PelimallinnusLaajuus (5 op)
Tunnus: AT00BY30
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- hyödyntää mallinnusta erilaisissa ympäristöissä
- hyödyntää pelimoottoreiden kehittyneitä ominaisuuksia
- käyttää uusia teknolgioita peli- ja laajennetun todellisuuden sovelluksissa
Ilmoittautumisaika
06.05.2024 - 30.08.2024
Ajoitus
02.09.2024 - 13.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Teknologia (LAB)
Toimipiste
- Lahden kampus
- Verkkokampus, Lahti
Opetuskielet
- Suomi
- Englanti
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettaja
- Johan Kuparinen
Opetusryhmät
- Luennot 1 (Koko: 500. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
TLTITVT22KTieto- ja viestintätekniikan koulutus 22K Lahti
-
TLTIICTDD24SBachelor’s Degree Programme in Information and Communications Technology 24S, Double Degree, Lahti
-
TLTITVT22SVTieto- ja viestintätekniikan koulutus 22SV Lahti
-
TLTIEX24S2Saapuvat vaihto-opiskelijat 24S, pitkät vaihdot, tietotekniikka, Lahti
Pienryhmät
- Luennot 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- hyödyntää mallinnusta erilaisissa ympäristöissä
- hyödyntää pelimoottoreiden kehittyneitä ominaisuuksia
- käyttää uusia teknolgioita peli- ja laajennetun todellisuuden sovelluksissa
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
3D-mallinnuksen jatkokurssi, jossa siirrytään Blenderin käytön edistyksellisempiin menetelmiin. Tärkeänä näkökulmana kurssilla on peleihin ja peliympäristöihin mallintaminen. Opintojakso toteutetaan viikottaisina hybridiluentoina sekä käytännön harjoituksina.
Ajoitus ja läsnäolo
Syksy 2022
Uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä
Oppimisympäristö
Moodle.lut.fi ja Zoom
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Mallinnus-kurssi suoritettu tai vastaavat tiedot
Arviointimenetelmät
Aktiivinen osallistuminen opetukseen, palautettavat harjoitustyöt.
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole saavuttanut opintojakson osaamistavoitteita
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa käyttää ja luoda kurssilla käytettyjen ohjelmistojen edistyneitä ominaisuuksia.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa monipuolisesti käyttää ja hyödyntää kurssilla käytettyjen ohjelmistojen 3D-mallinnusominaisuuksia.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee kurssilla käytetyt ohjelmistot ammattimaisesti ja pystyy soveltamaan saamiaan oppeja myös muiden ohjelmistojen käytössä. Palautettavien harjoitustöiden visuaalinen ulkoasu hyvin toteutettu.
Ilmoittautumisaika
15.05.2023 - 01.09.2023
Ajoitus
04.09.2023 - 15.12.2023
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus, Lahti
Opetuskielet
- Suomi
- Englanti
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettaja
- Johan Kuparinen
Opetusryhmät
- Luennot 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
TLTITVT21SVTieto- ja viestintätekniikan koulutus 21SV Lahti
-
TLTITVT21KTieto- ja viestintätekniikan koulutus 21K Lahti
-
TLTIEX23S2Saapuvat vaihto-opiskelijat 23S, pitkät vaihdot, tietotekniikka, Lahti
-
TLTIICTDD23SBachelor’s Degree Programme in Information and Communications Technology 23S, Double Degree, Lahti
Pienryhmät
- Luennot 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- hyödyntää mallinnusta erilaisissa ympäristöissä
- hyödyntää pelimoottoreiden kehittyneitä ominaisuuksia
- käyttää uusia teknolgioita peli- ja laajennetun todellisuuden sovelluksissa
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
3D-mallinnuksen jatkokurssi, jossa siirrytään Blenderin käytön edistyksellisempiin menetelmiin. Tärkeänä näkökulmana kurssilla on peleihin ja peliympäristöihin mallintaminen. Opintojakso toteutetaan viikottaisina hybridiluentoina sekä käytännön harjoituksina.
Ajoitus ja läsnäolo
Syksy 2022
Uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä
Oppimisympäristö
Moodle.lut.fi ja Zoom
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Mallinnus-kurssi suoritettu tai vastaavat tiedot
Arviointimenetelmät
Aktiivinen osallistuminen opetukseen, palautettavat harjoitustyöt.
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole saavuttanut opintojakson osaamistavoitteita
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa käyttää ja luoda kurssilla käytettyjen ohjelmistojen edistyneitä ominaisuuksia.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa monipuolisesti käyttää ja hyödyntää kurssilla käytettyjen ohjelmistojen 3D-mallinnusominaisuuksia.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee kurssilla käytetyt ohjelmistot ammattimaisesti ja pystyy soveltamaan saamiaan oppeja myös muiden ohjelmistojen käytössä. Palautettavien harjoitustöiden visuaalinen ulkoasu hyvin toteutettu.
Ilmoittautumisaika
01.07.2022 - 04.09.2022
Ajoitus
05.09.2022 - 16.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Teknologia (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus, Lahti
Opetuskielet
- Suomi
- Englanti
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
- Studies for incoming exchange students
Opettaja
- Johan Kuparinen
Opetusryhmät
- Opetus (Koko: 100. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
TLTIEX22S2Saapuvat vaihto-opiskelijat 22S, pitkät vaihdot, tietotekniikka, Lahti
-
07TVT20KTieto- ja viestintätekniikan koulutus 20K, Lahti
-
TLTITVT20SVTieto- ja viestintätekniikan koulutus 20SV Lahti
-
TLTIICTDD22SBachelor’s Degree Programme in Information and Communications Technology 22S, Double Degree, Lahti
Pienryhmät
- Opetus
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- hyödyntää mallinnusta erilaisissa ympäristöissä
- hyödyntää pelimoottoreiden kehittyneitä ominaisuuksia
- käyttää uusia teknolgioita peli- ja laajennetun todellisuuden sovelluksissa
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
3ds Max ohjelman edistykselliset ominaisuudet erityisesti pelimallinnnuksen näkökulmasta. Opintojakso toteutetaan laboratorio työskentelynä, joka sisältää tietoiskuja, käytännön harjoituksia, itsenäistä tiedonhankintaa sekä soveltamista. Opintojakso alkaa syyskuun alussa ja loppuu joulukuussa. Laboratorioharjoitukset pidetään kerran viikossa.
Ajoitus ja läsnäolo
Syksy 2022
Uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä
Oppimisympäristö
Moodle.lut.fi ja Zoom
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Mallinnus -kurssi suoritettu tai vastaavat tiedot
Arviointimenetelmät
Aktiivinen osallistuminen opetukseen, palautettavat harjoitustyöt.
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole saavuttanut opintojakson osaamistavoitteita
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa käyttää ja luoda kurssilla käytettyjen ohjelmistojen edistyneitä ominaisuuksia.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa monipuolisesti käyttää ja hyödyntää kurssilla käytettyjen ohjelmistojen 3D-mallinnusominaisuuksia.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee kurssilla käytetyt ohjelmistot ammattimaisesti ja pystyy soveltamaan saamiaan oppeja myös muiden ohjelmistojen käytössä. Palautettavien harjoitustöiden visuaalinen ulkoasu hyvin toteutettu.