Siirry suoraan sisältöön

Business to Business Marketing (3 op)

Toteutuksen tunnus: KMR0642-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

16.11.2020 - 10.01.2021

Ajoitus

08.03.2021 - 02.05.2021

Opintopistemäärä

3 op

Virtuaaliosuus

3 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus, Lappeenranta

Opetuskielet

  • Englanti

Paikat

20 - 40

Koulutus

  • Hotelli- ja ravintola-alan liikkeenjohdon koulutus

Opettaja

  • Anu Kurvinen

Opetusryhmät

  • Verkkoluento 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Tentti 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)

Ryhmät

  • HOTRA18R
    Hotelli- ja ravintola-alan liikkeenjohdon koulutus S18, ravintolan liikkeenjohto, Lappeenranta
  • HOTRA18H
    Hotelli- ja ravintola-alan liikkeenjohdon koulutus S18, hotellin liikkeenjohto, Lappeenranta
  • HOMA19
    Bachelor's Degree Programme in Tourism and Hospitality Management 19S, Lappeenranta

Pienryhmät

  • Verkkoluento 1
  • Tentti 1

Osaamistavoitteet

The target of the course is that the students learn and understand the nature of the marketing and purchasing of business-to-business products and services, the main concepts and features of business-to-business marketing and how to create and maintain customer relationships in business-to-business environment.

Sisältö

Contents of the course:
1.Introduction and a Business Marketing Perspective
2. Impact on Strategy
3. Segmentation
4. Organizational Buying Behavior
5. Assessing Organizational Needs
6. B2B Marketing strategy
7. Marketing Communications and sales

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Prerequisites: Basics of Marketing

Arviointiasteikko

1-5

Hylätty (0)

Student has not reached the course learning objectives

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

1 = Student has basic knowledge about business-to-business marketing.

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

3 = Student has good knowledge about business-to-business marketing as well as business buying behaviour and undestands how this affects marketing strategies.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

5 = Student has excellent knowledge and understanding of business-to-business marketing as well as business buying behaviour and is able to utilise this knowledge in company marketing.