Brändin rakentaminen (10 op)
Toteutuksen tunnus: LI00BI20-3007
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
16.11.2020 - 13.12.2020
Ajoitus
11.01.2021 - 25.04.2021
Opintopistemäärä
10 op
Virtuaaliosuus
10 op
TKI-osuus
10 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
- Verkkokampus, Lappeenranta
- Verkkokampus, Lahti
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 35
Koulutus
- Täydentävä osaaminen ja vapaavalintaiset opinnot, AMK
Opettaja
- Tiina Pernanen
- Riku Nummikoski
- Joanna Vihtonen
Opetusryhmät
- Verkkoluento (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
LLTITO20HTäydentävä osaaminen AMK 2020-2021, Liiketoiminta, Lahti
Pienryhmät
- Verkkoluento
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- rakentaa asiakaslähtöisen brändin
- laatia lanseerattavalle brändille markkinointisuunnitelman eri osa-alueineen
- hyödyntää mediasuhteita brändin luomisessa
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Opintojakso toteutetaan hyödyntäen tutkivan oppimisen menetelmiä. Siihen sisältyy oppimistehtävinä ennakkotehtävä, mediatehtävä ja case-yrityksille laaditut markkinointisuunnitelmat sekä suunnitelman esittäminen. Yksilötentit.
Opintojakso toteutetaan verkossa Zoom-verkkoluentotyökalun avulla.
Ajoitus ja läsnäolo
11.1.-15.5.2021
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Moodlessa oleva materiaali ja kirjallisuusvinkit.
Työelämäyhteistyö
Työelämälähtöiset toimeksiannot.
Oppimisympäristö
Resurssiluentoja (etäopetuksena, pakollinen läsnäolo), ryhmätyöskentelyä. 3 yksilötenttiä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
10x27=270 tuntia opiskelijan työtä
Sisältö
Asiakaslähtöisen brändin rakentaminen. Markkinointisuunnitelman laatiminen (uudelleen)lanseerattavalle brändille. Mediasuhteiden hyödyntäminen brändin luomisessa. Erilaisten teoreettisten mallien ja työkalujen soveltaminen.
Arviointimenetelmät
Arviointi asteikolla 1 – 5.
Yksilötehtävät:
Ennakkotehtävä (hyväksytty/täydennettävä)
Verkkotentit: 30 % arvioinnista
Ryhmätehtävät:
Tiimisopimus: hyväksytty / täydennettävä
Mediatehtävä (hyväksytty/täydennettävä)
Lanseeraustehtävä: 50 % arvioinnista
Lanseeraus-/markkinointisuunnitelman esitykset 20% arvioinnista
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee brandin rakentamiseen ja lanseeraukseen liittyvät peruskäsitteet ja tietää kuhunkin tilanteeseen soveltuvat ratkaisut niin tuote-, hinta-, saatavuus- ja markkinointiviestinnän näkökulmasta. Opiskelija pystyy tekemään alustavan lanseeraussuunnitelman.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee brandin rakentamiseen ja lanseeraukseen liittyvät toimenpiteet ja osaa valita kuhunkin tilanteeseen soveltuvat ratkaisut niin tuote-, hinta-, saatavuus- ja markkinointiviestinnän näkökulmasta. Opiskelija ymmärtää erilaisten toimenpiteiden vaikutukset sekä kustannuksien että tuottojen kannalta. Opiskelija pystyy luomaan kokonaisen lanseeraussuunnitelman.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee brandin rakentamiseen ja lanseeraukseen liittyvät toimenpiteet ja osaa valita perustellusti kuhunkin tilanteeseen parhaiten soveltuvat ratkaisut niin tuote-, hinta-, saatavuus- ja markkinointiviestinnän näkökulmasta. Opiskelija ymmärtää erilaisten toimenpiteiden vaikutukset sekä kustannuksien että tuottojen kannalta. Opiskelija pystyy luomaan kokonaisvaltaisen, toteuttamiskelpoisen suunnitelman tuotteen tai palvelun lanseeraamiseksi.
Opiskelija ottaa vastuun ryhmä- tai palveluprosessin kokonaisuudesta.