Prosessi- ja projektijohtaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: LA00BQ14-3008
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
19.11.2021 - 09.01.2022
Ajoitus
01.01.2022 - 31.07.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Teknologia (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus, Lahti
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 50
Koulutus
- Täydentävä osaaminen, YAMK
Opettaja
- Anne-Marie Tuomala
- Lea Heikinheimo
Opetusryhmät
- Luennot (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
TLTIYUJT21SUudistava johtaminen (YAMK), tekniikan ala 21S Lahti
-
LABLTIYTO21HTäydentävä osaaminen YAMK 2021-2022, Lahti
Pienryhmät
- Luennot
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- selittää prosesseihin, prosessijohtamiseen ja projektijohtamiseen liittyvät keskeiset käsitteet
- analysoida organisaation prosessijohtamisen tilaa ja suunnitella kuinka toimintaa ja prosesseja voidaan parantaa /kehittää
- suunnitella ja toteuttaa organisaation toiminnan kehittämisprojektin
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Kurssilla on yhteisluennot AT00CC79-3002 International Project Management 5 op -opintojakson kanssa projektinhallinnasta.
YAMK-opiskelijoilla on lisäksi oma prosessijohtamisen osio, jossa raporttimuotoinen oppimistehtävä. .
Ajoitus ja läsnäolo
Englanninkieliset verkkoluennot projektinhallinnasta Zoomissa.
ti 18.1.2021 15.00 – 16.30
ti 8.2.2021 15.00 – 16.30
ti 8.3.2021 15.00 – 16.30
ti 29.3.2021 15.00 – 16.30
ti 12.4.2021 15.00 – 16.30
Luennot nauhoitetaan. Ei edellytetä läsnäoloa.
Moodle-tentti sovitun ajanjakson sisällä joustavasti.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Kurssin alussa Moodle-sivustolla on saatavissa opettajan koostama materiaali.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Sovittava opettajan kanssa, korvaavuus aiemmin suoritettujen opintojen kautta tai ammatillisen osaamisen kautta (eAHOT-menettely).
Työelämäyhteistyö
Prosessiosiossa opiskelija voi soveltaa kehittämistehtävää omassa työnantajaorganisaatiossa, jos hänellä on siihen mahdollisuus.
Uusintamahdollisuudet
Toukokuu 2022.
Oppimisympäristö
Moodle-oppimisympäristö, virtuaaliluennot, prosessijohtamisen osuudessa mahdollisuuksien mukaan opiskelijan oma työympäristö.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Yksi opintopiste vastaa noin 27 tunnin työtä. Kurssin kokonaistyömäärä n. 135 tuntia. Tentti järjestetään Moodlessa sovitun ajanjakson sisällä. Virtuaalilluentojen ajoitus lueteltu ylempänä. Muutoin itsenäistä työskentelyä tehtävien parissa.
Sisältö
Opintojakson tavoitteet:
OSA1. Projektinhallinta
Projektitoiminnan taustakehitys, perustyökalut, kansainvälinen tiimityö.
OSA 2, Prosessinhallinta:
Tavoitteena on luoda kuva prosessien hallinnan merkityksestä liiketoiminnan/organisaation johtamisessa. Tavoitteena on antaa valmiudet osallistua yritysten/organisaatioiden prosessien tunnistamiseen, mallintamiseen, arviointiin ja kehittämiseen.
Pääsisältö rakentuu prosessiajattelun hyödyntämiseen johtamisessa sekä prosessien tunnistamis- ja mallintamismenettelyihin. Opintojaksolla perehdytään myös prosessien kytkemiseen strategioihin ja informaatioteknologian vaikutuksiin prosessien kehittämisessä ja uudistamisessa.
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Edellytetään opinto-oikeutta ylemmän amkin opintoihin.
Arviointimenetelmät
Tentti, tehtävät ja YAMK-opiskeluosuudessa kehittämisraportti.
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Tehtävät tai tentti ei ole suoritettu ollenkaan tai ei ole suoritettu hyväksytysti kurssiaikana.
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelijan suoritus on puutteellinen; tuteitä, mutta lähteistössä on puutteita. Sisältö on kokonaisuutena niukkaa. Oma ajattelu puuttuu, jolloin ei tule esille yhteyksiä esitettyjen asioiden välillä. Tentistä on saavutettu kuitenkin vähntään minimipistemäärä.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelijan työskentely on sujuvaa ja itsenäistä; lopputuloksissa on vain vähän toivomisen varaa. Esee-/raporttivastauksissa on useita olennaisia asioita on esitetty ja havainnollistettu esimerkein. Oman ajattelun kautta teoria ja esimerkit tai eri näkökulmat kytkeytyvät toisiinsa. Tuotu esille olennaisia asioita ja vastauksista on luotu oman ajattelun kautta jäsentynyt kokonaisuus.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelijan työsuoritukset ovat erittäin sujuvia, tekniikka persoonallista; lopputulokset ovat oppimistehtävissä kuvattujen vaatimusten mukaisia. Edellisen lisäksi essee- ja raporttitehtävissä on tiedon ja eri näkökulmien syvällistä pohdintaa, vertailua tai arviointia.