Siirry suoraan sisältöön

Sähköiset palvelut ja palveluprosessitLaajuus (5 op)

Tunnus: YTS0043

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- tunnistaa sähköisten palvelujen lisäarvon asiakkaan ja organisaation näkökulmasta
- toimia asiantuntijana sähköisten palvelujen ja erilaisten palveluprosessien kehittämisessä

Ilmoittautumisaika

19.11.2021 - 09.01.2022

Ajoitus

18.03.2022 - 31.07.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Hyvinvointi (LAB)

Toimipiste

Lappeenrannan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 50

Koulutus
  • Täydentävä osaaminen, YAMK
  • Sosiaali- ja terveysalan koulutus (ylempi AMK), Integroitujen hyvinvointipalvelujen kehittäjä ja johtaja (2021, 2022)
Opettaja
  • LAB_virtuaalihenkilö LAB_virtuaalihenkilö_hyvinvointi_YAMK_LPR
  • Anne Suikkanen
Opetusryhmät
  • Verkkoluento 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • HLPRYTO21H
    Täydentävä osaaminen YAMK 2021-2022, Hyvinvointi, Lappeenranta
  • HLPRYHYJO21S
    Integroitujen hyvinvointipalvelujen kehittäjä ja johtaja (YAMK) 21S Lappeenranta
  • HLTIYTO21H
    Täydentävä osaaminen YAMK 2021-2022, Hyvinvointi, Lahti
Pienryhmät
  • Verkkoluento 1

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- tunnistaa sähköisten palvelujen lisäarvon asiakkaan ja organisaation näkökulmasta
- toimia asiantuntijana sähköisten palvelujen ja erilaisten palveluprosessien kehittämisessä

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Opintojakso toteutuu kokonaan verkkovälitteisesti.

Zoom-yhteydellä toteutettavat kontaktiopetukset:

• pe 18.3.2022 klo 16-19
• la 19.3.2022 klo 10-15

Opintojakson suorituksena on arvioitava tehtävä.

Ajoitus ja läsnäolo

Opintojakson suorittaminen ei edellytä osallistumista kontaktipäiviin, mutta helpottaa mm. tehtävien tekemistä.

Opintojakso alkaa 18.3.2022 orientaatiolla, jossa käydään läpi opintojakson suoritustapa.

Oppimisympäristö

Zoom- ja Moodle- oppimisympäristöt.

Sisältö

Tavoite:
Opiskelija ymmärtää sähköisiin palveluihin liittyvät teknologiset ratkaisut; tunnistaa ja ymmärtää sähköisen asioinnin taustalla olevat normit; osaa tunnistaa sähköisten palvelujen lisäarvon organisaation näkökulmasta; osaa toimia asiantuntijana sähköisten palvelujen ja erilaisten palveluprosessien kehittämisessä

Peruskäsitteet: sähköisten palveluiden ajurit ja haasteet;
Sähköisten palveluiden vaikutus terveyden ja hyvinvoinnin edistämisessä;
Tiedonhallinta ja tietojärjestelmät (teknologian näkökulma);
Tieto- ja viestintätekniikan hyödyntäminen;
Sähköiseen asiointiin liittyvät tietosuoja- ja lakiasiat sekä asioinnin turvallisuus;
Sähköisen asioinnin kansainvälinen vertailu;
Sähköisten palveluiden monimuotoisuus, kustannustehokkuus ja hyöty organisaation näkökulmasta;
Sähköisten palveluiden hyödyntäminen osana palvelustrategiaa ja liiketoimintaa;
Sähköisen asioinnin merkitys ja vaikutukset johtamiseen

Arviointiasteikko

1-5