Moderni johtajuus (ylempi AMK, Sosiaali- ja terveysala)
Fysioterapeutti (ylempi AMK)
Sosionomi (ylempi AMK)
Ensihoitaja (ylempi AMK)
Terveydenhoitaja (ylempi AMK)
Moderni johtajuus (ylempi AMK) 24S, verkko-opinnot
Ilmoittautumisaika
01.01.2024 - 31.07.2024
Ajoitus
01.01.2024 - 31.07.2025
Opintopistemäärä
10 op
Virtuaaliosuus
10 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Hyvinvointi (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus, Lahti
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 200
Koulutus
- Sosionomikoulutus (ylempi AMK), Lapsi- ja perhepalveluiden kehittäminen
- Moderni johtajuus (ylempi AMK, Sosiaali- ja terveysala)
- Sosiaali- ja terveysalan koulutus (ylempi AMK), Sosiaali- ja terveyspalvelujen digiasiantuntija
- Sosiaali- ja terveysalan koulutus (ylempi AMK), Kuntoutuksen ja liikunnan integraatio
- Sosiaali- ja terveysalan koulutus (ylempi AMK), Hyvinvointialan palvelumuotoilu
- Sosiaali- ja terveysalan koulutus (ylempi AMK), Tulevaisuuden johtaja sosiaali- ja terveysalalla
Opettaja
- Juha Roslakka
- Jaana Mantela
- Kari Kauranen
- Elina Kosonen
- Mari Kokkonen
- Tuija Rinkinen
- Arja-Tuulikki Malin
- Tuulia Stellberg
- Eeva Tuomenoksa
- Mari Mynttinen
- Aki Rintala
- Minna-Maria Behm
- Anne Suikkanen
- Taina Anttonen
- Minna Mukka
- Annukka Kivisaari
- Emilia Laapio-Rapi
- Tarja Korpela
Ryhmät
-
HLTIYSTD24SVSosiaali- ja terveyspalvelujen digiasiantuntija (YAMK) 24SV Lahti
-
HLTIYKUNLI24SVKuntoutuksen ja liikunnan integraatio (YAMK) 24SV Lahti
-
HLTIYSOLAPE24SVLapsi- ja perhepalveluiden kehittäminen (YAMK) 24SV Lahti
-
HLTIYMOJO24SVModerni johtajuus (ylempi AMK), sosiaali- ja terveysala 24SV Lahti
-
HLTIYHPAMU24KVHyvinvointialan palvelumuotoilu (YAMK) 24K Lahti
-
HLTIYTUJO24KVTulevaisuuden johtaja sosiaali- ja terveysalalla (YAMK) 24KV Lahti
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- kuvata opinnäytetyönsä tavoitteet ja keskeisen sisällön
- suunnitella ja kuvata oman opinnäytetyöprosessinsa vaiheet
- ottaa huomioon mahdolliset tutkimuslupa- ja tekijänoikeusasiat.
Ajoitus ja läsnäolo
Opinnäytetyöinfo 7.2.2024 klo 9.00-12.00
Lisäksi opintojaksoon kuuluu tutkimuksellisen kirjoittamisen 1 op osio, josta vastaa kielikeskus.
Mikäli et jo keväällä osallistunut opinnäytetyöprosessiin kuuluvalle tutkimuksellisen kirjoittamisen luennolle, vastaavia luentoja on tarjolla myös syksyllä 2023. Valitse yksi seuraavista hyvinvoinnin alan luennoista:
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Moodlessa menetelmä kirjalista.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Hylätty (0)
Hylätty: Opiskelija ei osallistu ohjaukseen. Opiskelija ei palauta suunnitelmaan sovitusti. Opiskelijan palauttama suunnitelma ei noudata hyvän tieteellisen kirjoitustavan mukaista tapaa ja ei läpäise Turnitin tarkastusta.
Arviointikriteerit: arviointiasteikko hyväksytty/hylätty
Hyväksytty: Opiskelija osallistuu suunnitelman ohjaukseen ja palauttaa LAB ammattikorkeakoulun opinnäytetyöohjeiden mukaisen suunnitelman ohjaajalleen erikseen sovitun aikataulun mukaisesti.
