Siirry suoraan sisältöön

Experience DesignLaajuus (5 op)

Tunnus: AL00CC23

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • englanti

Osaamistavoitteet

The student is able to
- design, orchestrate and manage customer’s experiences
- create meanings and meaningful contents and solutions in tourism and leisure
- apply design and user-centrism in development of tourism, hospitality and leisure services and business

Ilmoittautumisaika

20.11.2024 - 03.01.2025

Ajoitus

06.01.2025 - 30.04.2025

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

20 - 90

Koulutus
  • Complementary competence, Bachelor's
Opettaja
  • Johanna Heinonen-Kemppi
Opetusryhmät
  • Verkkoluento 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Avoimen ammattikorkeakoulun kiintiö (Koko: 10. Avoin AMK: 10.)
Ryhmät
  • LLPREX25KIB
    Saapuvat vaihto-opiskelijat 25K, pitkät vaihdot, liiketalous, Lappeenranta
  • LLTIEX25K2
    Saapuvat vaihto-opiskelijat 25K, pitkät vaihdot, tietojenkäsittely, Lahti
  • LLTIEX25K3
    Saapuvat vaihto-opiskelijat 25K, pitkät vaihdot, matkailu, Lahti
  • LLPREX25KH
    Saapuvat vaihto-opiskelijat 25K, pitkät vaihdot, hotelli- ja ravintola-ala, Lappeenranta
  • LLTIMATLI23S
    Matkailu- ja tapahtumaliiketoiminnan koulutus 23S Lahti
  • LLTIEX25K1
    Saapuvat vaihto-opiskelijat 25K, pitkät vaihdot, liiketalous, Lahti
  • LLABTO24-25E
    Complementary competence (Bachelor's) 2024-2025, Faculty of Business and Hospitality Management
Pienryhmät
  • Verkkoluento 1
  • Avoimen ammattikorkeakoulun kiintiö

Osaamistavoitteet

The student is able to
- design, orchestrate and manage customer’s experiences
- create meanings and meaningful contents and solutions in tourism and leisure
- apply design and user-centrism in development of tourism, hospitality and leisure services and business

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Opetusmuodot: verkko-opetus, kirjallisuus ja soveltavat harjoitukset englanniksi

Ajoitus ja läsnäolo

Verkkotunnit pidetään aikataulun mukaan.
Kaikki oppitunnit ovat saatavilla Zoomissa verkossa ja tallennettuina kurssin Moodle-alustalle.
Kurssi noudattaa kaksoistimanttia eli palvelumuotoilua, menetelmää, jossa painotetaan aktiivista tiimityötä. Siksi luennoilla läsnäolo on suositeltavaa. Poissaolo korvataan tehtävillä.

Opinnot alkavat 22.1.2025 klo 14-17 JOHDANNOLLA
Seuraavat istunnot
29.1.2025 klo 14-17
PROJEKTI-IDEAN ESITTELY
5.2.2025 klo 14-17
JOHDANTO DISCOVER -osaan
26.2.2025 klo 14-17
DISCOVER-OSAN ESITTELY
5.3.2025 klo 14-17
JOHDANTO DEFINE -osaan
12.3.2025 klo 14-17
DEFINE-osan ESITTELY
19.3.2025 klo 14-17
JOHDANTO DEVELOP -osaan
26.3.2025 klo 14-17
DEVELOP-osan ESITTELY
2.4.2025 klo 14-17
JOHDANTO DELIVER -osaan
9.4.2025 klo 14-17
LOPULLISEN RAPORTIN ESITTELY

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Opintomateriaali saatavilla Moodlessa 6.1.2025 alkaen

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Opintojakson voi suorittaa itsenäisesti tekemällä annetut tehtävät ja lisäämällä niihin teoriaosuudet akateemisen raportointitavan mukaisesti

Työelämäyhteistyö

Sovellutehtäviä yrityksielle

Uusintamahdollisuudet

Opintotehtävät suoritetaan Moodlessa

Oppimisympäristö

Verkkoluennot
Moodle-alusta
Soveltavat tehtävät

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Verkkoluennot noin 10 x 3 h
Itsenäinen opiskelu ja kirjallisuus 48 h
Tehtävät 60 h

Sisältö

Experience Design -kurssi (5 op) tarjoaa opiskelijoille syvällisen näkemyksen elämyksien ja asiakaskokemuksen luomiseen ja hallintaan keskittyen erityisesti matkailualaan. Verkkokurssin avulla opiskelijat perehtyvät kokemuksellisen markkinoinnin, palvelusuunnittelun ja asiakasarvon luomisen ydinkonsepteihin. Opiskelijat toteuttavat käytännän projektin palvelumuotoilun keinoin syventäen ymmärrystä elämyksen luomisesta käytännössä.

