Siirry suoraan sisältöön

Asiakaskokemuksen johtaminenLaajuus (5 op)

Tunnus: YL00CN95

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • suomi

Vastuuhenkilö

  • Petra Yli-Kovero

Osaamistavoitteet

Opiskelija
- osaa määritellä asiakaskokemuksen termistön, käyttökohteet ja merkityksen liiketoiminnalle
- osaa rakentaa kokonaisvaltaisen ymmärryksen yrityksen asiakkuuksista ja mahdollisuuksista
- osaa määrittää ja kuvata yrityksen asiakaspolun eri asiakasryhmille
- osaa muodostaa mitattavan kokonaiskuvan asiakaskokemuksen merkityksestä

Ilmoittautumisaika

20.11.2023 - 19.01.2024

Ajoitus

22.02.2024 - 31.05.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Asiakassuuntautuneen liiketoiminnan kehittäminen
Opettaja
  • Mika Tonder
Ryhmät
  • LLPRYASLI24KV
    Asiakassuuntautuneen liiketoiminnan kehittäminen (YAMK) 24KV Lappeenranta

Osaamistavoitteet

Opiskelija
- osaa määritellä asiakaskokemuksen termistön, käyttökohteet ja merkityksen liiketoiminnalle
- osaa rakentaa kokonaisvaltaisen ymmärryksen yrityksen asiakkuuksista ja mahdollisuuksista
- osaa määrittää ja kuvata yrityksen asiakaspolun eri asiakasryhmille
- osaa muodostaa mitattavan kokonaiskuvan asiakaskokemuksen merkityksestä

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Verkkototeutus. Lähiopetus verkossa: streamatut luentovideot saatavilla videotallenteina. Opintomateriaali ja -tehtävät jaetaan opintojakson Moodlealustalla. Itsenäinen harjoitustyö.

Ajoitus ja läsnäolo

Verkkoluennot ovat 22.2. ja 7.3. sekä 25.4. ja 16.5. klo 17-20.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Opintomateriaali ja kirjallisuus saatavilla/ilmoitetaan Moodlessa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei vaihtoehtoista suoritusta

Työelämäyhteistyö

Henkilökohtainen harjoitustyö organisaatiolle

Uusintamahdollisuudet

Henkilkohtaisia tehtäviä voi uusia

Oppimisympäristö

Moodle -oppimisalusta, videokokouskanavat

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 opintopistettä, 135 tunnin työmäärä. Lähiopetus 16 h, itsenäinen työskentely 119 h.

Sisältö

Opintojaksolla perehdytään asiakaskokemuksen elementteihin sekä keskeisiin käsitteisiin ja malleihin. Opintojaksolla käytetään asiakaspolun strategista näkökulmaa, johon sisältyvät kosketuspisteet, asiakaskokemuksen kehittäminen monikanavaisessa ympäristössä. Harjoitustyö, jossa sovelletaan opittua.

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Ei edellytetä aiempien opintojaksojen suorittamista.

Arviointimenetelmät

Kokonaisarvosana muodostuu opintojakson kaikkien osa-alueiden yhteisvaikutuksesta.

Arviointiasteikko

1-5

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole saavuttanut opintojaksolle asetettuja oppimistavoitteita tai osasuorituksia puuttuu.

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija hallitsee opintojaksolle asetetut oppimistavoitteet tyydyttävästi.Hän hallitsee peruskäsitteet sekä osaa soveltaa oppia käytäntöön tyydyttävällä tasolla.

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija hallitsee opintojaksolle asetetut oppimistavoitteet hyvin. Hän hallitsee käsitteet ja millit hyvällä tasolla sekä osaa soveltaa niitä käytäntöön hyvin.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija hallitsee opintojaksolle asetetut oppimistavoitteet kiitettävästi. Hän hallitsee käsitteet ja mallit kiitettävällä tasolla sekä osaa soveltaa niitä käytäntöön kiitettävästi.

Ilmoittautumisaika

21.11.2022 - 15.01.2023

Ajoitus

23.02.2023 - 31.05.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Asiakassuuntautuneen liiketoiminnan kehittäminen
Opettaja
  • Mika Tonder
Opetusryhmät
  • Verkkoluento (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • LLPRYASLI23KV
    Asiakassuuntautuneen liiketoiminnan kehittäminen (YAMK) 23KV Lappeenranta
Pienryhmät
  • Verkkoluento

Osaamistavoitteet

Opiskelija
- osaa määritellä asiakaskokemuksen termistön, käyttökohteet ja merkityksen liiketoiminnalle
- osaa rakentaa kokonaisvaltaisen ymmärryksen yrityksen asiakkuuksista ja mahdollisuuksista
- osaa määrittää ja kuvata yrityksen asiakaspolun eri asiakasryhmille
- osaa muodostaa mitattavan kokonaiskuvan asiakaskokemuksen merkityksestä

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Verkkototeutus. Lähiopetus verkossa: streamatut luentovideot saatavilla videotallenteina. Opintomateriaali ja -tehtävät jaetaan opintojakson Moodlealustalla. Itsenäinen harjoitustyö.