Hylätty: Opiskelija ei osallistu ohjaukseen. Opiskelija ei palauta suunnitelmaan sovitusti. Opiskelijan palauttama suunnitelma ei noudata hyvän tieteellisen kirjoitustavan mukaista tapaa ja ei läpäise Turnitin tarkastusta.
Ajoitus
01.03.2024 - 30.04.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Hyvinvointi (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tekniikan alan koulutus (ylempi AMK), Uudistava johtaminen
- Moderni johtajuus (ylempi AMK, Sosiaali- ja terveysala)
- Moderni johtajuus (ylempi AMK, Liiketalouden ala)
Opettaja
- Riitta Forsten-Astikainen
- Emilia Laapio-Rapi
Ryhmät
-
LLTIYMOJO24SVModerni johtajuus (ylempi AMK), liiketalouden ala 24SV Lahti
-
HLTIYMOJO24SVModerni johtajuus (ylempi AMK), sosiaali- ja terveysala 24SV Lahti
-
TLTIYUJT24SVUudistava johtaminen (YAMK), tekniikan ala 24SV Lahti
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- tunnistaa oman alansa strategiatyön erityispiirteitä sekä tulevaisuuden trendejä osana toimintaympäristön muutoksia
- luoda vaihtoehtoisia strategioita organisaation tavoitteiden saavuttamiseksi
- luoda ratkaisuja valitun strategian toteutumiseen ja arviointiin
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
TÄMÄ ON VALINTAKOEOPINTOJAKSO, ÄLÄ JULKAISE TÄTÄ NÄKYVIIN OPISKELJOILLE. Opintojakso toteutetaan online luentoina ZOOMissa sekä itsenäisenä oppimistehtävänä ja verkkotenttinä.
Ajoitus ja läsnäolo
Opintojaksolla on 2 verkkotapaamista, jotka totetuteaan ZOOMin välityksellä.
Verkkotapaamiset ovat:
8.4.2024 klo 14-18
22.4.2024 klo 14-18
Verkkotentti MOOC alustalla palutus viimeistään 21.4.2024 klo 23.59 mennessä
Oppimistehtävän palautus MOoc alustalle 5.5.2024 klo 23.59 mennessä
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
MOOCissa ilmoitettu materiaali.
Oppimisympäristö
MOOC ja ZOOM
Sisältö
- Strategia ja sen merkitys organisaatiolle
- strategisen johtamisen peruskäsitteet
- strategian implmenetointi
- strategian totetumisen arviointi
Arviointimenetelmät
MOOC verkkotentti max. pisteet 20p. Läpäisyvaatimus 50% pisteistä = 10 p.
Kirjallinen oppimistehtävä numeerinen arviointi 5-0.
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
- Opiskelija saa alle 50% tentin pisteistä.
- oppimistehtävä ei noudata tehtävänantoa.
- oppimistehtävässä on vähemmän kuin vaaditut kolme lähdettä tai tehtävässä on käytetty muita kuin MOOC alustan lähteitä.
-Lähteitä ei ole yhdistetty loogisesti toisiinsa.
- Lähdemerkinnät ja viitteet puuttuvat ja/tai ne ovat virheellisiä eikä niissä noudateta asianmukaista ohjeistusta.
- Oppimistehtävän ei noudata hyvän tieteellisen tavan mukaista kirjoitustyyliä joka on osoitettu Turnitin tarkastuksella.
- oppimistehtävästä puuttuu hakijan nimi
- oppimistehtävää ei ole kirjoitettu valmiiksi annetulle kirjoituspohjalle
- oppimistehtävä on palautettu muussa kuin docx tai PDF tallennusmuodossa.
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa:
-laatia oppimistehtävän, joka noudattaa tehtävänantoa ja on tavanomainen ja osoittaa riittävää asiantuntijamaista perehtyneisyyttä.
- yhdistää teoreettista ja käytännön tietoa ja soveltaa niitä ongelmien ratkaisemisessa
- Lähteitä on niukasti, tavanomaisesti.
- Lähteet on yhdistetty väljästi toisiinsa.
- Rakenne on hajanainen, osin epälooginen.
