Experience DesignLaajuus (5 op)
Tunnus: AL00CC23
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- englanti
Osaamistavoitteet
The student is able to
- design, orchestrate and manage customer’s experiences
- create meanings and meaningful contents and solutions in tourism and leisure
- apply design and user-centrism in development of tourism, hospitality and leisure services and business
Ilmoittautumisaika
20.11.2024 - 03.01.2025
Ajoitus
06.01.2025 - 30.04.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Englanti
Koulutus
- Complementary competence, Bachelor's
Opettaja
- Johanna Heinonen-Kemppi
Opetusryhmät
- Verkkoluento 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
LLPREX25KIBSaapuvat vaihto-opiskelijat 25K, pitkät vaihdot, liiketalous, Lappeenranta
-
LLTIEX25K2Saapuvat vaihto-opiskelijat 25K, pitkät vaihdot, tietojenkäsittely, Lahti
-
LLTIEX25K3Saapuvat vaihto-opiskelijat 25K, pitkät vaihdot, matkailu, Lahti
-
LLPREX25KHSaapuvat vaihto-opiskelijat 25K, pitkät vaihdot, hotelli- ja ravintola-ala, Lappeenranta
-
LLTIMATLI23SMatkailu- ja tapahtumaliiketoiminnan koulutus 23S Lahti
-
LLTIEX25K1Saapuvat vaihto-opiskelijat 25K, pitkät vaihdot, liiketalous, Lahti
-
LLABTO24-25EComplementary competence (Bachelor's) 2024-2025, Faculty of Business and Hospitality Management
Pienryhmät
- Verkkoluento 1
Osaamistavoitteet
The student is able to
- design, orchestrate and manage customer’s experiences
- create meanings and meaningful contents and solutions in tourism and leisure
- apply design and user-centrism in development of tourism, hospitality and leisure services and business
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Opetusmuodot: verkko-opetus, kirjallisuus ja soveltavat harjoitukset englanniksi
Ajoitus ja läsnäolo
Verkkotunnit pidetään aikataulun mukaan.
Kaikki oppitunnit ovat saatavilla Zoomissa verkossa ja tallennettuina kurssin Moodle-alustalle.
Kurssi noudattaa kaksoistimanttia eli palvelumuotoilua, menetelmää, jossa painotetaan aktiivista tiimityötä. Siksi luennoilla läsnäolo on suositeltavaa. Poissaolo korvataan tehtävillä.
Opinnot alkavat 22.1.2025 klo 14-17 JOHDANNOLLA
Seuraavat istunnot
29.1.2025 klo 14-17
PROJEKTI-IDEAN ESITTELY
5.2.2025 klo 14-17
JOHDANTO DISCOVER -osaan
26.2.2025 klo 14-17
DISCOVER-OSAN ESITTELY
5.3.2025 klo 14-17
JOHDANTO DEFINE -osaan
12.3.2025 klo 14-17
DEFINE-osan ESITTELY
19.3.2025 klo 14-17
JOHDANTO DEVELOP -osaan
26.3.2025 klo 14-17
DEVELOP-osan ESITTELY
2.4.2025 klo 14-17
JOHDANTO DELIVER -osaan
9.4.2025 klo 14-17
LOPULLISEN RAPORTIN ESITTELY
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Opintomateriaali saatavilla Moodlessa 6.1.2025 alkaen
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Opintojakson voi suorittaa itsenäisesti tekemällä annetut tehtävät ja lisäämällä niihin teoriaosuudet akateemisen raportointitavan mukaisesti
Työelämäyhteistyö
Sovellutehtäviä yrityksielle
Uusintamahdollisuudet
Opintotehtävät suoritetaan Moodlessa
Oppimisympäristö
Verkkoluennot
Moodle-alusta
Soveltavat tehtävät
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Verkkoluennot noin 10 x 3 h
Itsenäinen opiskelu ja kirjallisuus 48 h
Tehtävät 60 h
Sisältö
Experience Design -kurssi (5 op) tarjoaa opiskelijoille syvällisen näkemyksen elämyksien ja asiakaskokemuksen luomiseen ja hallintaan keskittyen erityisesti matkailualaan. Verkkokurssin avulla opiskelijat perehtyvät kokemuksellisen markkinoinnin, palvelusuunnittelun ja asiakasarvon luomisen ydinkonsepteihin. Opiskelijat toteuttavat käytännän projektin palvelumuotoilun keinoin syventäen ymmärrystä elämyksen luomisesta käytännössä.
