Siirry suoraan sisältöön

Digitaalisuus ja asiakkuudetLaajuus (5 op)

Tunnus: LA00BO50

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • suomi

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- asiakaskeskeiselle/-lähtöiselle toiminnalle olennaisen kysymyksenasettelun liiketoiminnassa
- hakea ja arvioida vastauksia, näkökulmia ja ratkaisuja asiakaskeskeisen/-lähtöisen liiketoiminnan rakentamiseksi
- tunnistaa ja analysoida mahdollisuuksia, joita digitaalisuus, verkostot ja asiakkuudet tuovat liiketoiminnalle

Ilmoittautumisaika

06.05.2024 - 30.08.2024

Ajoitus

23.08.2024 - 14.11.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 50

Koulutus
  • Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Liiketoiminnan digitaaliset ratkaisut
Opettaja
  • Taina Orpana
Opetusryhmät
  • Luennot 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • LLTIYLDR24SV
    Liiketoiminnan digitaaliset ratkaisut (YAMK) 24SV Lahti
Pienryhmät
  • Luennot 1

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- asiakaskeskeiselle/-lähtöiselle toiminnalle olennaisen kysymyksenasettelun liiketoiminnassa
- hakea ja arvioida vastauksia, näkökulmia ja ratkaisuja asiakaskeskeisen/-lähtöisen liiketoiminnan rakentamiseksi
- tunnistaa ja analysoida mahdollisuuksia, joita digitaalisuus, verkostot ja asiakkuudet tuovat liiketoiminnalle

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Liiketalouden digitaaliset ratkaisut -koulutukseen osallistuvilla on etuajo-oikeus, muut kurssille ilmoittautuneet hyväksytään ilmoittautumisjärjestyksessä. Huomioittehan myös maksimiosallistujamäärän. Keväällä 2025 saatavilla sama toteutus.

Kurssilla on kolme puolikasta lähiopetuspäivää verkossa, jotka tukevat oppimista ja kahden oppimistehtävän laadintaa. Yksilötöinä suoritettavat oppimistehtävät liittyvät opiskelijan itse valitsemaan organisaation toimintaan.

Ensimmäisellä verkkokerralla keskitytään pohtimaan asiakaslähtöisyyttä teorian ja pienryhmäkeskusteluiden avulla. Toisella verkkokerralla puretaan ensimmäinen oppimistehtävä fasilitoidun työpajatoiminnan avulla ja alustetaan asiakaskokemukseen liittyvät menetelmät. Kolmannella verkkokerralla puretaan toinen oppimistehtävä fasiloitudussa työpakatoiminnassa ja kuunnellaan vierailevia luennoitsijoita yrityksistä.

Soveltavia yksilö oppimistehtäviä on kaksi, jotka muodostavat kurssiarvosanan.

Sovellettavat opetusmenetelmät: Alustukset, reflektoivat yksilötehtävät, fasilitoitu pienryhmätoiminta, pienryhmäkeskustelut ja -tehtävät tuntien aikana.

Ajoitus ja läsnäolo

Lähiopetukseen osallistuminen vapaaehtoista, mutta suotavaa. Osallistuminen edesauttaa oppimistehtävien suorittamista ja asiakasajattelun kehittymistä. Oppimistehtävien deadlinet sovitaan yhdessä kurssin edetessä. Lähikerrat ovat verkossa:
pe 23.8. klo 9-12
to 10.10. klo 9-13
to 14.11. klo 9-12

Klikkaa itsesi mukaan verkkosessioon: https://lut.zoom.us/j/67050240703?pwd=SGFOQ1crb1ZxVDVpYVArYjRlUFp5dz09 passcode: 067596

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Moodlen materiaali sekä opiskelijan itse hakema aiheeseen liittyvä lähdekirjallisuus.

