•   Emergency Medicine 3 KTS1232-3006 02.01.2023-31.05.2023  3 credits  (EHK20) +-
    Name of lecturer(s)

    Tia Windahl

    Learning material and recommended literature

    Pakollinen: Ensihoitolääkärin luentotallenteet verkossa Elvytyksen käypähoitosuositus ja eettiset periaatteet Suositeltava: Kuisma, M., Holmström, P., Nurmi, J., Porthan, K., Taskinen, T. 2017 (tai uudempi). Ensihoito. Helsinki: SanomaPro Soveltuvin osin (not translated)

    Implementation and methods of teaching

    100 % verkko-opiskelu Ensihoitolääkärin luentotallenteet Testaa-tietosi -välikyselyt aihepiireittäin. Kurssi on hyväksytty, kun kaikki testaa-tietosi välikyselyt on hyväksytysti suoritettu. (not translated)

    Assessment methods and criteria

    Kurssi on hyväksytysti suoritettu, kun jokaisen aihealueen testaa tietosi -välikysely on hyväksytysti suoritettu (not translated)

    Language of instruction

    Finnish

    Timing

    02.01.2023 - 31.05.2023

    Enrollment date

    21.11.2022 - 08.01.2023

    Enrolment in Peppi http://peppi.lab.fi. If you need assistance, please contact the student office.

    Group(s)
    • EHK20
    Seats

    0 - 50

    Unit, in charge

    Faculty of Health Care and Social Services (LAB)

    Teacher(s)

    Tia Windahl

    Additional information for students: previous knowledge etc.

    Ensihoitolääketiede 1 ja 2 (not translated)

    Degree Programme(s)

    Bachelor's Degree Programme in Emergency Care

    Unit location

    Lappeenranta Campus

    Virtual proportion

    3 credits

    Assessment methods

    Approved/Failed

    Alternative completion methods

    Ei vaihtoehtoisia suoritustapoja (not translated)

    Timing and attendance

    Opiskelu tapahtuu opiskelijan itse suunnittelemansa aikataulun mukaan verkkokurssin aikana (not translated)

    Learning environment

    Moodle (not translated)

    Students use of time and workload

    Opiskelijan työkuormitus keskimäärin 80 tuntia. 100 % itseopiskelu (not translated)

    Contents

    Elottomuus Sokki Traumatologia (not translated)

    Assessment criteria
    Failed (0)

    Opiskelija ei pysty kuvaamaan kunkin lääketieteen alueen teoriatiedon keskeisimpiä piirteitä. Teoriatietoperustan ja käytännön toimintamallien (tutkiminen ja tilanarviointi) yhdistäminen on puutteellista. Opiskelija ei osaa perustella omia valintojaan eikä pohtia eri vaihtoehtoja. (not translated)

    Assessment criteria - level 1

    Opiskelija osaa kuvata kunkin lääketieteen erikoisalueen teoriatietoa rajallisesti. Hän yhdistää lääketieteen teoriaperustan ja potilaan tutkimisen ja tilan arvioinnin ja esitetyt toimintamallit, mutta ei välttämättä ymmärrä niiden merkityksiä. Opiskelijan esittämät toimintamallit ovat puutteellisia tai eivät ole perusteltuja eikä vaihtoehtojen pohdinta toteudu kriittisesti. Osaaminen perustuu pääosin opittavien asioiden listaamiseen ja toistamiseen. (not translated)

    Assessment criteria - level 3

    Opiskelija osaa kuvata kunkin lääketieteen erikoisalueen teoriatietoa sujuvasti ja kattavasti. Hän yhdistää teoriatietoa ja käytännön toimintamalleja osuvasti, mutta itsenäinen soveltaminen eri tilanteissa onnistuu vielä vajavaisesti. Käytännön toiminta onnistuu taustaosaamisen turvin erilaisissa työtilanteissa. Hän osaa perustella tekemänsä ratkaisut sekä pohtia ja vertailla kriittisesti päätöksien seuraamuksia. (not translated)

    Assessment criteria - level 5

    Opiskelija osaa selittää kunkin lääketieteen erikoisalueen teoriaa asiantuntevasti ja tutkittuun tietoon perustuen. Hän soveltaa hankkimaansa tietoa aikaisempaa teoriatietoa ensihoitopotilaan hoidossa ja analysoi sekä vertaileeitsenäisesti eri vaihtoehtoja. Hän organisoi sekä omaa että työryhmän tekemistä vahvan pohjatiedon siivittämänä. Osaamisessa tulee esille kautta linjan itsenäinen ajattelu, johon liittyy kyky muuttaa toimintamalleja tilanteen vaatimalla tavalla. (not translated)

    Approved / Failed

    Opiskelija osaa kuvata kunkin lääketieteen erikoisalueen keskeisimmät sisällöt sujuvasti ja kattavasti. Opiskelija osaa yhdistää lääketieteen teoriaperustan käytännön toimintamalleihin potilaan tutkimisessa, tilanarviossa ja ensihoidossa. Opiskelija osaa perustella tekemiään ratkaisuja myös lääketieteellisestä näkökulmasta. (not translated)