- Lähdemerkinnöissä ja viitteissä puutteita.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa:
-laatia oppimistehtävän, joka noudattaa tehtävänantoa ja on tarkoituksenmukainen ja osoittaa hyvää asiantuntijamaista perehtyneisyyttä.
- yhdistää teoreettista ja käytännön tietoa huolellisesti ja soveltaa niitä luovasti erilaisten ongelmien ratkaisemisessa
- Lähteet ovat soveltaen perusteltuja, myös tutkimuksia ja/tai vieraskielisiä lähteitä.
- Lähteet on yhdistetty perustellusti toisiinsa.
- Lähdemerkinnät ja viitteet ovat lähes virheettömiä.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa:
-laatia oppimistehtävän, joka noudattaa tehtävänantoa ja on laaja/syvällinen, kriittisesti valittu ja osoittaa analyyttista ja asiantuntijamaista perehtyneisyyttä.
- yhdistää teoreettista ja käytännön tietoa kriittisesti ja soveltaa niitä luovasti monimutkaisten ongelmien ratkaisemisessa.
- Lähteet ovat kriittisesti valittuja, monipuolisia ja perusteltuja, myös tutkimuksia ja vieraskielisiä lähteitä.
- Lähteet on yhdistetty analyyttisesti toisiinsa.
- Lähdemerkinnät ja viitteet ovat virheettömiä.
Ilmoittautumisaika
20.11.2023 - 30.11.2024
Ajoitus
01.01.2024 - 31.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Hyvinvointi (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus, Lahti
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Sosiaali- ja terveysalan koulutus (ylempi AMK), Sosiaali- ja terveysalan uudistava johtaminen
- Sosionomikoulutus (ylempi AMK), Lapsi- ja perhepalveluiden kehittäminen
- Moderni johtajuus (ylempi AMK, Sosiaali- ja terveysala)
- Sosiaali- ja terveysalan koulutus (ylempi AMK), Sosiaali- ja terveyspalvelujen digiasiantuntija
- Täydentävä osaaminen ja vapaavalintaiset opinnot, YAMK
- Sosiaali- ja terveysalan koulutus (ylempi AMK), Kuntoutuksen ja liikunnan integraatio
- Sosiaali- ja terveysalan koulutus (ylempi AMK), Sosiaali- ja terveysalan palvelumuotoilu (2022, 2023)
- Sosiaali- ja terveysalan koulutus (ylempi AMK), Hyvinvointialan palvelumuotoilu
- Sosiaali- ja terveysalan koulutus (ylempi AMK), Kliininen asiantuntija, hoitotyö (2021, 2022)
- Sosiaali- ja terveysalan koulutus (ylempi AMK), Integroitujen hyvinvointipalvelujen kehittäjä ja johtaja (2021, 2022)
- Sosiaali- ja terveysalan koulutus (ylempi AMK), Tulevaisuuden johtaja sosiaali- ja terveysalalla
Opettaja
- Taina Anttonen
Ryhmät
-
HLPRYTO23HTäydentävä osaaminen YAMK 2023-2024, Hyvinvointi, Lappeenranta
-
HLTIYSTD24SVSosiaali- ja terveyspalvelujen digiasiantuntija (YAMK) 24SV Lahti
-
HLPRYHYJO22SIntegroitujen hyvinvointipalvelujen kehittäjä ja johtaja (YAMK) 22S Lappeenranta
-
HLTIYKUNLI24SVKuntoutuksen ja liikunnan integraatio (YAMK) 24SV Lahti
-
HLTIYSOLAPE24SVLapsi- ja perhepalveluiden kehittäminen (YAMK) 24SV Lahti
-
HLTIYSTUJ22SVSosiaali- ja terveysalan uudistava johtaminen (YAMK) 22SV Lahti
-
HLTIYHPAMU24KVHyvinvointialan palvelumuotoilu (YAMK) 24K Lahti
-
HLTIYKL22SKliininen asiantuntija, hoitotyö (YAMK) 22S Lahti
-
HLTIYKUNLI22SVKuntoutuksen ja liikunnan integraatio (YAMK) 22SV Lahti
-
HLTIYSOLAPE22SLapsi- ja perhepalveluiden kehittäminen (YAMK) 22S Lahti
