Siirry suoraan sisältöön

Yhdyskuntarakentamisen perusteet (5 op)

Toteutuksen tunnus: AT00CB16-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.07.2022 - 04.09.2022

Ajoitus

01.08.2022 - 31.12.2022

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia (LAB)

Toimipiste

  • Lappeenrannan kampus
  • Verkkokampus
  • Lahden kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Rakennus- ja yhdyskuntatekniikan koulutus, yhdyskuntasuunnittelu (2022, 2023)

Opettaja

  • Juha Poskela
  • Eija Hauska-Mertanen

Opetusryhmät

  • Luennot (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)

Ryhmät

  • TLPRINFRA22S
    Infratekniikan koulutus 22S Lappeenranta
  • TLTIYKS22S
    Yhdyskuntasuunnittelun koulutus 22S Lahti

Pienryhmät

  • Luennot

Osaamistavoitteet

Opiskelija tuntee rakennetun ympäristön eri elementit tutkimuksineen ja kuinka ne liittyvät toisiinsa. Hän tietää kaavoituksen eri vaiheet ja ymmärtää kaavoituksen merkityksen kaiken rakentamisen perustana. Opiskelija tuntee ympäristöongelmat ja niihin liittyvän lainsäädännön. Opiskelija osaa huomioida kestävän kehityksen periaatteita rakennetun ympäristön suunnittelussa ja toteutuksessa. Opiskelija tutustuu BIM+CAD-pohjaisiin suunnitteluohjelmistoihin.

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Lähi- ja verkko-opetus, luennot ja harjoitustyöt

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Linkit oppimateriaaleihin ja jaettavat materiaalit Moodle-alustalla

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa opintojakson olennaisia sisältöaiheita. Opiskelija osaa ohjatusti tehdä perustasoisia harjoituksia.

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa vertailla ja analysoida opintojakson olennaisia sisältöaiheita ja niiden välisiä yhteyksiä. Opiskelija suoriutuu hyvin harjoituksista ja pystyy soveltamaan opittua käytäntöön.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa yhdistellä opintojakson sisältöaiheita ja perustella päätelmänsä. Hänellä on erinomaiset taidot harjoituksissa, hän osaa suunnitella ja kehittää itsenäisesti uusia ratkaisumalleja.