Oppimisympäristö

Verkkosessiot Zoomissa ja oppimisympäristö Moodlessa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Lähitunnit 20h + oppimistehtävät (tiedonhankinta, analyysi ja soveltaminen) 115h = 135h

Sisältö

Asiakkuuksiin ja digitaalisuuteen liittyvien ongelmien luonne ja ratkaisukeinot. Teoriaa asiakkuusajattelusta ja asiakaskokemuksesta. Pienryhmissä tehtäviä soveltavia tehtäviä. Lähiopetuksen osuus noin 1 op, 4 op:tä omalla ajalla tapahtuvaa tiedonhakua ja tiedon soveltamista (oppimistehtävät).

Arviointimenetelmät

Arviointi keskittyy sisällön ymmärtämiseen, teorian soveltamiseen caseorganisaatiossa, kokonaisvaltaiseen näkemykseen ja ajattelun kirkkauteen osaamistavoitteiden mukaisesti. Arviointiasteikko 1-5

Arviointiasteikko

1-5

Ilmoittautumisaika

20.11.2023 - 05.01.2024

Ajoitus

16.01.2024 - 07.04.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 50

Koulutus
  • Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Digitaaliset ratkaisut (2018, 2019, 2020)
  • Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Liiketoiminnan digitaaliset ratkaisut
Opettaja
  • Taina Orpana
Opetusryhmät
  • Verkkoluento ja osallistavat työmenetelmät (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • LLTIYUUDL23SV
    Uudistava johtaminen (YAMK), liiketalouden ala 23SV Lahti
  • TLTIYUJT23SV
    Uudistava johtaminen (YAMK), tekniikan ala 23SV Lahti
Pienryhmät
  • Verkkoluento ja osallistavat työmenetelmät

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- asiakaskeskeiselle/-lähtöiselle toiminnalle olennaisen kysymyksenasettelun liiketoiminnassa
- hakea ja arvioida vastauksia, näkökulmia ja ratkaisuja asiakaskeskeisen/-lähtöisen liiketoiminnan rakentamiseksi
- tunnistaa ja analysoida mahdollisuuksia, joita digitaalisuus, verkostot ja asiakkuudet tuovat liiketoiminnalle

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Kurssilla on kolme lähiopetuspäivää verkossa (16.1., 20.2. & 2.4.), jotka tukevat oppimista ja oppimistehtävien laadintaa. HUOM! Mukaan mahtuu 50 opiskelijaa.

Ensimmäisellä lähikerralla keskitytään pohtimaan asiakaslähtöisyyttä teorian ja pienryhmäkeskusteluiden avulla. Toisella lähikerralla puretaan oppimistehtävä fasiloidun työpajatoiminnan avulla ja käydään läpi asiakaskokemukseen liittyviä menetelmiä ja työkaluja. Kolmannella lähikerralla sovelletaan työpajatoimintaa tuntien alussa ja päätetään kurssi asiakaskokemuksen linkittyvän yrityksen vierailevan luennoitsijan puheenvuoroon.

Soveltavia oppimistehtäviä on kaksi, joiden keskiarvo muodostaa kurssiarvosanan.

Sovellettavat opetusmenetelmät: Luento, reflektoivat oppimistehtävät, oppimistehtävien purku pienryhmissä osallistavilla ongelmanratkaisutekniikoilla, fasilitoitu työpajatoiminta, pienryhmissä suoritettavia pohdintatehtäviä.

Ajoitus ja läsnäolo

Lähiopetukseen osallistuminen vapaaehtoista, mutta suotavaa. Osallistuminen edesauttaa oppimistehtävien suorittamista ja asiakasajattelun kehittymistä. Oppimistehtävien deadlinet sovitaan yhdessä kurssin edetessä.

Lähikerrat ovat verkossa seuraavasti:
tiistai 16.1. klo 8-12 Asiakaslähtöisyys/-keskeisyys, pienryhmäkeskustelut
tiistai 20.2. klo 8-12 Asiakaskokemus, fasilioitu työpajatoiminta
tiistai 2.4. klo 8-12 Fasilitoitu työpajatoiminta, vieraileva luennoitsija

Klikkaa itsesi mukaan verkkosessioon: https://lut.zoom.us/j/68573094906?pwd=Z1dWeXB4UmYrTEY5M05TRXVSWnlrdz09, Passcode: 236882

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Moodlen materiaali sekä opiskelijan itse hakema aiheeseen liittyvä lähdekirjallisuus.