-
HLTIYTUJO24KVTulevaisuuden johtaja sosiaali- ja terveysalalla (YAMK) 24KV Lahti
-
HLTIYSTD22SVSosiaali- ja terveyspalvelujen digiasiantuntija (YAMK) 22SV Lahti
-
HLTIYMOJO24SVModerni johtajuus (ylempi AMK), sosiaali- ja terveysala 24SV Lahti
-
HLTIYSTPAMU23KVSosiaali- ja terveysalan palvelumuotoilu (YAMK) 23K Lahti
-
HLTIYSOLAPE23SLapsi- ja perhepalveluiden kehittäminen (YAMK) 23S Lahti
-
HLTIYTUJO23KVTulevaisuuden johtaja sosiaali- ja terveysalalla (YAMK) 23KV Lahti
-
HLTIYSTD23SVSosiaali- ja terveyspalvelujen digiasiantuntija (YAMK) 23SV Lahti
-
HLTIYTO23HTäydentävä osaaminen YAMK 2023-2024, Hyvinvointi, Lahti
-
HLTIYKUNLI23SVKuntoutuksen ja liikunnan integraatio (YAMK) 23SV Lahti
-
HLTIYSTUJ23SVSosiaali- ja terveysalan uudistava johtaminen (YAMK) 23SV Lahti
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan
- tietää amk toimintaympäristön, pedagogiikan keskeiset periaatteet ja oppimisprosessin
- osaa suunnitella ja toteuttaa opetustilanteita omaa ammatillista osaamistaan ja kokemustaan hyödyntäen amk-opettajan ohjauksessa
- osaa osaltaan arvioida amk-opiskelijan osaamista osaamisperustaisesti amk-opettajan ohjauksessa
- osaa toimia erilaisissa opetuksen ja ohjauksen vuorovaikutustilanteissa
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Ylempi AMK-opiskelija (Hyvinvointiyksikkö, LAB-ammattikorkeakoulu)
- mahdollisuus suorittaa 5 op täydentäviä opintoja toimimalla työelämäosaajana Hyvinvointiyksikön AMK-koulutuksessa
- hakuriteeri: aiemmin hankittu laaja työelämäosaaminen ja kiinnostus toimia oman alansa asiantuntijana amk-koulutuksessa.
Toteutus
- osallistuminen AMK-opetukseen opettajan ohjauksessa (suunnittelu, toteutus, arviointi)
- toteutussuunnitelma laaditaan yhdessä ohjaavan AMK-opettajan kanssa (laajuus, aikataulu, tehtävät, pedagogiset ratkaisut)
Arviointi
- erillinen oppimistehtävä, AMK-opiskelijapalaute omasta osuudesta toteutuksessa sekä AMK-opiskelijoiden ja ohjaavan opettajan antama arviointi
Hakuajat
- kevätlukukauden AMK-opetukseen lokakuun ja syyslukukauden AMK-opetukseen huhtikuun loppuun mennessä
- huom! ilmoittautuminen Pepissä vasta sen jälkeen, kun hakuprosessi on hyväksytty (HopOn)
- lisätiedot toteutuksesta, hakuprosessista ja hakulomake YAMK-opiskelija työelämäosaajana AMK-koulutuksessa 5 op -Moodle (avoin)
Ennakkotehtävä: tutustuu oman alan AMK-koulutuksen opetussuunnitelmaan ja arvioi osaamisesi
Ajoitus ja läsnäolo
Sovitaan erikseen, AMK-koulutuksen lukujärjestykset
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Sovitaan ohjaavan AMK-opettajan kanssa
Työelämäyhteistyö
LAB-ammattikorkeakoulu, Hyvinvointiala
Oppimisympäristö
Sovitaan erikseen
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Suunnitellaan ohjaavan AMK-opettajan kanssa
Sisältö
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- hahmottaa amk toimintaympäristön, keskeiset pedagogiset ratkaisut ja oppimisprosessin
- suunnitella ja toteuttaa opetustilanteita omaa työelämäosaamistaan ja kokemustaan hyödyntäen amk-opettajan ohjauksessa
- osaltaan arvioida amk-opiskelijaa osaamisperustaisesti amk-opettajan ohjauksessa
