Sähköiset palvelut ja palveluprosessitLaajuus (5 op)
Tunnus: YTS0043
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- tunnistaa sähköisten palvelujen lisäarvon asiakkaan ja organisaation näkökulmasta
- toimia asiantuntijana sähköisten palvelujen ja erilaisten palveluprosessien kehittämisessä
Ilmoittautumisaika
19.11.2021 - 09.01.2022
Ajoitus
18.03.2022 - 31.07.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Hyvinvointi (LAB)
Toimipiste
Lappeenrannan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 50
Koulutus
- Täydentävä osaaminen, YAMK
- Sosiaali- ja terveysalan koulutus (ylempi AMK), Integroitujen hyvinvointipalvelujen kehittäjä ja johtaja (2021, 2022)
Opettaja
- LAB_virtuaalihenkilö LAB_virtuaalihenkilö_hyvinvointi_YAMK_LPR
- Anne Suikkanen
Opetusryhmät
- Verkkoluento 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
HLPRYTO21HTäydentävä osaaminen YAMK 2021-2022, Hyvinvointi, Lappeenranta
-
HLPRYHYJO21SIntegroitujen hyvinvointipalvelujen kehittäjä ja johtaja (YAMK) 21S Lappeenranta
-
HLTIYTO21HTäydentävä osaaminen YAMK 2021-2022, Hyvinvointi, Lahti
Pienryhmät
- Verkkoluento 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- tunnistaa sähköisten palvelujen lisäarvon asiakkaan ja organisaation näkökulmasta
- toimia asiantuntijana sähköisten palvelujen ja erilaisten palveluprosessien kehittämisessä
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Opintojakso toteutuu kokonaan verkkovälitteisesti.
Zoom-yhteydellä toteutettavat kontaktiopetukset:
• pe 18.3.2022 klo 16-19
• la 19.3.2022 klo 10-15
Opintojakson suorituksena on arvioitava tehtävä.
Ajoitus ja läsnäolo
Opintojakson suorittaminen ei edellytä osallistumista kontaktipäiviin, mutta helpottaa mm. tehtävien tekemistä.
Opintojakso alkaa 18.3.2022 orientaatiolla, jossa käydään läpi opintojakson suoritustapa.
Oppimisympäristö
Zoom- ja Moodle- oppimisympäristöt.
Sisältö
Tavoite:
Opiskelija ymmärtää sähköisiin palveluihin liittyvät teknologiset ratkaisut; tunnistaa ja ymmärtää sähköisen asioinnin taustalla olevat normit; osaa tunnistaa sähköisten palvelujen lisäarvon organisaation näkökulmasta; osaa toimia asiantuntijana sähköisten palvelujen ja erilaisten palveluprosessien kehittämisessä
Peruskäsitteet: sähköisten palveluiden ajurit ja haasteet;
Sähköisten palveluiden vaikutus terveyden ja hyvinvoinnin edistämisessä;
Tiedonhallinta ja tietojärjestelmät (teknologian näkökulma);
Tieto- ja viestintätekniikan hyödyntäminen;
Sähköiseen asiointiin liittyvät tietosuoja- ja lakiasiat sekä asioinnin turvallisuus;
Sähköisen asioinnin kansainvälinen vertailu;
Sähköisten palveluiden monimuotoisuus, kustannustehokkuus ja hyöty organisaation näkökulmasta;
Sähköisten palveluiden hyödyntäminen osana palvelustrategiaa ja liiketoimintaa;
Sähköisen asioinnin merkitys ja vaikutukset johtamiseen
Arviointiasteikko
1-5