Oppimisympäristö

Verkkosessiot Zoomissa ja oppimisympäristö Moodlessa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Lähitunnit 15h + oppimistehtävät (tiedonhankinta,pohdinta, analyysi ja soveltaminen) 120h = 135h

Sisältö

Asiakkuuksiin ja digitaalisuuteen liittyvien ongelmien luonne ja ratkaisukeinot. Teoriaa asiakkuusajattelusta ja asiakaskokemuksesta. Pienryhmissä tehtäviä soveltavia tehtäviä. Kaksi omaan organisaatioon sovellettavaa kirjallista oppimistehtävää.

Lähiopetuksen osuus noin 1 op, 4 op:tä omalla ajalla tapahtuvaa tiedonhakua ja tiedon soveltamista (oppimistehtävät).

Arviointimenetelmät

Arviointi keskittyy sisällön ymmärtämiseen, teorian soveltamiseen caseorganisaatiossa, kokonaisvaltaiseen näkemykseen ja ajattelun kirkkauteen osaamistavoitteiden mukaisesti. Arviointiasteikko 1-5

Arviointiasteikko

1-5

Ilmoittautumisaika

15.05.2023 - 01.09.2023

Ajoitus

02.09.2023 - 15.12.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 50

Koulutus
  • Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Digitaaliset ratkaisut (2018, 2019, 2020)
  • Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Liiketoiminnan digitaaliset ratkaisut
Opettaja
  • Taina Orpana
Opetusryhmät
  • Verkkosessio (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • LLTIYLDR23SV
    Liiketoiminnan digitaaliset ratkaisut (YAMK) 23SV Lahti
  • LLTIYUUDL22S
    Uudistava johtaminen (YAMK), liiketalouden ala 22S Lahti
Pienryhmät
  • Verkkosessio

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- asiakaskeskeiselle/-lähtöiselle toiminnalle olennaisen kysymyksenasettelun liiketoiminnassa
- hakea ja arvioida vastauksia, näkökulmia ja ratkaisuja asiakaskeskeisen/-lähtöisen liiketoiminnan rakentamiseksi
- tunnistaa ja analysoida mahdollisuuksia, joita digitaalisuus, verkostot ja asiakkuudet tuovat liiketoiminnalle

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Liiketalouden digitaaliset ratkaisut -koulutukseen osallistuvilla on etuajo-oikeus, muut kurssille ilmoittautuneet hyväksytään ilmoittautumisjärjestyksessä. Huomioittehan myös maksimiosallistujamäärän. Keväällä 2024 saatavilla sama toteutus.

Kurssilla on kolme puolikasta lähiopetuspäivää verkossa, jotka tukevat oppimista ja kahden oppimistehtävän laadintaa. Kurssilla ei ole käytössä nauhoitteita, sillä kurssi pohjautuu enemmän alustuksiin, pienryhmätoimintaan, reflektointiin ja yhdessä toimimiseen.

Ensimmäisellä lähikerralla keskitytään pohtimaan asiakaslähtöisyyttä teorian ja pienryhmäkeskusteluiden avulla. Toisella lähikerralla puretaan ensimmäinen oppimistehtävä fasilitoidun työpajatoiminnan avulla ja alustetaan asiakaskokemukseen liittyvät menetelmät. Kolmannella lähikerralla pohditaan pienryhmissä asiakaskokemuksen kehittämistä ja kuunnellaan vierailevia luennoitsijoita yrityksistä.

Soveltavia oppimistehtäviä on kaksi, jotka muodostavat kurssiarvosanan.

Sovellettavat opetusmenetelmät: Alustukset, reflektoivat yksilötehtävät, fasilitoitu pienryhmätoiminta, pienryhmäkeskustelut ja -tehtävät tuntien aikana.

