Kaupankäynti verkossaLaajuus (5 op)
Tunnus: AL00CI70
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- arvioida erilaisten liiketoimintamallien soveltamista verkossa
- luoda yrityksen lähtökohtiin pohjautuvan verkkokauppastrategian
- tunnistaa resurssit, joita tarvitaan verkkokaupankäynnissä
- suunnitella käyttäjäystävällisen digitaalisen kokemuksen
- tunnistaa verkkokauppaan liittyviä trendejä ja ilmiöitä
Ajoitus
01.08.2024 - 31.05.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Lahden kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 80
Koulutus
- Täydentävä osaaminen, AMK
Opettaja
- Jan-Erik Sandelin
- Lotta Toivonen
- Markus Hämynen
Ryhmät
-
LLABTO24-25Täydentävä osaaminen (AMK) 2024-2025, Liiketoimintayksikkö
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- arvioida erilaisten liiketoimintamallien soveltamista verkossa
- luoda yrityksen lähtökohtiin pohjautuvan verkkokauppastrategian
- tunnistaa resurssit, joita tarvitaan verkkokaupankäynnissä
- suunnitella käyttäjäystävällisen digitaalisen kokemuksen
- tunnistaa verkkokauppaan liittyviä trendejä ja ilmiöitä
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Opintojakso toteutetaan Lahden M19-kampukselle avautuvassa digimarkkinoinnin oppimisympäristössä, Labtic digimarkkinointitoimistossa. Opiskelija ilmoittautuu Digimarkkinointitoimisto Labtic AL00CU84-toteutukselle ja tekee valinnat suoritettavista opintojaksoista (20-35 op.) kurssin alettua. Osaamistavoitteet määräytyvät opiskelijan tekemien suoritusten mukaisesti. Oppiminen koostuu itsenäisestä opiskelusta, dialogista sekä opitun soveltamisesta käytännönläheisissä projekteissa.
Tällä opintojaksolla perehdytään kaupankäyntiin verkossa ja opittua sovelletaan asiakkaalle toteutettavassa verkkokauppastrategiassa ja verkkokaupan käytännön toteutuksessa tai kehittämisessä.
Opintojakson valmentajat (opettajat) ohjaavat opiskelijoita toimistomaisessa oppimisympäristössä. Opettajat ohjaavat tiedon soveltamisessa ja toimeksiantojen toteuttamisessa. Opintojaksoon liittyvät itseopiskeluaineistot ovat saatavilla Moodlessa.
Ajoitus ja läsnäolo
Vaatii aktiivista osallistumista palavereihin ja treeneihin (min. 80 %), sekä projektityöhön muun tiimin kanssa.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Moodle-alustalla jaettava suomen- ja englanninkielinen materiaali sekä itse hankittu aineisto.
Oppimisympäristö
Opintojakso toteutetaan Lahden kampukselle avattavassa Labtic digimarkkinointitoimistossa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelija voi suorittaa toimistossa 20-35 opintopistettä lukukaudessa. Yksi opintopiste vastaa keskimäärin opiskelijan 27 työtuntia.
Kaupankäynti verkossa -opintojakson laajuus on 5 op.= 135 h
Arviointiasteikko
1-5
Ilmoittautumisaika
18.03.2024 - 14.04.2024
Ajoitus
01.05.2024 - 31.08.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 80
Koulutus
- Täydentävä osaaminen, AMK
Opettaja
- Markus Hämynen
Ryhmät
-
LLABTO24-25Täydentävä osaaminen (AMK) 2024-2025, Liiketoimintayksikkö
-
LABKES24KHKesäopinnot 2024 (AMK)
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- arvioida erilaisten liiketoimintamallien soveltamista verkossa
- luoda yrityksen lähtökohtiin pohjautuvan verkkokauppastrategian
- tunnistaa resurssit, joita tarvitaan verkkokaupankäynnissä
- suunnitella käyttäjäystävällisen digitaalisen kokemuksen
- tunnistaa verkkokauppaan liittyviä trendejä ja ilmiöitä
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Itsenäisesti Moodle-alustalla suoritettava verkkokurssi. Opintojaksoon kuuluvat luentotallenteiden ja muun täydentävän materiaalin läpikäynti, itsenäiset harjoitukset sekä palautettavat tehtävät.