- analysoida erilaisia opetuksen vuorovaikutustilanteita
Arviointimenetelmät
Arviointi sisältää
- amk-opiskelijoiden antama palaute ylempi AMK-opiskelijan osuudesta AMK-opetuksessa
- ohjaavan opettajan antama palaute ylempi AMK-opiskelijalle suorituksesta (arviointilomake + keskustelu)
- ylempi AMK-opiskelijan oma arvionti AMK-opetussuorituksesta
- kehittämistehtäväraportti
Arvosana: hyväksytty-hylätty
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Hylätty (0)
Osallistuminen AMK-opetukseen ja kehittämisraportti eivät täytä ylempi AMK-koulutuksen arviointikriteereitä (EQF7)
Arviointikriteerit: arviointiasteikko hyväksytty/hylätty
Opiskelija osaa
- etsiä ja käyttää kriittisesti ajankohtaista tietoa ja tietolähteitä AMK-opetuksessa
- osoittaa perehtyneisyytensä AMK-toimintaympäristöön, keskeisiin pedagogisiin ratkaisuihin ja oppimisprosessiin
- suunnitella ja toteuttaa opetustilanteita omaa työelämäosaamistaan ja kokemustaan hyödyntäen amk-opettajan ohjauksessa
- osaltaan kriittisesti arvioida AMK-opiskelijaa osaamisperustaisesti amk-opettajan ohjauksessa
- analysoida erilaisia opetuksen vuorovaikutustilanteita
- osoittaa kehittämistehtäväraportissa perehtyneisyytensä AMK-opetuksen syventämiseen ja kehittämiseen
Ilmoittautumisaika
06.05.2024 - 09.09.2024
Ajoitus
16.09.2024 - 31.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
4 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Hyvinvointi (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 150
Koulutus
- Moderni johtajuus (ylempi AMK, Sosiaali- ja terveysala)
- Moderni johtajuus (ylempi AMK, Liiketalouden ala)
Opettaja
- Johanna Heinonen-Kemppi
Opetusryhmät
- Verkkoluento 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
LLTIYMOJO24SVModerni johtajuus (ylempi AMK), liiketalouden ala 24SV Lahti
-
HLTIYMOJO24SVModerni johtajuus (ylempi AMK), sosiaali- ja terveysala 24SV Lahti
-
LLTIYBICC24SVMaster's Degree Programme in Business Innovation Culture and Creativity 24SV Lahti
Pienryhmät
- Verkkoluento 1
Osaamistavoitteet
The student is able to
-Analyze the relationship between corporate governance, ethics, and responsible management.
-Assess the role of leadership and corporate culture in shaping ethical behavior and responsible management practices.
-Explain the role of a code of conduct in fostering ethical behavior within organizations.
-Propose innovative approaches to promoting responsible management and ethical leadership in a rapidly changing business environment.
-Formulate strategies for enhancing corporate governance and promoting responsible practices within a specific industry or organization.
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
The course employs a collaborative, project-based learning methodology that emphasizes real-world application and co-creation of knowledge among students. This method integrates theoretical understanding with practical application by having students work in groups to create a comprehensive plan addressing key aspects of ethical leadership and responsible management for a real company.