Ajoitus ja läsnäolo

Lähiopetukseen osallistuminen vapaaehtoista, mutta suotavaa. Osallistuminen edesauttaa oppimistehtävien suorittamista ja asiakasajattelun kehittymistä. Oppimistehtävien deadlinet sovitaan yhdessä kurssin edetessä. Lähikerrat ovat verkossa.
la 2.9. klo 9-12
to 5.10. klo 9-13
to 16.11. klo 9-12

Klikkaa itsesi mukaan verkkosessioon: https://lut.zoom.us/my/taina.orpana

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Moodlen materiaali sekä opiskelijan itse hakema aiheeseen liittyvä lähdekirjallisuus.

Oppimisympäristö

Verkkosessiot Zoomissa ja oppimisympäristö Moodlessa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Lähitunnit 20h + oppimistehtävät (tiedonhankinta, analyysi ja soveltaminen) 115h = 135h

Sisältö

Asiakkuuksiin ja digitaalisuuteen liittyvien ongelmien luonne ja ratkaisukeinot. Teoriaa asiakkuusajattelusta ja asiakaskokemuksesta. Pienryhmissä tehtäviä soveltavia tehtäviä. Lähiopetuksen osuus noin 1 op, 4 op:tä omalla ajalla tapahtuvaa tiedonhakua ja tiedon soveltamista (oppimistehtävät).

Arviointimenetelmät

Arviointi keskittyy sisällön ymmärtämiseen, teorian soveltamiseen caseorganisaatiossa, kokonaisvaltaiseen näkemykseen ja ajattelun kirkkauteen osaamistavoitteiden mukaisesti. Arviointiasteikko 1-5

Arviointiasteikko

1-5

Ilmoittautumisaika

21.11.2022 - 08.01.2023

Ajoitus

06.03.2023 - 31.05.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Lahden kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 45

Koulutus
  • Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Digitaaliset ratkaisut (2018, 2019, 2020)
  • Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Liiketoiminnan digitaaliset ratkaisut
Opettaja
  • Taina Orpana
Opetusryhmät
  • Verkkoluento 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • LLTIYUUDL22S
    Uudistava johtaminen (YAMK), liiketalouden ala 22S Lahti
  • TLTIYUJT22S
    Uudistava johtaminen (YAMK), tekniikan ala 22S Lahti
Pienryhmät
  • Verkkoluento 1

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- asiakaskeskeiselle/-lähtöiselle toiminnalle olennaisen kysymyksenasettelun liiketoiminnassa
- hakea ja arvioida vastauksia, näkökulmia ja ratkaisuja asiakaskeskeisen/-lähtöisen liiketoiminnan rakentamiseksi
- tunnistaa ja analysoida mahdollisuuksia, joita digitaalisuus, verkostot ja asiakkuudet tuovat liiketoiminnalle

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Kurssilla on kaksi lähiopetuspäivää verkossa (tiistaina 7.3. ja 18.4.), jotka tukevat oppimista ja oppimistehtävien laadintaa. HUOM! Mukaan mahtuu 45 opiskelijaa.

Ensimmäisellä lähikerralla keskitytään pohtimaan asiakaslähtöisyyttä teorian ja pienryhmäkeskusteluiden avulla. Toisella lähikerralla puretaan osallistavilla menetelmillä ensimmäinen oppimistehtävä ja käydään läpi asiakaskokemukseen liittyviä menetelmiä ja työkaluja. Toisella lähikerralla on myös vierailevia luennoitsijoita yrityksistä.

Soveltavia oppimistehtäviä on kaksi, jotka muodostavat kurssiarvosanan.

Sovellettavat opetusmenetelmät: Luento, reflektoivat oppimistehtävät, oppimistehtävien purku pienryhmissä osallistavilla ongelmanratkaisutekniikoilla, pienryhmissä suoritettavia pohdintatehtäviä.

Ajoitus ja läsnäolo

Lähiopetukseen osallistuminen vapaaehtoista, mutta suotavaa. Osallistuminen edesauttaa oppimistehtävien suorittamista ja asiakasajattelun kehittymistä. Oppimistehtävien deadlinet sovitaan yhdessä kurssin edetessä.