Kurssi siältää luentoja, itseopiskelutehtäviä ja yhteistä ryhmätyötä. Lisäksi kumppanuudet yritysten kanssa tarjoavat käytännön näkemyksiä ja todellisia näkökulmia. Kurssin aikana opiskelijoita rohkaistaan kehittämään kykyään suunnitella, hallita ja organisoida mielekkäitä asiakaskokemuksia sekä luoda arvokasta matkailu- ja vapaa-ajan aloihin räätälöityä sisältöä. Loppujen lopuksi opiskelijalla on ymmärrys käyttäjälähtöisten menetelmien integroimisesta matkailun palvelu- ja yrityskehitykseen.
Arviointimenetelmät
Arvosana 1-5, muodostuu opintotehtävien ja ryhmätyön keskiarvosta
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole saavuttanut oppimistavoitteita.
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa
- käyttää yksittäisiä ammattikäsitteitä ja osoittaa perehtyneisyytensä alan tietoperustaan
- kuvata toimintaan liittyviä lähtökohtia, tarpeita ja perusteita
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa
- käyttää keskeisiä ammattikäsitteitä johdonmukaisesti
- selvittää ja perustella toimintaan liittyviä lähtökohtia, tarpeita ja perusteita.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa
- käyttää ammattikäsitteitä asiantuntevasti
- vertailla perustellen toimintaan liittyviä eri ratkaisuvaihtoehtoja
Ilmoittautumisaika
20.11.2023 - 05.01.2024
Ajoitus
01.01.2024 - 31.05.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
20 - 50
Koulutus
- Complementary competence, Bachelor's
Opettaja
- Johanna Heinonen-Kemppi
Ryhmät
-
LLABTO23-24EComplementary competence (Bachelor's) 2023-2024, Faculty of Business and Hospitality Management
-
LLPREX24KHSaapuvat vaihto-opiskelijat 24K, pitkät vaihdot, hotelli- ja ravintola-ala, Lappeenranta
-
LLTIMATLI22SMatkailu- ja tapahtumaliiketoiminnan koulutus 22S Lahti
Osaamistavoitteet
The student is able to
- design, orchestrate and manage customer’s experiences
- create meanings and meaningful contents and solutions in tourism and leisure
- apply design and user-centrism in development of tourism, hospitality and leisure services and business
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Opetusmuodot: verkko-opetus, kirjallisuus ja soveltavat harjoitukset englanniksi
Ajoitus ja läsnäolo
Verkossa toteutettavat luennot lukujärjestyksen mukaan. Opetus tarjotaanZoomin kautta ja luennot nauhoitetaan. Nauhoitetut luennot ovat saatavilla opintojakson Moodle-alustan kautta.
Opinnot alkavat 12.1.2024 klo 12 - 16
Muut sessiot pidetään 2.2.2024 klo 12 - 16, 23.2.2024 12 - 16 ja 15.3.2024 klo 12-16
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Opintomateriaali saatavilla Moodlessa
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei saatavilla
Työelämäyhteistyö
Sovellutehtäviä yrityksielle
Uusintamahdollisuudet
Opintotehtävät suoritetaan Moodlessa
Oppimisympäristö
Verkkoluennot
Moodle-alusta
Soveltavat tehtävät
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Verkkoluennot noin 4 x 4 h
Itsenäinen opiskelu ja kirjallisuus 48 h
Tehtävät 60 h
Sisältö
Experience Design liiketoiminnan tapana, strategiana ja Experience Design työkalut. Opitun soveltaminen käytännön yrityscaseen.
Arviointimenetelmät
Arvosana 1-5, muodostuu opintotehtävien ja ryhmätyön keskiarvosta
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole saavuttanut oppimistavoitteita.
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa
- käyttää yksittäisiä ammattikäsitteitä ja osoittaa perehtyneisyytensä alan tietoperustaan
- kuvata toimintaan liittyviä lähtökohtia, tarpeita ja perusteita
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa
- käyttää keskeisiä ammattikäsitteitä johdonmukaisesti
- selvittää ja perustella toimintaan liittyviä lähtökohtia, tarpeita ja perusteita.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa
- käyttää ammattikäsitteitä asiantuntevasti
- vertailla perustellen toimintaan liittyviä eri ratkaisuvaihtoehtoja
Ilmoittautumisaika
21.11.2022 - 08.01.2023
Ajoitus
01.01.2023 - 31.05.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Lahden kampus
Opetuskielet
- Englanti
Koulutus
- Täydentävä osaaminen, AMK
Opettaja
- Mika Tonder
Opetusryhmät
- Luennot 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
LLTIMATLI21SMatkailu- ja tapahtumaliiketoiminnan koulutus 21S Lahti
-
LLABTO23HTäydentävä osaaminen (AMK) 2023, Liiketoimintayksikkö
Pienryhmät
- Luennot 1
Osaamistavoitteet
The student is able to
- design, orchestrate and manage customer’s experiences
- create meanings and meaningful contents and solutions in tourism and leisure
- apply design and user-centrism in development of tourism, hospitality and leisure services and business
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Opetusmuodot: lähiopetus, kirjallisuus ja ryhmätyö
Ajoitus ja läsnäolo
Verkossa toteutettavat luennot lukujärjestyksen mukaan. Opetus tarjotaanTeamsin kautta ja luennot nauhoitetaan. Nauhoitetut luennot ovat saatavilla opintojakson Moodle-alustan kautta. Ryhmätyössä ryhmien tapaamiset opettajan kansa toteutetaan Teamsilla.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Opintomateriaali saatavilla Moodlessa
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei saatavilla
Työelämäyhteistyö
Ryhmätyö yritykselle
Uusintamahdollisuudet
Ei loppukoetta. Opintotehtävät suoritetaan Moodlessa
Oppimisympäristö
Verkkoluennot
Moodle-alusta
Ryhmätyö
Ryhmätapaamiset opettajan kanssa
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Verkkoluennot 8 x 1h 30 min
Itsenäinen opiskelu ja kirjallisuus 48 h
Ryhmätyö 60 h
Sisältö
Experience Design liiketoiminnan tapana, strategiana ja Experience Design työkalut. Opitun soveltaminen käytännön yrityscaseen.
