Pk-yrityksen digitaalinen markkinointi (15 op)
Toteutuksen tunnus: LI00BR25-3008
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
19.11.2021 - 09.01.2022
Ajoitus
01.01.2022 - 31.05.2022
Opintopistemäärä
15 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Lahden kampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
- Täydentävä osaaminen, AMK
Opettaja
- Jonathan Bradshaw
- Jan-Erik Sandelin
- Lotta Toivonen
- Sami Lanu
- Joanna Vihtonen
Opetusryhmät
- Lähiopetus (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
LLABTO22HTäydentävä osaaminen (AMK) 2022, Liiketoimintayksikkö
Pienryhmät
- Lähiopetus
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- Selittää digitaalisen markkinoinnin strategian vaikutuksen yrityksen menestykseen
- Tunnistaa ominaisuuksiltaan yrityksen tavoitteita tukevat digitaaliset markkinointikanavat
- Luoda tehokkaan, kohderyhmälähtöisen digimarkkinointisuunnitelman digitaalisten asiakkaiden sitouttamiseksi
- Soveltaa sosiaalista mediaa strategisena ja taktisena työkaluna erilaisiin markkinointitarkoituksiin
- Suunnitella sisältöjä ja markkinointiviestintämateriaalia osana integroitua markkinointistrategiaa
- Hyödyntää analytiikkatyökaluja
- Kehittää hakukoneoptimoitua verkkosisältöä
- Huomioida digitaaliseen markkinointiin liittyvät juridiset tekijät
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Opiskelijat perehtyvät digitaalisen markkinoinnin aihealueisiin ja soveltavat oppimaansa käytännönläheisissä projekteissa, joissa kehitetään ja toteutetaan monipuolisesti pk-yritysten digitaalista markkinointia.
Opetusmenelminä ovat verkkoluennot, yksilötehtävät sekä pienryhmätyöskentely.
Ajoitus ja läsnäolo
Vaatii opetukseen osallistumista (min. 80 %)
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Komulainen, M. 2018. Menesty digimarkkinoinnilla. 1. painos. [Helsinki]: Kauppakamari.
Muu opintojaksolla jaettava suomen- ja englanninkielinen materiaali.
Sisältö
Pk-yrityksen digitaalisen markkinoinnin kehittämiseen liittyvät suunnitelmat ja toimenpiteet yrityksen kilpailukyvyn varmistamiseksi.
Aihealueet käsittelevät mm. seuraavia osa-alueita:
- Digimarkkinointisuunnitelma
- Kotisivu ja verkkokauppa
- Googlen markkinointityökalut
- Sosiaalinen media
- Kohderyhmälähtöinen sisällöntuotanto
- Uutiskirje
- Markkinoinnin automaatio
- Digimarkkinoinnin tulosten mittaaminen
- Digitaaliseen markkinointiin liittyvä lainsäädäntö sekä tietosuoja (GDPR)
Arviointimenetelmät
Tämän opintojakson arviointi perustuu opiskelijan tiedollisen ja taidollisen osaamisen arviointiin. Arviointiperusteet: oppimistehtävät, projektityö ja vertaisarviointi.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija tuntee digitaalisen markkinoinnin keskeisimmät osa-alueet ja osaa toteuttaa joitakin toimenpiteitä käytännössä.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija tuntee digitaalisen markkinoinnin keskeiset osa-alueet, ja osaa valita yritykselle soveltuvat keinot sekä toteuttaa ne käytännössä.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija tuntee digitaalisen markkinoinnin keskeiset osa-alueet, ja osaa kriittisesti arvioida niiden soveltuvuutta yrityksen näkökulmasta. Opiskelija osaa kehittää yrityksen toimintaa soveltuvilla digimarkkinoinnin menetelmillä käytännössä.