Lähikerrat ovat verkossa seuraavasti:
aiheena asiakasymmärrys tiistaina 7.3.
aiheena asiakaskokemus tiistaina 18.4.

Klikkaa itsesi mukaan verkkosessioon: https://lut.zoom.us/my/taina.orpana

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Moodlen materiaali sekä opiskelijan itse hakema aiheeseen liittyvä lähdekirjallisuus.

Oppimisympäristö

Verkkosessiot Zoomissa ja oppimisympäristö Moodlessa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Lähitunnit 20h + oppimistehtävät (tiedonhankinta, analyysi ja soveltaminen) 115h = 135h

Sisältö

Asiakkuuksiin ja digitaalisuuteen liittyvien ongelmien luonne ja ratkaisukeinot. Teoriaa asiakkuusajattelusta ja asiakaskokemuksesta. Pienryhmissä tehtäviä soveltavia tehtäviä. Kaksi omaan organisaatioon sovellettavaa kirjallista oppimistehtävää.

Lähiopetuksen osuus noin 1 op, 4 op:tä omalla ajalla tapahtuvaa tiedonhakua ja tiedon soveltamista (oppimistehtävät).

Arviointimenetelmät

Arviointi keskittyy sisällön ymmärtämiseen, teorian soveltamiseen caseorganisaatiossa, kokonaisvaltaiseen näkemykseen ja ajattelun kirkkauteen osaamistavoitteiden mukaisesti. Arviointiasteikko 1-5

Arviointiasteikko

1-5

Ilmoittautumisaika

01.07.2022 - 04.09.2022

Ajoitus

27.08.2022 - 16.12.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Lahden kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 57

Koulutus
  • Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Digitaaliset ratkaisut (2018, 2019, 2020)
  • Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Liiketoiminnan digitaaliset ratkaisut
Opettaja
  • Taina Orpana
Opetusryhmät
  • Verkkoluento 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • LLTIYLDR22S
    Liiketoiminnan digitaaliset ratkaisut (YAMK) 22S Lahti
  • TLTIYUJT22S
    Uudistava johtaminen (YAMK), tekniikan ala 22S Lahti
Pienryhmät
  • Verkkoluento 1

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- asiakaskeskeiselle/-lähtöiselle toiminnalle olennaisen kysymyksenasettelun liiketoiminnassa
- hakea ja arvioida vastauksia, näkökulmia ja ratkaisuja asiakaskeskeisen/-lähtöisen liiketoiminnan rakentamiseksi
- tunnistaa ja analysoida mahdollisuuksia, joita digitaalisuus, verkostot ja asiakkuudet tuovat liiketoiminnalle

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Liiketalouden digitaaliset ratkaisut -koulutukseen osallistuvilla on etuajo-oikeus, muut kurssille ilmoittautuneet hyväksytään ilmoittautumisjärjestyksessä.

Kurssilla on kaksi lähiopetuspäivää verkossa, jotka tukevat oppimista ja oppimistehtävien laadintaa. Ensimmäisellä lähikerralla keskitytään pohtimaan asiakaslähtöisyyttä teorian ja pienryhmäkeskusteluiden avulla. Toisella lähikerralla puretaan osallistavilla menetelmillä ensimmäinen oppimistehtävä ja käydään läpi asiakaskokemukseen liittyviä menetelmiä ja työkaluja. Toisella lähikerralla on myös vierailevia luennoitsijoita yrityksistä. Soveltavia oppimistehtäviä on kaksi, jotka muodostavat kurssiarvosanan.
Sovellettavat opetusmenetelmät: Luento, reflektoivat oppimistehtävät, oppimistehtävien purku pienryhmissä osallistavilla ongelmanratkaisutekniikoilla, pienryhmissä suoritettavia pohdintatehtäviä.

