Ammattilainen ja työ digitaalisessa toimintaympäristössäLaajuus (5 op)
Tunnus: YH00CI20
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
• soveltaa uusinta tietoa työn uudistamisessa
• analysoida toimintamalleja digi-toimintaympäristössä
• uudistaa strategisesti digipalveluja, sekä ammattilaisen osaamista
Ilmoittautumisaika
20.11.2024 - 06.12.2024
Ajoitus
05.03.2025 - 16.04.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Hyvinvointi (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 46
Koulutus
- Sosiaali- ja terveysalan koulutus (ylempi AMK), Sosiaali- ja terveyspalvelujen digiasiantuntija
- Täydentävä osaaminen, YAMK
Opettaja
- Tarja Tolonen
- Taina Anttonen
Opetusryhmät
- Verkkoluento 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
HLTIYSTD24SVSosiaali- ja terveyspalvelujen digiasiantuntija (YAMK) 24SV Lahti
-
HLABYTO24HTäydentävä osaaminen YAMK 2024-2025, Hyvinvointiyksikkö
Pienryhmät
- Verkkoluento 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
• soveltaa uusinta tietoa työn uudistamisessa
• analysoida toimintamalleja digi-toimintaympäristössä
• uudistaa strategisesti digipalveluja, sekä ammattilaisen osaamista
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
- Verkkokampus
- Opintojakson on tarkoitettu ensijaisesti Sosiaali- ja terveyspalvelujen digiasiantuntija -koulutuksen opiskelijoille
Ajoitus ja läsnäolo
- ennakkotehtävä opintojaksolle julkaistaan helmikuussa 2025
- opetuspäivät 5.3. ja 16.4.2025
- kehittämistehtävä (tiimi) ja esitys
- ohjaus 19.3.2025, erillinen ajanvaraus (wiki)
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
- opiskelumateriaali julkaistaan opintojakson aikana
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
- ei valinnaista suoritusta
Oppimisympäristö
- Zoom ja Moodle
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op = 135 h
Sisältö
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- etsiä ja käyttää uusinta tietoa sosiaali- ja terveyspalvelujen uudistamiseksi
- uudistaa työtä sosiaali- ja terveysalan toimintaympäristössä
- suunnitella ja arvioida strategisesti sosiaali- ja terveyspalvelujen toimintamalleja
Arviointimenetelmät
Osaamistavoitteet – ylempi AMK-arviointikehikko (EQF7)
- Tiedollinen osaaminen: tietoperusta ja lähteet
- Taidollinen osaaminen: asiantuntijuus sisällön käsittelyssä/soveltamisessa ja toteutus
- Viestintäosaaminen: kirjoittaminen, esittäminen ja visualisointi
- Vastuu ja itsenäisyys: kyky soveltaa tietoja ja taitoja
Osaamistavoitteiden saavuttaminen osoitetaan suorittamalla kehittämistehtävä, sen kirjallisella raportoinnilla sekä vertaisarvioinnilla tiimissä.
