Business to Business Marketing (3 op)
Toteutuksen tunnus: KMR0642-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
16.11.2020 - 10.01.2021
Ajoitus
08.03.2021 - 02.05.2021
Opintopistemäärä
3 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus, Lappeenranta
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Hotelli- ja ravintola-alan liikkeenjohdon koulutus
Opettaja
- Anu Kurvinen
Opetusryhmät
- Verkkoluento 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
- Tentti 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
HOTRA18RHotelli- ja ravintola-alan liikkeenjohdon koulutus S18, ravintolan liikkeenjohto, Lappeenranta
-
HOTRA18HHotelli- ja ravintola-alan liikkeenjohdon koulutus S18, hotellin liikkeenjohto, Lappeenranta
-
HOMA19Bachelor's Degree Programme in Tourism and Hospitality Management 19S, Lappeenranta
Pienryhmät
- Verkkoluento 1
- Tentti 1
Osaamistavoitteet
The target of the course is that the students learn and understand the nature of the marketing and purchasing of business-to-business products and services, the main concepts and features of business-to-business marketing and how to create and maintain customer relationships in business-to-business environment.
Sisältö
Contents of the course:
1.Introduction and a Business Marketing Perspective
2. Impact on Strategy
3. Segmentation
4. Organizational Buying Behavior
5. Assessing Organizational Needs
6. B2B Marketing strategy
7. Marketing Communications and sales
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Prerequisites: Basics of Marketing
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Student has not reached the course learning objectives
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
1 = Student has basic knowledge about business-to-business marketing.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
3 = Student has good knowledge about business-to-business marketing as well as business buying behaviour and undestands how this affects marketing strategies.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
5 = Student has excellent knowledge and understanding of business-to-business marketing as well as business buying behaviour and is able to utilise this knowledge in company marketing.