The course is structured around interactive activities, discussions, and group assignments, fostering a highly engaging and participatory learning environment adn uses partially flipped classroom method
Ajoitus ja läsnäolo
Monday 16.9.2024 Publication of pre-assignment. Opening Moodle
Friday 27.9.2024 Preassignment deadline
Monday 30.9.2024 2 p.m. - 6 p.m. CONTACT MEETING in Zoom https://lut.zoom.us/j/6042816466
Tuesday 1.10.2024 2 p.m. - 6 p.m. CONTACT MEETING in Zoom https://lut.zoom.us/j/6042816466
Friday 1.11.2024 at 6 p.m Submission of the CHECKPOINT1 deadline
Monday 4.11.2024 2 p.m. - 6 p.m. CONTACT MEETING in Zoom https://lut.zoom.us/j/6042816466in
Tuesday 5.11.2024 2 p.m. - 6 p.m. CONTACT MEETING in Zoom https://lut.zoom.us/j/6042816466
Friday 29.11.2024 at 6 p.m Submission of the CHECKPOINT2 deadline
Monday 2.12.2024 2 p.m. - 6 p.m. CONTACT MEETING in Zoom https://lut.zoom.us/j/6042816466
Tuesday 3.12.2024 2 p.m. - 6 p.m. CONTACT MEETING in Zoom https://lut.zoom.us/j/6042816466in
Friday 20.12.2024 at 6 p.m Submission of the FINAL ASSIGNMENT deadline
Participation to the classess and activity there has impact on evaluation
Compensating assignments will be apponted
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Course can be completed with the traditional exam
Työelämäyhteistyö
Course concentrates on analysing a real company and creating them strategy guidelines
Uusintamahdollisuudet
If the course is done with lectures and group assignment, the assignmnet can be imporved
If the cours is done by ecam, the re-examination can be taken twice.
Oppimisympäristö
Moodle
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
1 cr = 26 hours of student work
Student work includes participation to the classes and participation to the groupwork on own time.
Sisältö
Friday 27.9.2024 at 6 p.m
Deadline for PRE-ASSIGNMENT
Monday 30.9.2024 2 p.m. - 6 p.m. CONTACT MEETING in Zoom https://lut.zoom.us/j/6042816466
Introduction to the course, participants and Corporate Governance, Ethics, and Responsible Management
Tuesday 1.10.2024 2 p.m. - 6 p.m. CONTACT MEETING in Zoom https://lut.zoom.us/j/6042816466
Leadership and Corporate Culture
Friday 1.11.2024 at 6 p.m
Submission of the CHECKPOINT
Monday 4.11.2024 2 p.m. - 6 p.m. CONTACT MEETING in Zoom https://lut.zoom.us/j/6042816466in
Code of Conduct and Ethical Behavior
Tuesday 5.11.2024 2 p.m. - 6 p.m. CONTACT MEETING in Zoom https://lut.zoom.us/j/6042816466
Innovative Approaches to Responsible Management
Friday 29.11.2024 at 6 p.m
Submission of the CHECKPOINT
Monday 2.12.2024 2 p.m. - 6 p.m. CONTACT MEETING in Zoom https://lut.zoom.us/j/6042816466
Strategies for Enhancing Corporate Governance
Tuesday 3.12.2024 2 p.m. - 6 p.m. CONTACT MEETING in Zoom https://lut.zoom.us/j/6042816466in
Industry-Specific Responsible Practices, i.e. presentations
Friday 20.12.2024 at 6 p.m
Submission of the FINAL ASSIGNMENT
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
**
Arviointimenetelmät
Participation in group activities and discussions during lecturers 10 %
Checkpoint 1 15 %
Checkpoint 2 15 %
Final comprehensive group project 40 %
Presentation of the group project 20 %
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
The student fails to demonstrate an understanding of the basic concepts of sustainability and responsibility in digital tourism and event management.
There is little to no application of sustainable practices or responsible management principles in the coursework or projects.
Assignments are incomplete, and participation in course activities is minimal.
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
The student shows a basic understanding of sustainability and responsibility concepts in digital tourism and event management.
Some application of sustainable and responsible practices is evident, but lacks depth and consistency.
Coursework and projects meet minimum requirements, though there may be some gaps in understanding or implementation.
Participation in course activities is adequate.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
The student demonstrates a solid understanding of sustainability and responsibility in digital tourism and event management.
Sustainable practices and responsible management principles are applied consistently and effectively in coursework and projects.
Assignments are complete and demonstrate a good level of critical thinking and analysis.
Active participation in course activities, showing engagement and contribution to discussions
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
The student exhibits a thorough and comprehensive understanding of sustainability and responsibility in digital tourism and event management.
Advanced application of sustainable practices and responsible management principles is evident, with innovative and effective solutions presented in coursework and projects.
Assignments are of high quality, demonstrating excellent critical thinking, analysis, and creativity.
Outstanding participation in course activities, with significant contributions to discussions and group work, showing leadership and initiative.