Kurssi siältää luentoja, itseopiskelutehtäviä ja yhteistä ryhmätyötä. Lisäksi kumppanuudet yritysten kanssa tarjoavat käytännön näkemyksiä ja todellisia näkökulmia. Kurssin aikana opiskelijoita rohkaistaan ​​kehittämään kykyään suunnitella, hallita ja organisoida mielekkäitä asiakaskokemuksia sekä luoda arvokasta matkailu- ja vapaa-ajan aloihin räätälöityä sisältöä. Loppujen lopuksi opiskelijalla on ymmärrys käyttäjälähtöisten menetelmien integroimisesta matkailun palvelu- ja yrityskehitykseen.

Arviointimenetelmät

Arvosana 1-5, muodostuu opintotehtävien ja ryhmätyön keskiarvosta

Arviointiasteikko

1-5

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole saavuttanut oppimistavoitteita.

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa
- käyttää yksittäisiä ammattikäsitteitä ja osoittaa perehtyneisyytensä alan tietoperustaan
- kuvata toimintaan liittyviä lähtökohtia, tarpeita ja perusteita

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa
- käyttää keskeisiä ammattikäsitteitä johdonmukaisesti
- selvittää ja perustella toimintaan liittyviä lähtökohtia, tarpeita ja perusteita.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa
- käyttää ammattikäsitteitä asiantuntevasti
- vertailla perustellen toimintaan liittyviä eri ratkaisuvaihtoehtoja

Ilmoittautumisaika

20.11.2023 - 05.01.2024

Ajoitus

01.01.2024 - 31.05.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

3 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

20 - 50

Koulutus
  • Complementary competence, Bachelor's
Opettaja
  • Johanna Heinonen-Kemppi
Ryhmät
  • LLABTO23-24E
    Complementary competence (Bachelor's) 2023-2024, Faculty of Business and Hospitality Management
  • LLPREX24KH
    Saapuvat vaihto-opiskelijat 24K, pitkät vaihdot, hotelli- ja ravintola-ala, Lappeenranta
  • LLTIMATLI22S
    Matkailu- ja tapahtumaliiketoiminnan koulutus 22S Lahti

Osaamistavoitteet

The student is able to
- design, orchestrate and manage customer’s experiences
- create meanings and meaningful contents and solutions in tourism and leisure
- apply design and user-centrism in development of tourism, hospitality and leisure services and business

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Opetusmuodot: verkko-opetus, kirjallisuus ja soveltavat harjoitukset englanniksi

Ajoitus ja läsnäolo

Verkossa toteutettavat luennot lukujärjestyksen mukaan. Opetus tarjotaanZoomin kautta ja luennot nauhoitetaan. Nauhoitetut luennot ovat saatavilla opintojakson Moodle-alustan kautta.
Opinnot alkavat 12.1.2024 klo 12 - 16
Muut sessiot pidetään 2.2.2024 klo 12 - 16, 23.2.2024 12 - 16 ja 15.3.2024 klo 12-16

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Opintomateriaali saatavilla Moodlessa

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei saatavilla

Työelämäyhteistyö

Sovellutehtäviä yrityksielle

Uusintamahdollisuudet

Opintotehtävät suoritetaan Moodlessa

Oppimisympäristö

Verkkoluennot
Moodle-alusta
Soveltavat tehtävät

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Verkkoluennot noin 4 x 4 h
Itsenäinen opiskelu ja kirjallisuus 48 h
Tehtävät 60 h

Sisältö

Experience Design liiketoiminnan tapana, strategiana ja Experience Design työkalut. Opitun soveltaminen käytännön yrityscaseen.

Arviointimenetelmät

Arvosana 1-5, muodostuu opintotehtävien ja ryhmätyön keskiarvosta

Arviointiasteikko

1-5

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole saavuttanut oppimistavoitteita.

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa
- käyttää yksittäisiä ammattikäsitteitä ja osoittaa perehtyneisyytensä alan tietoperustaan
- kuvata toimintaan liittyviä lähtökohtia, tarpeita ja perusteita

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa
- käyttää keskeisiä ammattikäsitteitä johdonmukaisesti
- selvittää ja perustella toimintaan liittyviä lähtökohtia, tarpeita ja perusteita.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa
- käyttää ammattikäsitteitä asiantuntevasti
- vertailla perustellen toimintaan liittyviä eri ratkaisuvaihtoehtoja

Ilmoittautumisaika

21.11.2022 - 08.01.2023

Ajoitus

01.01.2023 - 31.05.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

2 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Lahden kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Koulutus
  • Täydentävä osaaminen, AMK
Opettaja
  • Mika Tonder
Opetusryhmät
  • Luennot 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • LLTIMATLI21S
    Matkailu- ja tapahtumaliiketoiminnan koulutus 21S Lahti
  • LLABTO23H
    Täydentävä osaaminen (AMK) 2023, Liiketoimintayksikkö
Pienryhmät
  • Luennot 1

Osaamistavoitteet

The student is able to
- design, orchestrate and manage customer’s experiences
- create meanings and meaningful contents and solutions in tourism and leisure
- apply design and user-centrism in development of tourism, hospitality and leisure services and business

