Siirry suoraan sisältöön

Markkinointiviestintä ja brändäys (5 op)

Toteutuksen tunnus: MI00BL22-3012

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.07.2021 - 05.09.2021

Ajoitus

30.08.2021 - 31.12.2021

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Muotoiluinstituutti (LAB)

Toimipiste

Lahden kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Teollisen ja brändimuotoilun koulutus (2017, 2018, 2019)

Opettaja

  • Julia Ojapelto
  • Sami Hyyryläinen
  • Heikki Nuutinen
  • Minna Cheung

Opetusryhmät

  • PUMU19 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • AMU19 ja TEMU19 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • PAMU19 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Luennot (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)

Ryhmät

  • 05HTEMU19S
    Teollinen muotoilu 19S, Lahti
  • 05HPUMU19S
    Puettava muotoilu 19S, Lahti
  • 05HAMU19S
    Ajoneuvomuotoilu 19S, Lahti
  • 05HPAMU19S
    Pakkaus- ja brändimuotoilu 19S, Lahti
  • 05TEB19S
    Teollisen ja brändimuotoilun koulutus 19S, Lahti

Pienryhmät

  • PUMU19
  • AMU19 ja TEMU19
  • PAMU19
  • Luennot

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- kuvata markkinointiajattelun käsitteellisen taustan, sisällön ja tunnuspiirteet
- käyttää markkinointiviestinnän ja brändäyksen menetelmiä omassa ammatillisessa toiminnassa
- tehdä markkinointisuunnitelman
- valita markkinointiviestintään ja brändäykseen tarkoituksenmukaiset keinot ja kanavat

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Luennot, oppimis- ja harjoitustehtävät, presentaatiot ja keskustelut. Opintojaksopalaute kerätään viimeisenä presentaatiopäivänä.

Ajoitus ja läsnäolo

Ajoitus Moodle-toteutuksen mukaisesti. Pakollinen läsnäolo aloituspäivänä, luennoilla, presentaatioissa sekä lopetuspäivänä. Poissaoloja ei korvata, mutta tehtävät on suoritettava ja palautettava annettuun aikaan.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Oppi- ja luentomateriaali sekä kirjallisuuslista löytyvät opintojakson Moodle-toteutuksesta.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Näyttö aiemmasta osaamisesta esim. työelämässä.

Työelämäyhteistyö

Harjoitustehtävä tehdään mahdollisuuksien mukaan yritysyhteistyönä.

Oppimisympäristö

Mukkulankadun kampus sekä opintojakson Moodle-toteutus.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Harjoitustehtävät 50 %, luennot ja tentti 25 %, kirjallisuus ja oppimistehtävät 10 %, presentaatiot ja keskustelut 15 %

Sisältö

Opintojaksolla selvitetään mitä markkinointiviestintä ja brändäys tarkoittaa teoriassa ja käytännössä. Harjoitustyönä tehdään markkinointi- ja brändäyssuunnitelma alan menetelmiä ja prosesseja hyödyntäen.

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Muotoiluinstituutin 1. ja 2. vuoden pakolliset opinnot suoritettu hyväksytysti tai muutoin sovittu oman alan opettajan kanssa.

Arviointimenetelmät

Harjoitus- ja oppimistehtävät 80 %, presentaatiot ja keskustelut 20 %.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

A1 Osaa käyttää markkinointiviestinnän ja brändäyksen ammattikäsitteitä johdonmukaisesti ja perustella toimintaansa alan menetelmien avulla
B1 Osaa soveltaa monipuolisesti opittuja menetelmiä ja prosesseja
C3 Osaa toimia asiakaslähtöisesti

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

A1 Osaa käyttää markkinointiviestinnän ja brändäyksen ammattikäsitteitä laajaalaisesti ja viestiä alasta huomioiden eri kohderyhmät
B1 Osaa valita toimintaan soveltuvia menetelmiä sekä prosesseja ja perustella valintansa
C3 Osaa ottaa huomioon kohderyhmän tarpeet tarkoituksenmukaisesti

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

A1 Osaa käyttää markkinointiviestinnän ja brändäyksen ammattikäsitteitä asiantuntevasti ja rakentaa niiden pohjalta toimivia suunnitelmia
B1 Osaa valita, yhdistellä ja kehittää toimintaan soveltuvia menetelmiä ja prosesseja
C3 Osaa ottaa vastuun palveluprosessin kokonaisuudesta