Arviointimenetelmät
Arvosana 1-5, muodostuu opintotehtävien ja ryhmätyön keskiarvosta
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole saavuttanut oppimistavoitteita.
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa
- käyttää yksittäisiä ammattikäsitteitä ja osoittaa perehtyneisyytensä alan tietoperustaan
- kuvata toimintaan liittyviä lähtökohtia, tarpeita ja perusteita
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa
- käyttää keskeisiä ammattikäsitteitä johdonmukaisesti
- selvittää ja perustella toimintaan liittyviä lähtökohtia, tarpeita ja perusteita.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa
- käyttää ammattikäsitteitä asiantuntevasti
- vertailla perustellen toimintaan liittyviä eri ratkaisuvaihtoehtoja
Ilmoittautumisaika
19.11.2021 - 14.01.2022
Ajoitus
01.01.2022 - 31.05.2022
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Lahden kampus
Opetuskielet
- Englanti
Koulutus
- Matkailu- ja tapahtumaliiketoiminnan koulutus
- Complementary competence, Bachelor's
Opettaja
- Mika Tonder
Opetusryhmät
- Luennot 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
LLABTO22HTäydentävä osaaminen (AMK) 2022, Liiketoimintayksikkö
-
LLTIMATLI20SMatkailu- ja tapahtumaliiketoiminnan koulutus 20S Lahti
-
LLTIEX22K3Saapuvat vaihto-opiskelijat 22K, pitkät vaihdot, matkailu, Lahti
Pienryhmät
- Luennot 1
Osaamistavoitteet
The student is able to
- design, orchestrate and manage customer’s experiences
- create meanings and meaningful contents and solutions in tourism and leisure
- apply design and user-centrism in development of tourism, hospitality and leisure services and business
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Opetusmuodot: lähiopetus, kirjallisuus ja ryhmätyö
Ajoitus ja läsnäolo
Lähiopetus lukujärjestyksen mukaan. Lähiopetus tarjotaan myös Teamsin kautta ja luennot nauhoitetaan. Nauhoitetut luennot ovat saatavilla opintojakson Moodle-alustan kautta. Ryhmätyössä ryhmien tapaamiset opettajan kansa toteutetaan Teamsilla.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Opintomateriaali saatavilla Moodlessa
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei saatavilla
Työelämäyhteistyö
Ryhmätyö yritykselle
Uusintamahdollisuudet
Ei loppukoetta. Opintotehtävät suoritetaan Moodlessa
Oppimisympäristö
Lähiopetus
Moodle-alusta
Ryhmätyö
Ryhmätapaamiset opettajan kanssa
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Lähiopetus 8 x 1h 30 min
Itsenäinen opiskelu ja kirjallisuus 48
Ryhmätyö 60 h
Sisältö
Experience Design liiketoiminnan tapana, strategiana ja Experience Design työkalut. Opitun soveltaminen käytännön yrityscaseen.
Arviointimenetelmät
Arvosana 1-5, muodostuu opintotehtävien ja ryhmätyön keskiarvosta
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole saavuttanut oppimistavoitteita.
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa
- käyttää yksittäisiä ammattikäsitteitä ja osoittaa perehtyneisyytensä alan tietoperustaan
- kuvata toimintaan liittyviä lähtökohtia, tarpeita ja perusteita
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa
- käyttää keskeisiä ammattikäsitteitä johdonmukaisesti
- selvittää ja perustella toimintaan liittyviä lähtökohtia, tarpeita ja perusteita.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa
- käyttää ammattikäsitteitä asiantuntevasti
- vertailla perustellen toimintaan liittyviä eri ratkaisuvaihtoehtoja