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Opiskelija osaa
- esittää perustelemattomasti ja suppeasti tietoa
- soveltaa tietoa uudistamisen suunnittelussa, toteuttamisessa ja arvioinnissa puutteellisesti
- uudistamisen viestintä ei täytä tieteelliselle kirjoittamiselle asetettuja kriteereitä tai sisältää liikaa samankaltaisuutta (Turnit)
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa
- esittää riittävästi ajankohtaista tietoa
- soveltaa tietoa uudistamisen suunnittelussa, toteuttamisessa ja arvioinnissa kuvailevasti
- viestiä uudistamisesta lähes asiatyylillä, joka täyttää tieteelliselle kirjoittamiselle asetetut kriteerit
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa
- esittää ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa
- soveltaa tietoa uudistamisen suunnittelussa, toteuttamisessa ja arvioinnissa johdonmukaisesti
- viestiä uudistamisesta pääasiallisesti asiatyylillä, joka täyttää tieteelliselle kirjoittamiselle asetetut kriteerit
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa
- esittää kriittisesti valittua, ajankohtaista ja yhdisteltyä tietoa asiantuntijamaisesti
- soveltaa tietoa uudistamisen suunnittelussa, toteuttamisessa ja arvioinnissa hallitusti, analysoiden ja uudistaen
- viestiä uudistamisesta virheettömällä asiatyylillä, joka täyttää tieteelliselle kirjoittamiselle asetetut kriteerit
Ilmoittautumisaika
20.11.2023 - 05.12.2023
Ajoitus
10.01.2024 - 21.02.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Hyvinvointi (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus, Lahti
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 45
Koulutus
- Sosiaali- ja terveysalan koulutus (ylempi AMK), Sosiaali- ja terveyspalvelujen digiasiantuntija
- Täydentävä osaaminen, YAMK
Opettaja
- Taina Anttonen
- Tarja Tolonen
Opetusryhmät
- Verkkoluento 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
HLPRYTO23HTäydentävä osaaminen YAMK 2023-2024, Hyvinvointi, Lappeenranta
-
HLTIYSTD23SVSosiaali- ja terveyspalvelujen digiasiantuntija (YAMK) 23SV Lahti
-
HLTIYTO23HTäydentävä osaaminen YAMK 2023-2024, Hyvinvointi, Lahti
Pienryhmät
- Verkkoluento 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
• soveltaa uusinta tietoa työn uudistamisessa
• analysoida toimintamalleja digi-toimintaympäristössä
• uudistaa strategisesti digipalveluja, sekä ammattilaisen osaamista
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Verkkokampus
Opintojakso on tarkoitettu sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK- koulutuksen opiskelijoille, ensisijaisesti Sosiaali- ja terveyspalvelujen digiasiantuntija (ydinopinto)
Ajoitus ja läsnäolo
- ennakkotehtävä opintojaksolle julkaistaan joulukuussa 2023
- opetuspäivät 10.1. ja 21.2.2024
- kehittämistehtävä (tiimi) ja esitys
- ohjaus 24.1.2024, erillinen ajanvaraus (wiki)
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
- opiskelumateriaali julkaistaan opintojakson aikana
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
- ei valinnaista suoritusta
Oppimisympäristö
- Zoom ja Moodle
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op = 135 h
Sisältö
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- etsiä ja käyttää uusinta tietoa sosiaali- ja terveyspalvelujen uudistamiseksi
- uudistaa työtä sosiaali- ja terveysalan toimintaympäristössä
- suunnitella ja arvioida strategisesti sosiaali- ja terveyspalvelujen toimintamalleja
Arviointimenetelmät
Osaamistavoitteet – ylempi AMK-arviointikehikko (EQF7)
- Tiedollinen osaaminen: tietoperusta ja lähteet
- Taidollinen osaaminen: asiantuntijuus sisällön käsittelyssä/soveltamisessa ja toteutus
- Viestintäosaaminen: kirjoittaminen, esittäminen ja visualisointi
- Vastuu ja itsenäisyys: kyky soveltaa tietoja ja taitoja
Osaamistavoitteiden saavuttaminen osoitetaan suorittamalla kehittämistehtävä ja sen kirjallisella raportoinnilla.
