Using all your senses in wood marketingLaajuus (5 op)
Tunnus: AT00CU51
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- englanti
Ilmoittautumisaika
07.10.2024 - 28.02.2025
Ajoitus
07.10.2024 - 28.02.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Teknologia (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Englanti
Koulutus
- Avoin AMK, tekniikka
- Täydentävä osaaminen, AMK
Opettaja
- Ilkka Tarvainen
Ryhmät
-
TLABTO24HTäydentävä osaaminen (AMK) 2024-2025, Teknologiayksikkö
-
TLTIAVOVWU24SOpen UAS, Virtual Wood University, autumn 2024, Lahti
Arviointiasteikko
1-5
Ilmoittautumisaika
04.03.2024 - 30.09.2024
Ajoitus
18.03.2024 - 30.09.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Teknologia (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Englanti
Koulutus
- Avoin AMK, tekniikka
- Täydentävä osaaminen, AMK
Opettaja
- Ilkka Tarvainen
Ryhmät
-
TLABTO23HTäydentävä osaaminen (AMK) 2023-2024, Teknologiayksikkö
-
TLTIAVOVWU24KOpen UAS, Virtual Wood University, spring 2024, Lahti
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Online course - LAB Mooc
Ajoitus ja läsnäolo
18.03-30.09.2024
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
This module consists of seminar-style learning, readings, lectures, tutoring sessions, independent study, group discussion, group work and web based learning methods like Podcasts, Video-communication based lectures (Zoom, Microsoft Teams, etc.), Learning Management Systems (like Moodle), Cloud storage, etc.).
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Online course
Uusintamahdollisuudet
To be discussed with the lecturers
Oppimisympäristö
LAB Mooc
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 ECTS
5 x 27 hours = about 135 hours students workload
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
- Students learn how to address all five senses of customers in marketing concepts
- Students will realize the potentials of Multisensual Marketing for Forest Products
- Students will learn the obstacles and difficulties of Market Research in an applied Context
Arviointimenetelmät
1st task forms 30% of final course grade
2nd task forms 50% of final course grade
3rd task forms 15% of final course grade
4th taks forms 5%of final course grade
To pass the course with positive grade all four tasks must be completed
5th task is voluntary but interesting
Arviointiasteikko
1-5
Ilmoittautumisaika
12.09.2023 - 29.02.2024
Ajoitus
02.10.2023 - 29.02.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
2.5 op
Toteutustapa
50 % Lähiopetus, 50 % Etäopetus
Yksikkö
Teknologia (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Englanti
Koulutus
- Avoin AMK, tekniikka
- Täydentävä osaaminen, AMK
Opettaja
- Ilkka Tarvainen
Ryhmät
-
TLABTO23HTäydentävä osaaminen (AMK) 2023-2024, Teknologiayksikkö
-
TLTIAVOVWU23SOpen UAS, Virtual Wood University, autumn 2023, Lahti
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Online course - LAB Mooc
Ajoitus ja läsnäolo
06.03-31.8.2023
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
This module consists of seminar-style learning, readings, lectures, tutoring sessions, independent study, group discussion, group work and web based learning methods like Podcasts, Video-communication based lectures (Zoom, Microsoft Teams, etc.), Learning Management Systems (like Moodle), Cloud storage, etc.).
