Siirry suoraan sisältöön

Challenges for Child and Family ServicesLaajuus (5 op)

Tunnus: ST00BO33

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

The student is able to
- follow and analyse the international discussion on welfare needs of children and young people
- identify and communicate good practices of child and family-centered services

Ilmoittautumisaika

20.11.2023 - 05.01.2024

Ajoitus

01.01.2024 - 31.07.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Hyvinvointi (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus, Lahti

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 45

Koulutus
  • Sosionomikoulutus (ylempi AMK), Lapsi- ja perhepalveluiden kehittäminen
  • Täydentävä osaaminen ja vapaavalintaiset opinnot, YAMK
Opettaja
  • Juha Roslakka
  • LAB_virtuaalihenkilö LAB_virtuaalihenkilö_hyvinvointi_YAMK_LTI
  • Marika Norta
Ryhmät
  • HLPRYTO23H
    Täydentävä osaaminen YAMK 2023-2024, Hyvinvointi, Lappeenranta
  • HLTIYSOLAPE23S
    Lapsi- ja perhepalveluiden kehittäminen (YAMK) 23S Lahti
  • HLTIYTO23H
    Täydentävä osaaminen YAMK 2023-2024, Hyvinvointi, Lahti

Osaamistavoitteet

The student is able to
- follow and analyse the international discussion on welfare needs of children and young people
- identify and communicate good practices of child and family-centered services

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Implementation:
Intensive week "Finnish and German Welfare State in transition" in Lahti, May 27-31 2024.

Ajoitus ja läsnäolo

Schedule:
Intensive week in Lahti together with a German student group from Neubrandenburg, week 22, May 27-31 2024.

Arviointiasteikko

1-5

Ilmoittautumisaika

21.11.2022 - 08.01.2023

Ajoitus

01.01.2023 - 31.07.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Hyvinvointi (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus, Lahti

Opetuskielet
  • Suomi
Opettaja
  • Juha Roslakka
Ryhmät
  • HLPRYTO22H
    Täydentävä osaaminen YAMK 2022-2023, Hyvinvointi, Lappeenranta
  • HLTIYSOLAPE22S
    Lapsi- ja perhepalveluiden kehittäminen (YAMK) 22S Lahti
  • HLTIYTO22H
    Täydentävä osaaminen YAMK 2022-2023, Hyvinvointi, Lahti

Osaamistavoitteet

The student is able to
- follow and analyse the international discussion on welfare needs of children and young people
- identify and communicate good practices of child and family-centered services

Arviointiasteikko

1-5

Ilmoittautumisaika

19.11.2021 - 09.01.2022

Ajoitus

01.01.2022 - 31.07.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Hyvinvointi (LAB)

Toimipiste

Lahden kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

10 - 40

Koulutus
  • Täydentävä osaaminen ja vapaavalintaiset opinnot, YAMK
Opettaja
  • Juha Roslakka
  • LAB_virtuaalihenkilö LAB_virtuaalihenkilö_hyvinvointi_YAMK_LTI
Ryhmät
  • HLPRYTO21H
    Täydentävä osaaminen YAMK 2021-2022, Hyvinvointi, Lappeenranta
  • HLTIYSOLAPE21S
    Lapsi- ja perhepalveluiden kehittäminen (YAMK) 21S Lahti
  • HLTIYTO21H
    Täydentävä osaaminen YAMK 2021-2022, Hyvinvointi, Lahti

Osaamistavoitteet

The student is able to
- follow and analyse the international discussion on welfare needs of children and young people
- identify and communicate good practices of child and family-centered services

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Content:
Comparisons of current national and international trends in child welfare/ child protection and educative work. Pre-task, online group work and a written assignment.

Implementation:
Online intensive week "Finnish and German Welfare State in transition"

Teachers:
Juha Roslakka, juha.roslakka@lab.fi
Tuula Hyppönen

Ajoitus ja läsnäolo

Online intensive week with the German students and teachers (Hochschule Neubrandenburg), week 17: 25.-28.4.22.

Sisältö

Content:
Comparisons of current national and international challenges in child and family services.
Learning outcomes:
The student is able to
- follow and analyse the international discussion on welfare needs of children and young people
- know and communicate good practices of child and family centred services

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

The student is able to
- express familiarity with the themes of the study unit
- communicate in a verbal and written form to one's own national and international professional target groups from one's own profession perspective

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

The student is able to
- make relevant international comparisons on the themes of the study unit
- communicate in a verbal and written form to one's own national and international professional target groups on the themes related to the study unit

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

The student is able to
- use critically and innovatively national and international sources of information on the themes related to the study unit
- make critical international comparisons on the themes of the study unit
- develop relevant applications in one's own professional field