Ajoitus ja läsnäolo

Verkkoluennot ovat 23.2. ja 9.3. sekä 13.4. ja 4.5. klo 17-20.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Opintomateriaali ja kirjallisuus saatavilla/ilmoitetaan Moodlessa.

Työelämäyhteistyö

Henkilökohtainen harjoitustyö organisaatiolle

Oppimisympäristö

Moodle -oppimisalusta, videokokouskanavat

Sisältö

Opintojaksolla perehdytään asiakaskokemuksen elementteihin sekä keskeisiin käsitteisiin ja malleihin. Opintojaksolla käytetään asiakaspolun strategista näkökulmaa, johon sisältyvät kosketuspisteet, asiakaskokemuksen kehittäminen monikanavaisessa ympäristössä. Harjoitustyö, jossa sovellettaan opittua.

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Ei edellytetä aiempien opintojaksojen suorittamista.

Arviointimenetelmät

Kokonaisarvosana muodostuu opintojakson kaikkien osa-alueiden yhteisvaikutuksesta.

Arviointiasteikko

1-5

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole saavuttanut opintojaksolle asetettuja oppimistavoitteita tai osasuorituksia puuttuu.

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija hallitsee opintojaksolle asetetut oppimistavoitteet tyydyttävästi.Hän hallitsee peruskäsitteet sekä osaa soveltaa oppia käytäntöön tyydyttävällä tasolla.

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija hallitsee opintojaksolle asetetut oppimistavoitteet hyvin. Hän hallitsee käsitteet ja millit hyvällä tasolla sekä osaa soveltaa niitä käytäntöön hyvin.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija hallitsee opintojaksolle asetetut oppimistavoitteet kiitettävästi. Hän hallitsee käsitteet ja mallit kiitettävällä tasolla sekä osaa soveltaa niitä käytäntöön kiitettävästi.

Ilmoittautumisaika

19.11.2021 - 01.04.2022

Ajoitus

07.04.2022 - 31.05.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus, Lappeenranta

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Asiakassuuntautuneen liiketoiminnan kehittäminen
Opettaja
  • Mika Tonder
Opetusryhmät
  • Harjoitukset 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Itsenäinen 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • LLPRYASLI22KV
    Asiakassuuntautuneen liiketoiminnan kehittäminen (YAMK) 22KV Lappeenranta
Pienryhmät
  • Harjoitukset 1
  • Itsenäinen 1

Osaamistavoitteet

Opiskelija
- osaa määritellä asiakaskokemuksen termistön, käyttökohteet ja merkityksen liiketoiminnalle
- osaa rakentaa kokonaisvaltaisen ymmärryksen yrityksen asiakkuuksista ja mahdollisuuksista
- osaa määrittää ja kuvata yrityksen asiakaspolun eri asiakasryhmille
- osaa muodostaa mitattavan kokonaiskuvan asiakaskokemuksen merkityksestä

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Verkkototeutus. Lähiopetus verkossa: streamatut luentovideot saatavilla videotallenteina. Opintomateriaali ja -tehtävät jaetaan opintojakson Moodlealustalla. Itsenäinen harjoitustyö.

Ajoitus ja läsnäolo

Verkkoluennot ovat 7. ja 28.4. sekä 12. ja 19.5. klo 17-20.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Opintomateriaali ja kirjallisuus saatavilla/ilmoitetaan Moodlessa.

Työelämäyhteistyö

Henkilökohtainen harjoitustyö organisaatiolle

Oppimisympäristö

Moodle -oppimisalusta, videokokouskanavat

Sisältö

Opintojaksolla perehdytään asiakaskokemuksen elementteihin sekä keskeisiin käsitteisiin ja malleihin. Opintojaksolla käytetään asiakaspolun strategista näkökulmaa, johon sisältyvät kosketuspisteet, asiakaskokemuksen kehittäminen monikanavaisessa ympäristössä. Harjoitustyö, jossa sovellettaan opittua.

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Ei edellytetä aiempien opintojaksojen suorittamista.

Arviointimenetelmät

Kokonaisarvosana muodostuu opintojakson kaikkien osa-alueiden yhteisvaikutuksesta.

Arviointiasteikko

1-5

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole saavuttanut opintojaksolle asetettuja oppimistavoitteita tai osasuorituksia puuttuu.

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija hallitsee opintojaksolle asetetut oppimistavoitteet tyydyttävästi.Hän hallitsee peruskäsitteet sekä osaa soveltaa oppia käytäntöön tyydyttävällä tasolla.

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija hallitsee opintojaksolle asetetut oppimistavoitteet hyvin. Hän hallitsee käsitteet ja millit hyvällä tasolla sekä osaa soveltaa niitä käytäntöön hyvin.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija hallitsee opintojaksolle asetetut oppimistavoitteet kiitettävästi. Hän hallitsee käsitteet ja mallit kiitettävällä tasolla sekä osaa soveltaa niitä käytäntöön kiitettävästi.