Ilmoittautumisaika
06.05.2024 - 30.08.2024
Ajoitus
01.09.2024 - 28.10.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Hyvinvointi (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
30 - 130
Koulutus
- Tekniikan alan koulutus (ylempi AMK), Uudistava johtaminen
- Moderni johtajuus (ylempi AMK, Sosiaali- ja terveysala)
- Moderni johtajuus (ylempi AMK, Liiketalouden ala)
Opettaja
- Riitta Forsten-Astikainen
- Emilia Laapio-Rapi
Opetusryhmät
- Verkkotapaaminen (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
LLTIYMOJO24SVModerni johtajuus (ylempi AMK), liiketalouden ala 24SV Lahti
-
HLTIYMOJO24SVModerni johtajuus (ylempi AMK), sosiaali- ja terveysala 24SV Lahti
-
TLTIYUJT24SVUudistava johtaminen (YAMK), tekniikan ala 24SV Lahti
Pienryhmät
- Verkkotapaaminen
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- tunnistaa johtamisen ajankohtaiset ilmiöt, teoriat ja mallit sekä seurata ajankohtaista johtamisen ja työelämän keskustelua
- tunnistaa uudistumisen edellytykset ja keinot muutoksessa johtamisessa
- tulkita ja kehittää organisaatiokulttuuria organisaation uudistumisen edistämisessä
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
2.9.2024 klo 13-16 orientaatio ja aiheeseen johdattelu
23.9.2024 klo 14-16 kuumalinja ohjaustapaaminen
7.10.2024 klo 14-16 kuumalinja ohjaustapaaminen
Verkkotentin palautus moodleen 22.9.2024 mennessä.
Kirjallisen oppimistehtävän palautus moodleen 27.10.2024
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Materiaali moodlessa
Arviointimenetelmät
Moodletentti, arviointi 5-0, muodostaa 40% arvosanasta
Kirjallinen oppimistehtävä, arviointi 5-0/täydennettävä, muodostaa 60% arvosanasta.
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Opiskelija saa alle 50% tentin pisteistä ja tentti on hylätty.
Opiskelija ei palauta kirjallista oppimistehtävää määräaikaan mennessä.
Oppimistehtävän turnitin tarkastus osoittaa, että opiskelijalla on suuria puutteita lähdeviitteisiin pohjautuvassa asiatyylisessä tekstin tuottamisessa.Opiskelijan tehtävä ei noudata tehtävänantoa.
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa
- yhdistää teoreettista ja käytännön tietoa ja soveltaa niitä ongelmien ratkaisemisessa
-laatia tietoperustan, joka on tavanomainen ja osoittaa riittävää asiantuntijamaista perehtyneisyyttä.
-opiskelija on käyttänyt lähteitä niukasti ja lähteet on yhdistetty aiheeseen väljästi.
- lähdemerkinnät ovat puutteellisia
- lähteinä on käytetty pääsääntöisesti ei-tutkimuksellisia lähteitä.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa
- yhdistää teoreettista ja käytännön tietoa huolellisesti ja soveltaa niitä luovasti erilaisten ongelmien ratkaisemisessa
-laatia tietoperustan, joka on ajankohtainen, tarkoituksenmukainen ja osoittaa hyvää asiantuntijamaista perehtyneisyyttä.
- Lähteet ovat soveltaen perusteltuja, myös tutkimuksia ja/tai vieraskielisiä lähteitä.
- Lähteet on yhdistetty perustellusti toisiinsa.
- Lähdemerkinnät ja viitteet ovat lähes virheettömiä.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa
- yhdistää teoreettista ja käytännön tietoa kriittisesti ja soveltaa niitä luovasti monimutkaisten ongelmien ratkaisemisessa
-laatia tietoperustan, joka on ajankohtainen, laaja/syvällinen, kriittisesti valittu ja osoittaa analyyttista ja asiantuntijamaista perehtyneisyyttä.
- Lähteet ovat kriittisesti valittuja, monipuolisia ja perusteltuja, myös tutkimuksia ja vieraskielisiä lähteitä. -Lähteet on yhdistetty analyyttisesti toisiinsa.
- Lähdemerkinnät ja viitteet ovat virheettömiä.