Ajoitus ja läsnäolo
Opiskelu on ajasta riippumatonta toteutusajankohdan sisällä.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Moodle-alustalla jaettava suomen- ja englanninkielinen materiaali sekä itse hankittu aineisto.
Oppimisympäristö
Itsenäisesti Moodle-alustalla suoritettava verkkokurssi.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Kaupankäynti verkossa -opintojakson laajuus on 5 op, joka vastaa noin 135 h työtä.
Sisältö
Opintojaksolla tutustut digitaaliseen kauppaan ja sen mahdollisuuksiin. Keskeisiä sisältöjä ovat mm. verkkokauppastrategiaan ja verkkokauppojen ekosysteemiin tutustuminen sekä verkkokaupan markkinointiin, kehittämiseen ja kansainvälistymiseen liittyvät näkökulmat.
Arviointimenetelmät
Erikseen arvioitavat oppimistehtävät, esseet ja käsitekaaviot.
Arviointiasteikko
1-5
Ajoitus
01.01.2023 - 31.05.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Lahden kampus
Opetuskielet
- Suomi
- Englanti
Koulutus
- Täydentävä osaaminen, AMK
Opettaja
- Lotta Toivonen
Ryhmät
-
LLABTO23HTäydentävä osaaminen (AMK) 2023, Liiketoimintayksikkö
-
LLABTO23-24Täydentävä osaaminen (AMK) 2023-2024, Liiketoimintayksikkö
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- arvioida erilaisten liiketoimintamallien soveltamista verkossa
- luoda yrityksen lähtökohtiin pohjautuvan verkkokauppastrategian
- tunnistaa resurssit, joita tarvitaan verkkokaupankäynnissä
- suunnitella käyttäjäystävällisen digitaalisen kokemuksen
- tunnistaa verkkokauppaan liittyviä trendejä ja ilmiöitä
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Opintojakso toteutetaan Lahden M19-kampukselle avautuvassa digimarkkinoinnin oppimisympäristössä, Labtic digimarkkinointitoimistossa. Opiskelija ilmoittautuu Digimarkkinointitoimisto Labtic AL00CU84-toteutukselle ja tekee valinnat suoritettavista opintojaksoista (20-35 op.) kurssin alettua. Osaamistavoitteet määräytyvät opiskelijan tekemien suoritusten mukaisesti. Oppiminen koostuu itsenäisestä opiskelusta, dialogista sekä opitun soveltamisesta käytännönläheisissä projekteissa.
Tällä opintojaksolla perehdytään kaupankäyntiin verkossa ja opittua sovelletaan asiakkaalle toteutettavassa verkkokauppastrategiassa ja verkkokaupan käytännön toteutuksessa tai kehittämisessä.
Opintojakson valmentajat (opettajat) ohjaavat opiskelijoita toimistomaisessa oppimisympäristössä. Opettajat ohjaavat tiedon soveltamisessa ja toimeksiantojen toteuttamisessa. Opintojaksoon liittyvät itseopiskeluaineistot ovat saatavilla Moodlessa.
Ajoitus ja läsnäolo
Vaatii aktiivista osallistumista palavereihin ja treeneihin (min. 80 %), sekä projektityöhön muun tiimin kanssa.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Moodle-alustalla jaettava suomen- ja englanninkielinen materiaali sekä itse hankittu aineisto.
Oppimisympäristö
Opintojakso toteutetaan Lahden kampukselle avattavassa Labtic digimarkkinointitoimistossa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelija voi suorittaa toimistossa 20-35 opintopistettä lukukaudessa. Yksi opintopiste vastaa keskimäärin opiskelijan 27 työtuntia.
Kaupankäynti verkossa -opintojakson laajuus on 5 op.= 135 h
Arviointiasteikko
1-5