Ammattialan fysiikka - ympäristö (3 op)
Toteutuksen tunnus: AT00BY87-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
19.11.2021 - 09.01.2022
Ajoitus
01.01.2022 - 31.07.2022
Opintopistemäärä
3 op
Virtuaaliosuus
1 op
Toteutustapa
67 % Lähiopetus, 33 % Etäopetus
Yksikkö
Teknologia (LAB)
Toimipiste
Lahden kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 70
Koulutus
- Energia- ja ympäristötekniikan koulutus (2014-2021)
Opettaja
- Juha Pere
Opetusryhmät
- Toteutuksen opetusryhmä 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
TLTIEYM21SEnergia- ja ympäristötekniikan koulutus 21S Lahti
Pienryhmät
- Toteutuksen opetusryhmä 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- kuvata sähköiset ilmiöt tekniikan kehittämisen taustalla
- ratkaista sähköön ja desibeliasteikkoon liittyviä ongelmia matemaattisesti
- soveltaa digitaalisuutta sähköön liittyvissä ilmiöissä
- kuvata meluntorjunnan ongelmia aaltoliikeopin näkökulmasta
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Luennot, moodle
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Opintojakson moodlesivusto
(Peltonen, H. 2014. Insinöörin (AMK) Fysiikka osa 1. 11. painos. Gummerus Kirjapaino Oy)
Oppimisympäristö
Moodle, Zoom, (oppikirja)
Sisältö
Tasasähkö
Sähköstatiikka
Aaltoliikeoppia
Meluntorjuntaa
Desibeliasteikko
Arviointimenetelmät
Tentti, harjoitustehtävät
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Ei osaa ratkaista opettajan asettamia matemaattisluonnontieteellisiä ongelmia
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Käyttää yksittäisiä ammattikäsitteitä ja osoittaa perehtyneisyytensä alan tietoperustaan ja osaa etsiä yksittäisiin matemaattisluonnontieteellisiin ongelmiin johdonmukaisesti tietoa. Osaa soveltaa opittuja tekniikoita opettajan antamiin matemaattisluonnontieteellisiin ongelmiin.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Käyttää keskeisiä ammattikäsitteitä johdonmukaisesti ja osaa etsiä ongelmanratkaisun kannalta oleelliset tiedot. Osaa monipuolisesti ratkaista opettajan asettamia matemaattisluonnontieteellisiä ongelmia.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Käyttää ammattikäsitteitä asiantuntevasti ja osaa etsiä tietoa ongelmanratkaisuprosessin eri vaiheissa. Osaa ratkaista kaikki tai lähes kaikki opettajan asettamat matemaattisluonnontieteelliset ongelmat.