Siirry suoraan sisältöön

Työelämän espanjaa 2 (3 op)

Toteutuksen tunnus: KP00BX62-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

19.11.2021 - 05.03.2022

Ajoitus

10.01.2022 - 24.04.2022

Opintopistemäärä

3 op

Virtuaaliosuus

3 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Kielikeskus (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus

Opetuskielet

  • Suomi
  • Englanti
  • roo.es

Paikat

13 - 35

Koulutus

  • Kieliopinnot LAB
  • Kieliopinnot LUT

Opettaja

  • Sari Pärssinen

Ryhmät

  • KKIE21LUTH
    Kieli- ja viestintäopinnot 2021-2022, LUT
  • KKIE21LABH
    Kieli- ja viestintäopinnot 2021-2022, LAB

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- osaa viestiä pääasiassa kirjallisesti espanjaksi liiketoiminnan perustilanteissa ja ymmärtämään espanjankielisten maiden yrityskulttuuria.
- osaa kertoa valintansa mukaan yrityskulttuurista, kokouksesta, tapaamisesta, markkinoinnista, pankkitoiminnasta tai työnhausta espanjankielisessä maailmassa
- osaa käyttää konditionaalia, subjunktiivia, futuuria

Tavoitetaitotaso: A2

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Itsenäinen opiskelu. Harjoitustehtäviä. Ohjeistus espanjaksi.
Harjoitustehtävistä valitaan tehtäviksi osa, jotka arvioidaan palauttamisen jälkeen.

Ajoitus ja läsnäolo

Ajasta riippumatonta opiskelua viimeiseen palautuspäivään, joka ilmoitetaan kurssin alkaessa. Kurssin voi suorittaa 3. ja 4. periodissa.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Verkkoympäristö Moodlen kautta saatava materiaali.

Uusintamahdollisuudet

Henkilökohtainen kirjallinen kuulustelu EXAM-tilassa, ota yhteys opettajaan tai Suullinen kuulustelu Teamsin kautta.

Henkilökohtainen kirjallinen kuulustelu EXAMissä, ota yhteyttä opettajaan sähköpostitse sari.parssinen@lab.fi tai suullinen tentti Teamsin kautta, sovi tapaaminen (kutsu) Teamsissa 30 minuutiksi, klo 8.30 – 16.30 maanantaista perjantaihin. Tenttikysymykset perustuvat palautettuihin tehtäviin.

Oppimisympäristö

Verkkoympäristö Moodle.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

72 tuntia.

Sisältö

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa viestiä pääasiassa kirjallisesti espanjaksi liiketoiminnan perustilanteissa ja ymmärtämään espanjankielisten maiden yrityskulttuuria.

Yrityskulttuuri, liikeviestintä, kokoukset, pankkitoiminta, työnhaku espanjankielisessä maailmassa, oman valinnan mukaan.

Rakenteet: konditionaali, subjunktiivi, futuuri

Tavoitetaitotaso A2

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Espanja 4 tai Työelämän espanjaa 1 tai vastaava.
Tarkasta laitesuositukset korkeakoulusi sivustolta.

Arviointimenetelmät

Oppimistehtävät ja kirjallinen tai suullinen kuulustelu.

Tehtävien palauttamisen jälkeen: henkilökohtainen kirjallinen kuulustelu EXAMissä, ota yhteyttä opettajaan sähköpostitse sari.parssinen@lab.fi tai suullinen tentti Teamsin kautta, sovi tapaaminen (kutsu) Teamsissa 30 minuutiksi, klo 8.30 – 16.30 maanantaista perjantaihin. Tenttikysymykset perustuvat palautettuihin tehtäviin.

Arviointiasteikko

1-5

Hylätty (0)

Opiskelija ei hallitse opintojakson sisältöä hyväksyttävällä tavalla eikä pysty välittämään viestiä suullisesti eikä kirjallisesti.

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelijan tiedot ja taidot ovat välttävällä tasolla opintojakson osaamistavoitteisiin nähden. Opiskelija osaa viestiä välttävästi sekä kirjallisesti että suullisesti yksinkertaisissa kielenkäyttötilanteissa. Opiskelija osaa osittain soveltaa oppimaansa uusissa kielenkäyttötilanteissa.

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelijan tiedot ja taidot ovat hyvällä tasolla opintojakson osaamistavoitteisiin nähden. Opiskelija osaa viestiä melko sujuvasti sekä kirjallisesti että suullisesti yksinkertaisissa kielenkäyttötilanteissa. Opiskelija osaa pääosin soveltaa oppimaansa uusissa kielenkäyttötilanteissa.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelijan tiedot ja taidot ovat kiitettävällä tasolla opintojakson osaamistavoitteisiin nähden. Opiskelija osaa viestiä sujuvasti sekä kirjallisesti että suullisesti yksinkertaisissa kielenkäyttötilanteissa. Opiskelijalla on erinomaiset valmiudet soveltaa oppimaansa uusissa kielenkäyttötilanteissa.