Asiakaskokemuksen johtaminenLaajuus (5 op)
Tunnus: YL00CN95
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- suomi
Vastuuhenkilö
- Petra Yli-Kovero
Osaamistavoitteet
Opiskelija
- osaa määritellä asiakaskokemuksen termistön, käyttökohteet ja merkityksen liiketoiminnalle
- osaa rakentaa kokonaisvaltaisen ymmärryksen yrityksen asiakkuuksista ja mahdollisuuksista
- osaa määrittää ja kuvata yrityksen asiakaspolun eri asiakasryhmille
- osaa muodostaa mitattavan kokonaiskuvan asiakaskokemuksen merkityksestä
Ilmoittautumisaika
20.11.2024 - 10.01.2025
Ajoitus
20.02.2025 - 31.07.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
- Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Asiakassuuntautuneen liiketoiminnan kehittäminen
Opettaja
- Mika Tonder
Opetusryhmät
- Verkkoluento 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
LLPRYASLI25KVAsiakassuuntautuneen liiketoiminnan kehittäminen (YAMK) 25KV Lappeenranta
Pienryhmät
- Verkkoluento 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija
- osaa määritellä asiakaskokemuksen termistön, käyttökohteet ja merkityksen liiketoiminnalle
- osaa rakentaa kokonaisvaltaisen ymmärryksen yrityksen asiakkuuksista ja mahdollisuuksista
- osaa määrittää ja kuvata yrityksen asiakaspolun eri asiakasryhmille
- osaa muodostaa mitattavan kokonaiskuvan asiakaskokemuksen merkityksestä
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Verkkototeutus. Lähiopetus verkossa: streamatut luentovideot saatavilla videotallenteina. Opintomateriaali ja -tehtävät jaetaan opintojakson Moodlealustalla. Itsenäinen harjoitustyö.
Ajoitus ja läsnäolo
Verkkoluennot Teamsissa ovat 20.2. ja 6.3. sekä 24.4. ja 15.5. klo 17-20. Teams-linkki on opintojakson Moodle-alustalla
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Opintomateriaali ja kirjallisuus saatavilla/ilmoitetaan Moodlessa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei vaihtoehtoista suoritusta
Työelämäyhteistyö
Henkilökohtainen harjoitustyö organisaatiolle
Uusintamahdollisuudet
Henkilkohtaisia tehtäviä voi uusia
Oppimisympäristö
Moodle -oppimisalusta, videokokouskanavat
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 opintopistettä, 135 tunnin työmäärä. Lähiopetus 16 h, itsenäinen työskentely 119 h.
Sisältö
Opintojaksolla perehdytään asiakaskokemuksen elementteihin sekä keskeisiin käsitteisiin ja malleihin. Opintojaksolla käytetään asiakaspolun strategista näkökulmaa, johon sisältyvät kosketuspisteet, asiakaskokemuksen kehittäminen monikanavaisessa ympäristössä. Harjoitustyö, jossa sovelletaan opittua.
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Ei edellytetä aiempien opintojaksojen suorittamista.
Arviointimenetelmät
Kokonaisarvosana muodostuu opintojakson kaikkien osa-alueiden yhteisvaikutuksesta.
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole saavuttanut opintojaksolle asetettuja oppimistavoitteita tai osasuorituksia puuttuu.
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee opintojaksolle asetetut oppimistavoitteet tyydyttävästi.Hän hallitsee peruskäsitteet sekä osaa soveltaa oppia käytäntöön tyydyttävällä tasolla.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee opintojaksolle asetetut oppimistavoitteet hyvin. Hän hallitsee käsitteet ja millit hyvällä tasolla sekä osaa soveltaa niitä käytäntöön hyvin.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee opintojaksolle asetetut oppimistavoitteet kiitettävästi. Hän hallitsee käsitteet ja mallit kiitettävällä tasolla sekä osaa soveltaa niitä käytäntöön kiitettävästi.
Ilmoittautumisaika
20.11.2023 - 19.01.2024
Ajoitus
22.02.2024 - 31.05.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Asiakassuuntautuneen liiketoiminnan kehittäminen
Opettaja
- Mika Tonder
Ryhmät
-
LLPRYASLI24KVAsiakassuuntautuneen liiketoiminnan kehittäminen (YAMK) 24KV Lappeenranta
Osaamistavoitteet
Opiskelija
- osaa määritellä asiakaskokemuksen termistön, käyttökohteet ja merkityksen liiketoiminnalle
- osaa rakentaa kokonaisvaltaisen ymmärryksen yrityksen asiakkuuksista ja mahdollisuuksista
- osaa määrittää ja kuvata yrityksen asiakaspolun eri asiakasryhmille
- osaa muodostaa mitattavan kokonaiskuvan asiakaskokemuksen merkityksestä
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Verkkototeutus. Lähiopetus verkossa: streamatut luentovideot saatavilla videotallenteina. Opintomateriaali ja -tehtävät jaetaan opintojakson Moodlealustalla. Itsenäinen harjoitustyö.
