Digitaalisten lapsi- ja perhepalveluiden kehittäminenLaajuus (5 op)
Tunnus: YH00DA73
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
-arvioida ja innovoida digitaalisia ratkaisuja lapsi- ja perhepalveluissa
- analysoida kriittisesti lasten ja nuorten digiosallisuutta
Ilmoittautumisaika
20.11.2024 - 03.01.2025
Ajoitus
18.03.2025 - 12.05.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
4 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Hyvinvointi (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
25 - 46
Koulutus
- Sosionomikoulutus (ylempi AMK), Lapsi- ja perhepalveluiden kehittäminen
- Täydentävä osaaminen, YAMK
Opettaja
- Jaana Mantela
- Elina Kosonen
- Tuija Rinkinen
Opetusryhmät
- Verkkoluento 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
HLABYTO24HTäydentävä osaaminen YAMK 2024-2025, Hyvinvointiyksikkö
-
HLTIYSOLAPE24SVLapsi- ja perhepalveluiden kehittäminen (YAMK) 24SV Lahti
Pienryhmät
- Verkkoluento 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
-arvioida ja innovoida digitaalisia ratkaisuja lapsi- ja perhepalveluissa
- analysoida kriittisesti lasten ja nuorten digiosallisuutta
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Verkkokampus
Opintojakson on tarkoitettu sosiaalialan YAMK- koulutuksen opiskelijoille, ensisijaisesti Lapsi- ja perhepalveluiden kehittämisen koulutusohjelman opiskelijoille.
Ajoitus ja läsnäolo
Opintojakso toteutuu 18.3-12.5.2025
Kontaktiopetus: ti 18.3 klo 9-16 ja to 8.5 klo 9-16. Opintojaksoon liittyvän tehtävän ohjaus: ke 9.4 klo 8-12 välillä.
Tehtävän palautus: ma 12.5.2025.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Oppimateriaalina alaan liittyvät tuoreet tutkimukset ja muut julkaisut
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaista suoritustapaa
Työelämäyhteistyö
Tehtävä tehdään yhteistyössä työelämän kanssa.
Oppimisympäristö
Moodle, Zoom ja työelämän oppimisympäristö.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakso toteutuu 18.3-12.5.2025
Kontaktiopetus: ti 18.3 klo 9-16 ja to 8.5 klo 9-16. Opintojaksoon liittyvän tehtävän ohjaus on ke 9.4 klo 8-12 välillä.
Tehtävän palautus 12.5.2025.
Sisältö
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
-arvioida ja innovoida digitaalisia ratkaisuja lapsi- ja perhepalveluissa
- analysoida kriittisesti lasten ja nuorten digiosallisuutta
Arviointimenetelmät
Osaamistavoitteet – ylempi AMK-arviointikehikko (EQF7)
- Tiedollinen osaaminen: tietoperusta ja lähteet
- Taidollinen osaaminen: asiantuntijuus sisällön käsittelyssä/soveltamisessa ja toteutus
- Viestintäosaaminen: kirjoittaminen, esittäminen ja visualisointi
- Vastuu ja itsenäisyys: kyky soveltaa tietoja ja taitoja
Osaamistavoitteiden saavuttaminen osoitetaan suorittamalla kehittämistehtävä ja sen kirjallisella raportoinnilla.
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Opiskelija osaa
- esittää perustelemattomasti ja suppeasti tietoa
- soveltaa tietoa uudistamisen suunnittelussa, toteuttamisessa ja arvioinnissa puutteellisesti
- uudistamisen viestintä ei täytä asiatyyliselle kirjoittamiselle asetettuja kriteereitä tai sisältää liikaa samankaltaisuutta (Turnit)
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa
- esittää riittävästi ajankohtaista tietoa
- soveltaa tietoa uudistamisen suunnittelussa, toteuttamisessa ja arvioinnissa kuvailevasti
- viestiä uudistamisesta lähes asiatyylillä, joka täyttää tieteelliselle kirjoittamiselle asetetut kriteerit
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa
- esittää ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa
- soveltaa tietoa uudistamisen suunnittelussa, toteuttamisessa ja arvioinnissa johdonmukaisesti
- viestiä uudistamisesta pääasiallisesti asiatyylillä, joka täyttää tieteelliselle kirjoittamiselle asetetut kriteerit
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa
- esittää kriittisesti valittua, ajankohtaista ja yhdisteltyä tietoa asiantuntijamaisesti
- soveltaa tietoa uudistamisen suunnittelussa, toteuttamisessa ja arvioinnissa hallitusti, analysoiden ja uudistaen
- viestiä uudistamisesta virheettömällä asiatyylillä, joka täyttää tieteelliselle kirjoittamiselle asetetut kriteerit