Liiketoiminnan kehittäminen arvoverkostoissaLaajuus (5 op)
Tunnus: YL00CN92
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- suomi
Vastuuhenkilö
- Petra Yli-Kovero
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- hahmottaa arvoverkostot osana liiketoiminnan kokonaisuutta ja sen kehittämistä
- arvioida toimialan arvoverkoston toimijoiden nykytilaa ja tulevaa kehitystä
- soveltaa hankittua tietoa yrityksen liiketoiminnan strategisessa kehittämisessä
Ilmoittautumisaika
20.11.2024 - 03.01.2025
Ajoitus
30.01.2025 - 08.05.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 50
Koulutus
- Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Asiakassuuntautuneen liiketoiminnan kehittäminen
Opettaja
- Minna Ikävalko
Opetusryhmät
- Verkkoluento 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
LLPRYASLI24KVAsiakassuuntautuneen liiketoiminnan kehittäminen (YAMK) 24KV Lappeenranta
Pienryhmät
- Verkkoluento 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- hahmottaa arvoverkostot osana liiketoiminnan kokonaisuutta ja sen kehittämistä
- arvioida toimialan arvoverkoston toimijoiden nykytilaa ja tulevaa kehitystä
- soveltaa hankittua tietoa yrityksen liiketoiminnan strategisessa kehittämisessä
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Opintojakso toteutetaan kokonaan virtuaalisesti.
Verkkoluennot/seminaarit lukujärjestyksen mukaisesti.
Harjoitustyöt, itsenäinen opiskelu.
Ajoitus ja läsnäolo
Opintojakso toteutetaan 30.1. - 8.5.2025 välisenä aikana teamsissa/zoomissa. Linkit tulevat aina opintojakson Moodleen.
30.1.2025 klo 17-20 Verkkoluento. Osallistuminen vaaditaan.
13.3.2025 klo 17-20 Ohjausklinikka. Vapaaehtoinen osallistuminen.
8.5.2025 klo 17-20 Seminaari. Osallistuminen vaaditaan.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Ilmoitetaan opintojakson alussa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei muita suoritustapoja.
Oppimisympäristö
Moodle ja Teams/zoom
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakso on 5op = 135h opiskelijan työtä.
Verkkoluennot
Harjoitustyöt
Seminaari/tentti
Sisältö
Verkoston määritelmä ja verkoston rakentuminen.
Erilaiset verkostotyypit
Liiketoimintaklusterit
Arvonluonti ja liiketoiminta verkostoissa
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Opintojaksolle voivat osallistua vain YAMK-tutkintoa suorittavat opiskelijat (ja avoimen AMK:n kautta henkilöt, joilla on YAMK-tasoiseen opintoon vaadittava pohjakoulutus).
Arviointimenetelmät
Arviointiasteikko 0-5
Harjoitustyöt
Seminaarit
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Hylätty arvosana annetaan silloin kun opiskelija ei ole saavuttanut opintojakson osaamistavoitteita.
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija tunnistaa verkostoitumisen perusajatuksen ja merkityksen liiketoiminnassa.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija ymmärtää verkostoitumisen tasot ja verkostoitumisen merkityksen liiketoiminnassa. Opiskelija ymmärtää kuinka verkostoituminen vaikuttaa liiketoiminnan kehittämiseen, ja osaa analysoida sitä perustasolla.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa hakea ja analysoida tietoa kuinka verkostoitumalla voidaan vaikuttaa liiketoiminnan, toimialan sekä verkostojen kehittämiseen. Opiskelija osaa analysoida sekä soveltaa tietoa verkostoitumisen merkityksestä liiketoiminnan kehittämisessä jatkuvasti muuttuvassa liiketoimintaympäristössä.
Ilmoittautumisaika
19.08.2024
Ajoitus
16.09.2024 - 27.10.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Asiakassuuntautuneen liiketoiminnan kehittäminen
Opettaja
- Riitta Forsten-Astikainen
- Minna Ikävalko
Ryhmät
-
LLPRYKAUP25KVKaupallistaminen - Ideoista euroiksi (YAMK) 25KV Lappeenranta
-
LLPRYASLI25KVAsiakassuuntautuneen liiketoiminnan kehittäminen (YAMK) 25KV Lappeenranta
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- hahmottaa arvoverkostot osana liiketoiminnan kokonaisuutta ja sen kehittämistä
- arvioida toimialan arvoverkoston toimijoiden nykytilaa ja tulevaa kehitystä
- soveltaa hankittua tietoa yrityksen liiketoiminnan strategisessa kehittämisessä
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Opintojakso on valintakoeopintojakso ja se toteutetaan kokonaan virtuaalisesti.
Ajoitus ja läsnäolo
Opintojakso toteutetaan 16.9. - 27.10.2024 välisenä aikana.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Oppimateriaali ja kirjallisuus ovat opintojakson MOOC-alustalla.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei muita suoritustapoja.
Oppimisympäristö
MOOC
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakso on 5op = 135h opiskelijan työtä.
Videoluennot
Kirjallinen luentomateriaali ja muu kirjallisuus
Verkkotentti
Harjoitustyö
Sisältö
Verkoston määritelmä ja verkoston rakentuminen.
