PalvelumuotoiluLaajuus (5 op)
Tunnus: YH00CC91
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- käyttää palvelumuotoilun käsitteitä ja tietopohjaa
- valita palvelumuotoilun menetelmiä ja soveltaa niitä palvelujen kehittämisessä organisaatiossa
- käyttää palvelumuotoilun ideaa ja menetelmiä organisaation palvelujen johtamisessa ja kehittämisessä
Ilmoittautumisaika
02.05.2022 - 30.11.2022
Ajoitus
01.09.2022 - 31.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Hyvinvointi (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus, Lahti
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
10 - 80
Opettaja
- Milla Mäkinen
- Emilia Laapio-Rapi
Opetusryhmät
- Verkkoluento (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
HLTIYTUJO22KVTulevaisuuden johtaja sosiaali- ja terveysalalla (YAMK) 22KV Lahti
Pienryhmät
- Verkkoluento
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- käyttää palvelumuotoilun käsitteitä ja tietopohjaa
- valita palvelumuotoilun menetelmiä ja soveltaa niitä palvelujen kehittämisessä organisaatiossa
- käyttää palvelumuotoilun ideaa ja menetelmiä organisaation palvelujen johtamisessa ja kehittämisessä
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Opintojakso toteutetaan non-stop verkkototeutuksena. Opiskelija voi ilmottautua toteutukselle 30.11.2022 asti ja totetuksen voi suorittaa omaan tahtiin 1.9.2022-31.12.2022 välillä. Totetuksen suorittaminen vie noin kuukauden. Opiskelija saa osallistumisvahvistuksen yhteydessä infokirjeen, jossa ohjeet toteutuksen suorittamisesta. Kaikki materiaali ja tehtävät ovat moodlessa.
Opiskelija voi halutessaan osallistua ZOOM ohjaukseen parillisten viikkojen keskiviikkoina klo 16-17. ZOOM ohjaus on vapaaehtoista, mutta auttaa esim. oppimistehtävän tekemiseen liittyvissä kysymyksissä.
Oppimistehtävä ja muut suoritukset arvioidaan kerran kuussa, kuun viimeisenä keskiviikkona ja arviointi viedään peppiin.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Materiaalit ja suosituskirjallisuus löytyy opintojakson moodlesta. Moodle avautuu viimeistään 1.9.2022
Oppimisympäristö
Moodle, ZOOM-verkko-ohjaus
Sisältö
Opintojakson sisältö koostuu seuraavista aiheista:
- muotoiluajattelu ja palvelumuotoilun tausta
- asiakas ja työntekijäosallisuus
- palvelumuotoilun prosessi
- palvelumuotoilun menetelmät
- aiheet kokoava oppimistehtävä
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa
- käyttää palvelumuotoilun käsitteitä ja tietopohjaa peruslähteisiin perustuen
- valita palvelumuotoilun menetelmiä ja soveltaa niitä palvelujen kehittämisessä organisaatiossa
- käyttää palvelumuotoilun ideaa ja menetelmiä organisaation palvelujen johtamisessa ja kehittämisessä
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa
- käyttää palvelumuotoilun käsitteitä ja tietopohjaa palvelumuotoilun tutkimuslähteisiin perustuen
- valita ja perustella palvelumuotoilun menetelmiä ja soveltaa niitä palvelujen kehittämisessä organisaatiossa
- käyttää palvelumuotoilun ideaa ja menetelmiä organisaation palvelujen johtamisessa ja kehittämisessä sekä perustella niiden käytettävyyttä.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa
- käyttää palvelumuotoilun käsitteitä ja tietopohjaa palvelumuotoilun tutkimuslähteisiin perustuen
- valita ja perustella lähteiden avulla palvelumuotoilun menetelmiä ja soveltaa niitä palvelujen kehittämisessä organisaatiossa
- käyttää palvelumuotoilun ideaa ja menetelmiä organisaation palvelujen johtamisessa ja kehittämisessä sekä perustella ja arvioida niiden käytettävyyttä.