunne, asiakaskokemus, asiakaskokemuksen mittaamisen, määrälliset menetelmät, asiakaskokemuksen johtaminen
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Lähipäiviin osallistuminen on vapaaehtoista, Keskeiset osiot nauhoitetaan.
Opintojakson vastuuopettaja: Tarja Korpela tarja.korpela@lab.fi
Opintojaksolle otetaan vain Sosiaali- ja terveysalan palvelumuotoilu (yamk)-opiskelijoita.
Arviointimenetelmät
Verkkotentti on 50% arvosanasta.
itse- ja vertaisarviointi
Tuutorin arviointi
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole tehnyt ennakkotehtävää 5.10 mennessä.
Opiskelija ei ole tehnyt itse- eikä vertaisarviointia
Opiskelija ei ole tehnyt opintojaksotehtävää hyväksytysti.
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija
- käyttää asiakaskokemuksen käsitteitä ja tietopohjaa
- tuottaa esityksen asiakasraadin toiminnasta
- hyödyntää palvelun/palveluiden kehittämisessä asiakaskokemustietoa työyksikkö/ organisaatiotasolla
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija
- käyttää asiantuntevasti asiakaskokemuksen käsitteitä ja tietopohjaa
- tuottaa esityksen asiakasraadin toiminnasta. Esitys on selkeä ja perusteltu ja siinä on hyödynnetty visuaalisen viestinnän keinoja.
- kehittää palvelun/palveluiden asiakaskokemusta tietoon perustuen työyksikkö/organisaatiotasolla
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija
- käyttää asiantuntevasti asiakaskokemuksen käsitteitä ja tietopohjaa ajantasaisiin ja laadukkaisiin lähteisiin perustuen.
- tuottaa esityksen asiakasraadin toiminnasta. Esitys on selkeä, perusteltu ja oivaltava ja se on taitavasti toteutettu visuaalisen viestinnän keinoin.
- kehittää palvelun/palveluiden asiakaskokemusta tietoon perustuen työyksikkö/organisaatiotasolla.Kehittämisehdotukset ovat konkreettisia ja perusteltuja.