Erilaiset verkostotyypit
Liiketoimintaklusterit
Arvonluonti ja liiketoiminta verkostoissa
Arviointimenetelmät
Arviointiasteikko max 100 p hyväksytty/hylätty
Verkkotentti
Harjoitustyö
Arviointiasteikko
1-5
Ilmoittautumisaika
20.11.2023 - 14.01.2024
Ajoitus
01.02.2024 - 19.04.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 55
Koulutus
- Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Asiakassuuntautuneen liiketoiminnan kehittäminen
Opettaja
- Minna Ikävalko
Opetusryhmät
- Luennot 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
LLPRYASLI23KVAsiakassuuntautuneen liiketoiminnan kehittäminen (YAMK) 23KV Lappeenranta
Pienryhmät
- Luennot 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- hahmottaa arvoverkostot osana liiketoiminnan kokonaisuutta ja sen kehittämistä
- arvioida toimialan arvoverkoston toimijoiden nykytilaa ja tulevaa kehitystä
- soveltaa hankittua tietoa yrityksen liiketoiminnan strategisessa kehittämisessä
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Opintojakso toteutetaan kokonaan virtuaalisesti.
Verkkoluennot/seminaarit lukujärjestyksen mukaisesti.
Harjoitustyöt, itsenäinen opiskelu.
Ajoitus ja läsnäolo
Opintojakso toteutetaan 1.2. - 18.4.2024 välisenä aikana.
Seminaareissa edellytetään läsnäoloa (online).
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Ilmoitetaan opintojakson alussa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei muita suoritustapoja.
Oppimisympäristö
Moodle ja Teams/zoom
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakso on 5op = 135h opiskelijan työtä.
Verkkoluennot
Harjoitustyöt
Seminaari/tentti
Sisältö
Verkoston määritelmä ja verkoston rakentuminen.
Erilaiset verkostotyypit
Liiketoimintaklusterit
Arvonluonti ja liiketoiminta verkostoissa
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Opintojaksolle voivat osallistua vain YAMK-tutkintoa suorittavat opiskelijat (ja avoimen AMK:n kautta henkilöt, joilla on YAMK-tasoiseen opintoon vaadittava pohjakoulutus).
Arviointimenetelmät
Arviointiasteikko 0-5
Harjoitustyöt
Seminaarit
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Hylätty arvosana annetaan silloin kun opiskelija ei ole saavuttanut opintojakson osaamistavoitteita.
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija tunnistaa verkostoitumisen perusajatuksen ja merkityksen liiketoiminnassa.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija ymmärtää verkostoitumisen tasot ja verkostoitumisen merkityksen liiketoiminnassa. Opiskelija ymmärtää kuinka verkostoituminen vaikuttaa liiketoiminnan kehittämiseen, ja osaa analysoida sitä perustasolla.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa hakea ja analysoida tietoa kuinka verkostoitumalla voidaan vaikuttaa liiketoiminnan, toimialan sekä verkostojen kehittämiseen. Opiskelija osaa analysoida sekä soveltaa tietoa verkostoitumisen merkityksestä liiketoiminnan kehittämisessä jatkuvasti muuttuvassa liiketoimintaympäristössä.
Ilmoittautumisaika
21.11.2022 - 08.01.2023
Ajoitus
02.02.2023 - 30.03.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 50
Koulutus
- Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Asiakassuuntautuneen liiketoiminnan kehittäminen
Opettaja
- Minna Ikävalko
Opetusryhmät
- Luennot 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
LLPRYASLI22KVAsiakassuuntautuneen liiketoiminnan kehittäminen (YAMK) 22KV Lappeenranta
Pienryhmät
- Luennot 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- hahmottaa arvoverkostot osana liiketoiminnan kokonaisuutta ja sen kehittämistä
- arvioida toimialan arvoverkoston toimijoiden nykytilaa ja tulevaa kehitystä
- soveltaa hankittua tietoa yrityksen liiketoiminnan strategisessa kehittämisessä
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Opintojakso toteutetaan kokonaan virtuaalisesti.
Verkkoluennot/seminaari/tentti lukujärjestyksen mukaisesti.
Oppimistehtävät, itsenäinen opiskelu.
Ajoitus ja läsnäolo
Opintojakso toteutetaan 2.2. - 30.3.2023 välisenä aikana.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Ilmoitetaan opintojakson alussa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei muita suoritustapoja.
Oppimisympäristö
Moodle ja Teams.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakso on 5op = 135h opiskelijan työtä.
Verkkoluennot
Oppimistehtävät
Seminaari/tentti
Sisältö
Verkoston määritelmä ja rakentuminen.
Eri verkostotyypit
Liiketoimintaklusterit
Arvonluonti ja liiketoiminta verkostoissa
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Opintojaksolle voivat osallistua vain YAMK-tutkintoa suorittavat opiskelijat (ja avoimen AMK:n kautta henkilöt, joilla on YAMK-tasoiseen opintoon vaadittava pohjakoulutus).
Arviointimenetelmät
Arviointiasteikko 0-5
Oppimistehtävät
Seminaari/tentti
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Hylätty arvosana annetaan silloin kun opiskelija ei ole saavuttanut opintojakson osaamistavoitteita.
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija tunnistaa verkostoitumisen perusajatuksen ja merkityksen liiketoiminnassa.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija ymmärtää verkostoitumisen tasot ja verkostoitumisen merkityksen liiketoiminnassa. Opiskelija ymmärtää kuinka verkostoituminen vaikuttaa liiketoiminnan kehittämiseen, ja osaa analysoida sitä perustasolla.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa hakea ja analysoida tietoa kuinka verkostoitumalla voidaan vaikuttaa liiketoiminnan, toimialan sekä verkostojen kehittämiseen. Opiskelija osaa analysoida sekä soveltaa tietoa verkostoitumisen merkityksestä liiketoiminnan kehittämisessä jatkuvasti muuttuvassa liiketoimintaympäristössä.