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Online course
Uusintamahdollisuudet
To be discussed with the lecturers
Oppimisympäristö
LAB Mooc
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 ECTS
5 x 27 hours = about 135 hours students workload
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
- Students learn how to address all five senses of customers in marketing concepts
- Students will realize the potentials of Multisensual Marketing for Forest Products
- Students will learn the obstacles and difficulties of Market Research in an applied Context
Arviointimenetelmät
1st task forms 30% of final course grade
2nd task forms 50% of final course grade
3rd task forms 15% of final course grade
4th taks forms 5%of final course grade
To pass the course with positive grade all four tasks must be completed
5th task is voluntary but interesting
Arviointiasteikko
1-5
Ilmoittautumisaika
06.03.2023 - 31.08.2023
Ajoitus
06.03.2023 - 31.08.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Teknologia (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Englanti
Koulutus
- Avoin AMK, tekniikka
- Täydentävä osaaminen, AMK
Opettaja
- Ilkka Tarvainen
Ryhmät
-
TLTIAVOVWU23KOpen UAS, Virtual Wood University, spring 2023, Lahti
-
TLABTO22HTäydentävä osaaminen (AMK) 2022-2023, Teknologiayksikkö
-
LABKES23KHKesäopinnot 2023 (AMK)
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Online course - LAB Mooc
Ajoitus ja läsnäolo
06.03-31.8.2023
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
This module consists of seminar-style learning, readings, lectures, tutoring sessions, independent study, group discussion, group work and web based learning methods like Podcasts, Video-communication based lectures (Zoom, Microsoft Teams, etc.), Learning Management Systems (like Moodle), Cloud storage, etc.).
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Online course
Uusintamahdollisuudet
To be discussed with the lecturers
Oppimisympäristö
LAB Mooc
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 ECTS
5 x 27 hours = about 135 hours students workload
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
- Students learn how to address all five senses of customers in marketing concepts
- Students will realize the potentials of Multisensual Marketing for Forest Products
- Students will learn the obstacles and difficulties of Market Research in an applied Context
Arviointimenetelmät
1st task forms 30% of final course grade
2nd task forms 50% of final course grade
3rd task forms 15% of final course grade
4th taks forms 5%of final course grade
To pass the course with positive grade all four tasks must be completed
5th task is voluntary but interesting
Arviointiasteikko
1-5
Ilmoittautumisaika
07.11.2022 - 17.02.2023
Ajoitus
07.11.2022 - 17.02.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Teknologia (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Englanti
Koulutus
- Avoin AMK, tekniikka
- Täydentävä osaaminen, AMK
Opettaja
- Ilkka Tarvainen
Ryhmät
-
TLTIAVOVWU22SOpen UAS, Virtual Wood University, autumn 2022, Lahti
-
TLABTO22HTäydentävä osaaminen (AMK) 2022-2023, Teknologiayksikkö
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Online course - LAB Mooc
Ajoitus ja läsnäolo
7.11.2022-17.2.2023
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
This module consists of seminar-style learning, readings, lectures, tutoring sessions,
independent study, group discussion, group work and web based learning methods
like Podcasts, Video-communication based lectures (Zoom, Microsoft Teams, etc.),
Learning Management Systems (like Moodle), Cloud storage, etc.).
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
1 st aTask: Preparation of an Overview of modern and common wooden fassade materials
or
1 st b Task: Trendscouting – Modern Materials and Colours in Furniture and Interior
Design in your country
2 rd Task: Tactile Surface Testing- you will have to do tactile tests with 20 persons in
your surrounding (preferred students)
3 th Task: A smell survey
4 th task: find some special smoking recipes for cooking
5 th tasks: find and publish good multisensual marketing examples in Forum 1
Uusintamahdollisuudet
To be discussed with the lecturer
Oppimisympäristö
LAB Mooc
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 ECTS
5 x 27 hours = about 131 hours students workload
Sisältö
Introduction
1. Introduction
Best Practice Examples
2. First Sense The Eyes
Application of Multisensual Marketing Exterior – For fassade systems
Application of Multisensual Marketing Interior – Trends in Furniture and
Interior Design
3. Second Sense – The Ears
4. Third Sense – The Nose
5. Fourth Sense The Skin
6. Fifth Sense The Tounge
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Basic knowledge in Marketing is needed
Arviointimenetelmät
1 st task forms 30% of final course grade
2 nd task forms 50% of final course grade
3 rd task forms 15% of final course grade
4 th taks forms 5%of final course grade
To pass the course with positive grad
Arviointiasteikko
1-5