Ajoitus ja läsnäolo
Verkkoluennot ovat 22.2. ja 7.3. sekä 25.4. ja 16.5. klo 17-20.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Opintomateriaali ja kirjallisuus saatavilla/ilmoitetaan Moodlessa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei vaihtoehtoista suoritusta
Työelämäyhteistyö
Henkilökohtainen harjoitustyö organisaatiolle
Uusintamahdollisuudet
Henkilkohtaisia tehtäviä voi uusia
Oppimisympäristö
Moodle -oppimisalusta, videokokouskanavat
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 opintopistettä, 135 tunnin työmäärä. Lähiopetus 16 h, itsenäinen työskentely 119 h.
Sisältö
Opintojaksolla perehdytään asiakaskokemuksen elementteihin sekä keskeisiin käsitteisiin ja malleihin. Opintojaksolla käytetään asiakaspolun strategista näkökulmaa, johon sisältyvät kosketuspisteet, asiakaskokemuksen kehittäminen monikanavaisessa ympäristössä. Harjoitustyö, jossa sovelletaan opittua.
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Ei edellytetä aiempien opintojaksojen suorittamista.
Arviointimenetelmät
Kokonaisarvosana muodostuu opintojakson kaikkien osa-alueiden yhteisvaikutuksesta.
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole saavuttanut opintojaksolle asetettuja oppimistavoitteita tai osasuorituksia puuttuu.
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee opintojaksolle asetetut oppimistavoitteet tyydyttävästi.Hän hallitsee peruskäsitteet sekä osaa soveltaa oppia käytäntöön tyydyttävällä tasolla.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee opintojaksolle asetetut oppimistavoitteet hyvin. Hän hallitsee käsitteet ja millit hyvällä tasolla sekä osaa soveltaa niitä käytäntöön hyvin.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee opintojaksolle asetetut oppimistavoitteet kiitettävästi. Hän hallitsee käsitteet ja mallit kiitettävällä tasolla sekä osaa soveltaa niitä käytäntöön kiitettävästi.
Ilmoittautumisaika
21.11.2022 - 15.01.2023
Ajoitus
23.02.2023 - 31.05.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Asiakassuuntautuneen liiketoiminnan kehittäminen
Opettaja
- Mika Tonder
Opetusryhmät
- Verkkoluento (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
LLPRYASLI23KVAsiakassuuntautuneen liiketoiminnan kehittäminen (YAMK) 23KV Lappeenranta
Pienryhmät
- Verkkoluento
Osaamistavoitteet
Opiskelija
- osaa määritellä asiakaskokemuksen termistön, käyttökohteet ja merkityksen liiketoiminnalle
- osaa rakentaa kokonaisvaltaisen ymmärryksen yrityksen asiakkuuksista ja mahdollisuuksista
- osaa määrittää ja kuvata yrityksen asiakaspolun eri asiakasryhmille
- osaa muodostaa mitattavan kokonaiskuvan asiakaskokemuksen merkityksestä
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Verkkototeutus. Lähiopetus verkossa: streamatut luentovideot saatavilla videotallenteina. Opintomateriaali ja -tehtävät jaetaan opintojakson Moodlealustalla. Itsenäinen harjoitustyö.
Ajoitus ja läsnäolo
Verkkoluennot ovat 23.2. ja 9.3. sekä 13.4. ja 4.5. klo 17-20.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Opintomateriaali ja kirjallisuus saatavilla/ilmoitetaan Moodlessa.
Työelämäyhteistyö
Henkilökohtainen harjoitustyö organisaatiolle
Oppimisympäristö
Moodle -oppimisalusta, videokokouskanavat
Sisältö
Opintojaksolla perehdytään asiakaskokemuksen elementteihin sekä keskeisiin käsitteisiin ja malleihin. Opintojaksolla käytetään asiakaspolun strategista näkökulmaa, johon sisältyvät kosketuspisteet, asiakaskokemuksen kehittäminen monikanavaisessa ympäristössä. Harjoitustyö, jossa sovellettaan opittua.
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Ei edellytetä aiempien opintojaksojen suorittamista.
Arviointimenetelmät
Kokonaisarvosana muodostuu opintojakson kaikkien osa-alueiden yhteisvaikutuksesta.
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole saavuttanut opintojaksolle asetettuja oppimistavoitteita tai osasuorituksia puuttuu.
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee opintojaksolle asetetut oppimistavoitteet tyydyttävästi.Hän hallitsee peruskäsitteet sekä osaa soveltaa oppia käytäntöön tyydyttävällä tasolla.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee opintojaksolle asetetut oppimistavoitteet hyvin. Hän hallitsee käsitteet ja millit hyvällä tasolla sekä osaa soveltaa niitä käytäntöön hyvin.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee opintojaksolle asetetut oppimistavoitteet kiitettävästi. Hän hallitsee käsitteet ja mallit kiitettävällä tasolla sekä osaa soveltaa niitä käytäntöön kiitettävästi.