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Opiskelija osaa
- esittää perustelemattomasti ja suppeasti tietoa
- soveltaa tietoa uudistamisen suunnittelussa, toteuttamisessa ja arvioinnissa puutteellisesti
- uudistamisen viestintä ei täytä asiatyyliselle kirjoittamiselle asetettuja kriteereitä tai sisältää liikaa samankaltaisuutta (Turnit)
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa
- esittää riittävästi ajankohtaista tietoa
- soveltaa tietoa uudistamisen suunnittelussa, toteuttamisessa ja arvioinnissa kuvailevasti
- viestiä uudistamisesta lähes asiatyylillä, joka täyttää asetetut kriteerit
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa
- esittää ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa
- soveltaa tietoa uudistamisen suunnittelussa, toteuttamisessa ja arvioinnissa johdonmukaisesti
- viestiä uudistamisesta pääasiallisesti asiatyylillä, joka täyttää asetetut kriteerit
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa
- esittää kriittisesti valittua, ajankohtaista ja yhdisteltyä tietoa asiantuntijamaisesti
- soveltaa tietoa uudistamisen suunnittelussa, toteuttamisessa ja arvioinnissa hallitusti, analysoiden ja uudistaen
- viestiä uudistamisesta virheettömällä asiatyylillä, joka täyttää asetetut kriteerit
Ilmoittautumisaika
21.11.2022 - 15.12.2022
Ajoitus
04.04.2023 - 03.05.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Hyvinvointi (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus, Lahti
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 40
Opettaja
- Taina Anttonen
- Tarja Tolonen
Opetusryhmät
- Verkkoluento 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
HLTIYSTD22SVSosiaali- ja terveyspalvelujen digiasiantuntija (YAMK) 22SV Lahti
-
HLPRYTO22HTäydentävä osaaminen YAMK 2022-2023, Hyvinvointi, Lappeenranta
-
HLTIYTO22HTäydentävä osaaminen YAMK 2022-2023, Hyvinvointi, Lahti
Pienryhmät
- Verkkoluento 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
• soveltaa uusinta tietoa työn uudistamisessa
• analysoida toimintamalleja digi-toimintaympäristössä
• uudistaa strategisesti digipalveluja, sekä ammattilaisen osaamista
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Verkkokampus
Opintojakson on tarkoitettu sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK- koulutuksen opiskelijoille
Ajoitus ja läsnäolo
- ennakkotehtävä opintojaksolle julkaistaan maaliskuussa 2023
- opetuspäivät 4.4. ja 3.5.2023
- kehittämistehtävä (tiimi) ja esitys
- ohjaus 12.4.2023, erillinen ajanvaraus (wiki)
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
- opiskelumateriaali julkaistaan opintojakson aikana
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
- ei valinnaista suoritusta
Oppimisympäristö
- Zoom ja Moodle
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op = 135 h
Sisältö
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- etsiä ja käyttää uusinta tietoa sosiaali- ja terveyspalvelujen uudistamiseksi
- uudistaa työtä sosiaali- ja terveysalan toimintaympäristössä
- suunnitella ja arvioida strategisesti sosiaali- ja terveyspalvelujen toimintamalleja
Arviointimenetelmät
Osaamistavoitteet – ylempi AMK-arviointikehikko (EQF7)
- tiedollinen osaaminen ja tiedonhankinta
- kehittämis- ja inovaatio-osaaminen
Osaamistavoitteiden saavuttaminen osoitetaan suorittamalla kehittämistehtävä ja sen kirjallisella raportoinnilla.
Kehittämistehtäväraportin arviointikriteerit ovat
- tietoperusta ja asiantuntijuus
- uudistaminen, arviointi ja hyödynnettävyys
- viestintä uudistamisesta
Vertaisarviointi
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Opiskelija osaa
- esittää perustelemattomasti ja suppeasti tietoa
- soveltaa tietoa uudistamisen suunnittelussa, toteuttamisessa ja arvioinnissa puutteellisesti
- uudistamisen viestintä ei täytä tieteelliselle kirjoittamiselle asetettuja kriteereitä tai sisältää liikaa samankaltaisuutta (Turnit)
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa
- esittää riittävästi ajankohtaista tietoa
- soveltaa tietoa uudistamisen suunnittelussa, toteuttamisessa ja arvioinnissa kuvailevasti
- viestiä uudistamisesta lähes asiatyylillä, joka täyttää tieteelliselle kirjoittamiselle asetetut kriteerit
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa