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Opetusmuodot: lähiopetus, kirjallisuus ja ryhmätyö

Ajoitus ja läsnäolo

Verkossa toteutettavat luennot lukujärjestyksen mukaan. Opetus tarjotaanTeamsin kautta ja luennot nauhoitetaan. Nauhoitetut luennot ovat saatavilla opintojakson Moodle-alustan kautta. Ryhmätyössä ryhmien tapaamiset opettajan kansa toteutetaan Teamsilla.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Opintomateriaali saatavilla Moodlessa

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei saatavilla

Työelämäyhteistyö

Ryhmätyö yritykselle

Uusintamahdollisuudet

Ei loppukoetta. Opintotehtävät suoritetaan Moodlessa

Oppimisympäristö

Verkkoluennot
Moodle-alusta
Ryhmätyö
Ryhmätapaamiset opettajan kanssa

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Verkkoluennot 8 x 1h 30 min
Itsenäinen opiskelu ja kirjallisuus 48 h
Ryhmätyö 60 h

Sisältö

Experience Design liiketoiminnan tapana, strategiana ja Experience Design työkalut. Opitun soveltaminen käytännön yrityscaseen.

Arviointimenetelmät

Arvosana 1-5, muodostuu opintotehtävien ja ryhmätyön keskiarvosta

Arviointiasteikko

1-5

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole saavuttanut oppimistavoitteita.

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa
- käyttää yksittäisiä ammattikäsitteitä ja osoittaa perehtyneisyytensä alan tietoperustaan
- kuvata toimintaan liittyviä lähtökohtia, tarpeita ja perusteita

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa
- käyttää keskeisiä ammattikäsitteitä johdonmukaisesti
- selvittää ja perustella toimintaan liittyviä lähtökohtia, tarpeita ja perusteita.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa
- käyttää ammattikäsitteitä asiantuntevasti
- vertailla perustellen toimintaan liittyviä eri ratkaisuvaihtoehtoja

Ilmoittautumisaika

19.11.2021 - 14.01.2022

Ajoitus

01.01.2022 - 31.05.2022

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Lahden kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Koulutus
  • Matkailu- ja tapahtumaliiketoiminnan koulutus
  • Complementary competence, Bachelor's
Opettaja
  • Mika Tonder
Opetusryhmät
  • Luennot 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • LLABTO22H
    Täydentävä osaaminen (AMK) 2022, Liiketoimintayksikkö
  • LLTIMATLI20S
    Matkailu- ja tapahtumaliiketoiminnan koulutus 20S Lahti
  • LLTIEX22K3
    Saapuvat vaihto-opiskelijat 22K, pitkät vaihdot, matkailu, Lahti
Pienryhmät
  • Luennot 1

Osaamistavoitteet

The student is able to
- design, orchestrate and manage customer’s experiences
- create meanings and meaningful contents and solutions in tourism and leisure
- apply design and user-centrism in development of tourism, hospitality and leisure services and business

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Opetusmuodot: lähiopetus, kirjallisuus ja ryhmätyö

Ajoitus ja läsnäolo

Lähiopetus lukujärjestyksen mukaan. Lähiopetus tarjotaan myös Teamsin kautta ja luennot nauhoitetaan. Nauhoitetut luennot ovat saatavilla opintojakson Moodle-alustan kautta. Ryhmätyössä ryhmien tapaamiset opettajan kansa toteutetaan Teamsilla.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Opintomateriaali saatavilla Moodlessa

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei saatavilla

Työelämäyhteistyö

Ryhmätyö yritykselle

Uusintamahdollisuudet

Ei loppukoetta. Opintotehtävät suoritetaan Moodlessa

Oppimisympäristö

Lähiopetus
Moodle-alusta
Ryhmätyö
Ryhmätapaamiset opettajan kanssa

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Lähiopetus 8 x 1h 30 min
Itsenäinen opiskelu ja kirjallisuus 48
Ryhmätyö 60 h

Sisältö

Experience Design liiketoiminnan tapana, strategiana ja Experience Design työkalut. Opitun soveltaminen käytännön yrityscaseen.

Arviointimenetelmät

Arvosana 1-5, muodostuu opintotehtävien ja ryhmätyön keskiarvosta

Arviointiasteikko

1-5

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole saavuttanut oppimistavoitteita.

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa
- käyttää yksittäisiä ammattikäsitteitä ja osoittaa perehtyneisyytensä alan tietoperustaan
- kuvata toimintaan liittyviä lähtökohtia, tarpeita ja perusteita

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa
- käyttää keskeisiä ammattikäsitteitä johdonmukaisesti
- selvittää ja perustella toimintaan liittyviä lähtökohtia, tarpeita ja perusteita.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa
- käyttää ammattikäsitteitä asiantuntevasti
- vertailla perustellen toimintaan liittyviä eri ratkaisuvaihtoehtoja