Siirry suoraan sisältöön

PelimallinnusLaajuus (5 op)

Tunnus: AT00BY30

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- hyödyntää mallinnusta erilaisissa ympäristöissä
- hyödyntää pelimoottoreiden kehittyneitä ominaisuuksia
- käyttää uusia teknolgioita peli- ja laajennetun todellisuuden sovelluksissa

Ilmoittautumisaika

06.05.2024 - 30.08.2024

Ajoitus

02.09.2024 - 13.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Teknologia (LAB)

Toimipiste
  • Lahden kampus
  • Verkkokampus, Lahti
Opetuskielet
  • Suomi
  • Englanti
Koulutus
  • Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettaja
  • Johan Kuparinen
Opetusryhmät
  • Luennot 1 (Koko: 500. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • TLTITVT22K
    Tieto- ja viestintätekniikan koulutus 22K Lahti
  • TLTIICTDD24S
    Bachelor’s Degree Programme in Information and Communications Technology 24S, Double Degree, Lahti
  • TLTITVT22SV
    Tieto- ja viestintätekniikan koulutus 22SV Lahti
  • TLTIEX24S2
    Saapuvat vaihto-opiskelijat 24S, pitkät vaihdot, tietotekniikka, Lahti
Pienryhmät
  • Luennot 1

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- hyödyntää mallinnusta erilaisissa ympäristöissä
- hyödyntää pelimoottoreiden kehittyneitä ominaisuuksia
- käyttää uusia teknolgioita peli- ja laajennetun todellisuuden sovelluksissa

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

3D-mallinnuksen jatkokurssi, jossa siirrytään Blenderin käytön edistyksellisempiin menetelmiin. Tärkeänä näkökulmana kurssilla on peleihin ja peliympäristöihin mallintaminen. Opintojakso toteutetaan viikottaisina hybridiluentoina sekä käytännön harjoituksina.

Ajoitus ja läsnäolo

Syksy 2022

Uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä

Oppimisympäristö

Moodle.lut.fi ja Zoom

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Mallinnus-kurssi suoritettu tai vastaavat tiedot

Arviointimenetelmät

Aktiivinen osallistuminen opetukseen, palautettavat harjoitustyöt.

Arviointiasteikko

1-5

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole saavuttanut opintojakson osaamistavoitteita

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa käyttää ja luoda kurssilla käytettyjen ohjelmistojen edistyneitä ominaisuuksia.

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa monipuolisesti käyttää ja hyödyntää kurssilla käytettyjen ohjelmistojen 3D-mallinnusominaisuuksia.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija hallitsee kurssilla käytetyt ohjelmistot ammattimaisesti ja pystyy soveltamaan saamiaan oppeja myös muiden ohjelmistojen käytössä. Palautettavien harjoitustöiden visuaalinen ulkoasu hyvin toteutettu.

Ilmoittautumisaika

15.05.2023 - 01.09.2023

Ajoitus

04.09.2023 - 15.12.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus, Lahti

Opetuskielet
  • Suomi
  • Englanti
Koulutus
  • Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettaja
  • Johan Kuparinen
Opetusryhmät
  • Luennot 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • TLTITVT21SV
    Tieto- ja viestintätekniikan koulutus 21SV Lahti
  • TLTITVT21K
    Tieto- ja viestintätekniikan koulutus 21K Lahti
  • TLTIEX23S2
    Saapuvat vaihto-opiskelijat 23S, pitkät vaihdot, tietotekniikka, Lahti
  • TLTIICTDD23S
    Bachelor’s Degree Programme in Information and Communications Technology 23S, Double Degree, Lahti
Pienryhmät
  • Luennot 1

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- hyödyntää mallinnusta erilaisissa ympäristöissä
- hyödyntää pelimoottoreiden kehittyneitä ominaisuuksia
- käyttää uusia teknolgioita peli- ja laajennetun todellisuuden sovelluksissa

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

3D-mallinnuksen jatkokurssi, jossa siirrytään Blenderin käytön edistyksellisempiin menetelmiin. Tärkeänä näkökulmana kurssilla on peleihin ja peliympäristöihin mallintaminen. Opintojakso toteutetaan viikottaisina hybridiluentoina sekä käytännön harjoituksina.

Ajoitus ja läsnäolo

Syksy 2022

Uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä

Oppimisympäristö

Moodle.lut.fi ja Zoom

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Mallinnus-kurssi suoritettu tai vastaavat tiedot

Arviointimenetelmät

Aktiivinen osallistuminen opetukseen, palautettavat harjoitustyöt.

Arviointiasteikko

1-5

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole saavuttanut opintojakson osaamistavoitteita

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa käyttää ja luoda kurssilla käytettyjen ohjelmistojen edistyneitä ominaisuuksia.

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa monipuolisesti käyttää ja hyödyntää kurssilla käytettyjen ohjelmistojen 3D-mallinnusominaisuuksia.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija hallitsee kurssilla käytetyt ohjelmistot ammattimaisesti ja pystyy soveltamaan saamiaan oppeja myös muiden ohjelmistojen käytössä. Palautettavien harjoitustöiden visuaalinen ulkoasu hyvin toteutettu.

Ilmoittautumisaika

01.07.2022 - 04.09.2022

Ajoitus

05.09.2022 - 16.12.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Teknologia (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus, Lahti

Opetuskielet
  • Suomi
  • Englanti
Koulutus
  • Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
  • Studies for incoming exchange students
Opettaja
  • Johan Kuparinen
Opetusryhmät
  • Opetus (Koko: 100. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • TLTIEX22S2
    Saapuvat vaihto-opiskelijat 22S, pitkät vaihdot, tietotekniikka, Lahti
  • 07TVT20K
    Tieto- ja viestintätekniikan koulutus 20K, Lahti
  • TLTITVT20SV
    Tieto- ja viestintätekniikan koulutus 20SV Lahti
  • TLTIICTDD22S
    Bachelor’s Degree Programme in Information and Communications Technology 22S, Double Degree, Lahti
Pienryhmät
  • Opetus

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- hyödyntää mallinnusta erilaisissa ympäristöissä
- hyödyntää pelimoottoreiden kehittyneitä ominaisuuksia
- käyttää uusia teknolgioita peli- ja laajennetun todellisuuden sovelluksissa

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

3ds Max ohjelman edistykselliset ominaisuudet erityisesti pelimallinnnuksen näkökulmasta. Opintojakso toteutetaan laboratorio työskentelynä, joka sisältää tietoiskuja, käytännön harjoituksia, itsenäistä tiedonhankintaa sekä soveltamista. Opintojakso alkaa syyskuun alussa ja loppuu joulukuussa. Laboratorioharjoitukset pidetään kerran viikossa.

Ajoitus ja läsnäolo

Syksy 2022

Uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä

Oppimisympäristö

Moodle.lut.fi ja Zoom

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Mallinnus -kurssi suoritettu tai vastaavat tiedot

Arviointimenetelmät

Aktiivinen osallistuminen opetukseen, palautettavat harjoitustyöt.

Arviointiasteikko

1-5

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole saavuttanut opintojakson osaamistavoitteita

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa käyttää ja luoda kurssilla käytettyjen ohjelmistojen edistyneitä ominaisuuksia.

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa monipuolisesti käyttää ja hyödyntää kurssilla käytettyjen ohjelmistojen 3D-mallinnusominaisuuksia.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija hallitsee kurssilla käytetyt ohjelmistot ammattimaisesti ja pystyy soveltamaan saamiaan oppeja myös muiden ohjelmistojen käytössä. Palautettavien harjoitustöiden visuaalinen ulkoasu hyvin toteutettu.