- esittää ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa
- soveltaa tietoa uudistamisen suunnittelussa, toteuttamisessa ja arvioinnissa johdonmukaisesti
- viestiä uudistamisesta pääasiallisesti asiatyylillä, joka täyttää tieteelliselle kirjoittamiselle asetetut kriteerit
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa
- esittää kriittisesti valittua, ajankohtaista ja yhdisteltyä tietoa asiantuntijamaisesti
- soveltaa tietoa uudistamisen suunnittelussa, toteuttamisessa ja arvioinnissa hallitusti, analysoiden ja uudistaen
- viestiä uudistamisesta virheettömällä asiatyylillä, joka täyttää tieteelliselle kirjoittamiselle asetetut kriteerit
Ilmoittautumisaika
19.11.2021 - 10.12.2021
Ajoitus
16.02.2022 - 16.03.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
4 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Hyvinvointi (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Sosiaali- ja terveysalan koulutus (ylempi AMK), Sosiaali- ja terveyspalvelujen digiasiantuntija
- Täydentävä osaaminen, YAMK
Opettaja
- Taina Anttonen
- Tarja Tolonen
Ryhmät
-
HLPRYTO21HTäydentävä osaaminen YAMK 2021-2022, Hyvinvointi, Lappeenranta
-
HLTIYTO21HTäydentävä osaaminen YAMK 2021-2022, Hyvinvointi, Lahti
-
HLTIYSTD21SSosiaali- ja terveyspalvelujen digiasiantuntija (YAMK) 21S Lahti
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
• soveltaa uusinta tietoa työn uudistamisessa
• analysoida toimintamalleja digi-toimintaympäristössä
• uudistaa strategisesti digipalveluja, sekä ammattilaisen osaamista
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Verkkokampus
Opintojakson on tarkoitettu sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK- koulutuksen opiskelijoille
Ajoitus ja läsnäolo
- ennakkotehtävä opintojaksolle julkaistaan helmikuussa 2022
- opetuspäivät 16.2. ja 16.3.2022
- kehittämistehtävä (tiimi) ja esitys
- ohjaus 24.2.2022, erillinen ajanvaraus (wiki)
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
- opiskelumateriaali julkaistaan opintojakson aikana
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
- ei valinnaista suoritusta
Oppimisympäristö
- Zoom ja Moodle
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op = 135 h
Sisältö
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- etsiä ja käyttää uusinta tietoa sosiaali- ja terveyspalvelujen uudistamiseksi
- uudistaa työtä sosiaali- ja terveysalan toimintaympäristössä
- suunnitella ja arvioida strategisesti sosiaali- ja terveyspalvelujen toimintamalleja
Arviointimenetelmät
Osaamistavoitteet – ylempi AMK-arviointikehikko (EQF7)
- tiedollinen osaaminen ja tiedonhankinta
- kehittämis- ja inovaatio-osaaminen
Osaamistavoitteiden saavuttaminen osoitetaan suorittamalla kehittämistehtävä ja sen kirjallisella raportoinnilla.
Kehittämistehtäväraportin arviointikriteerit ovat
- tietoperusta ja asiantuntijuus
- uudistaminen, arviointi ja hyödynnettävyys
- viestintä uudistamisesta
Vertaisarviointi
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Opiskelija osaa
- esittää perustelemattomasti ja suppeasti tietoa
- soveltaa tietoa uudistamisen suunnittelussa, toteuttamisessa ja arvioinnissa puutteellisesti
- uudistamisen viestintä ei täytä tieteelliselle kirjoittamiselle asetettuja kriteereitä tai sisältää liikaa samankaltaisuutta (Turnit)
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa
- esittää riittävästi ajankohtaista tietoa
- soveltaa tietoa uudistamisen suunnittelussa, toteuttamisessa ja arvioinnissa kuvailevasti
- viestiä uudistamisesta lähes asiatyylillä, joka täyttää tieteelliselle kirjoittamiselle asetetut kriteerit
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa
- esittää ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa
- soveltaa tietoa uudistamisen suunnittelussa, toteuttamisessa ja arvioinnissa johdonmukaisesti
- viestiä uudistamisesta pääasiallisesti asiatyylillä, joka täyttää tieteelliselle kirjoittamiselle asetetut kriteerit
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa
- esittää kriittisesti valittua, ajankohtaista ja yhdisteltyä tietoa asiantuntijamaisesti
- soveltaa tietoa uudistamisen suunnittelussa, toteuttamisessa ja arvioinnissa hallitusti, analysoiden ja uudistaen
- viestiä uudistamisesta virheettömällä asiatyylillä, joka täyttää tieteelliselle kirjoittamiselle asetetut kriteerit