Ajoitus ja läsnäolo

Lähiopetukseen osallistuminen vapaaehtoista, mutta suotavaa. Osallistuminen edesauttaa oppimistehtävien suorittamista ja asiakasajattelun kehittymistä. Oppimistehtävien deadlinet sovitaan yhdessä kurssin edetessä. Lähikerrat ovat verkossa.
lauantai 27.8.2022, aiheena asiakasymmärrys
torstai 6.10.2022, aiheena asiakaskokemus

Klikkaa itsesi mukaan verkkosessioon: https://lut.zoom.us/my/taina.orpana

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Moodlen materiaali sekä opiskelijan itse hakema aiheeseen liittyvä lähdekirjallisuus.

Oppimisympäristö

Verkkosessiot Zoomissa ja oppimisympäristö Moodlessa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Lähitunnit 20h + oppimistehtävät (tiedonhankinta, analyysi ja soveltaminen) 115h = 135h

Sisältö

Asiakkuuksiin ja digitaalisuuteen liittyvien ongelmien luonne ja ratkaisukeinot. Teoriaa asiakkuusajattelusta ja asiakaskokemuksesta. Pienryhmissä tehtäviä soveltavia tehtäviä. Lähiopetuksen osuus noin 1 op, 4 op:tä omalla ajalla tapahtuvaa tiedonhakua ja tiedon soveltamista (oppimistehtävät).

Arviointimenetelmät

Arviointi keskittyy sisällön ymmärtämiseen, teorian soveltamiseen caseorganisaatiossa, kokonaisvaltaiseen näkemykseen ja ajattelun kirkkauteen osaamistavoitteiden mukaisesti. Arviointiasteikko 1-5

Arviointiasteikko

1-5

Ilmoittautumisaika

19.11.2021 - 09.01.2022

Ajoitus

01.01.2022 - 31.05.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 45

Koulutus
  • Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Digitaaliset ratkaisut (2018, 2019, 2020)
Opettaja
  • Taina Orpana
Opetusryhmät
  • Verkkoluento (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • LABLTIYTO21H
    Täydentävä osaaminen YAMK 2021-2022, Lahti
  • LLTIYUUDL21S
    Uudistava johtaminen (YAMK), liiketalouden ala 21S Lahti
Pienryhmät
  • Verkkoluento

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- asiakaskeskeiselle/-lähtöiselle toiminnalle olennaisen kysymyksenasettelun liiketoiminnassa
- hakea ja arvioida vastauksia, näkökulmia ja ratkaisuja asiakaskeskeisen/-lähtöisen liiketoiminnan rakentamiseksi
- tunnistaa ja analysoida mahdollisuuksia, joita digitaalisuus, verkostot ja asiakkuudet tuovat liiketoiminnalle

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Opiskelijat hyväksytään ilmoittautumisjärjestyksessä. Maksimimäärä kurssille 45.

Kurssilla on kaksi lähiopetuspäivää, jotka tukevat oppimista ja oppimistehtävien laadintaa. Lähikerroilla toimitaan pienryhmissä ja keskitytään pohtimaan asiakaslähtöisyyttä sekä asiakaskokemukseen liittyviä menetelmiä ja työkaluja. Kontaktikerroilla on myös vierailevia luennoitsijoita yrityksistä. Soveltavia oppimistehtäviä on kaksi.
Sovellettavat opetusmenetelmät: Luento, reflektoivat oppimistehtävät, oppimistehtävien purku pienryhmissä osallistavilla ongelmanratkaisutekniikoilla, pienryhmissä suoritettavia pohdintatehtäviä.

Ajoitus ja läsnäolo

Lähiopetukseen osallistuminen vapaaehtoista, mutta suotavaa. Osallistuminen edesauttaa oppimistehtävien suorittamista ja asiakasajattelun kehittymistä. Oppimistehtävien deadlinet sovitaan yhdessä kurssin edetessä. Lähikerrat ovat verkossa.
20.1.2022, aiheena asiakasymmärrys
16.3.2022, aiheena asiakaskokemus

Klikkaa itsesi mukaan verkkosessioon: https://lut.zoom.us/my/taina.orpana

Oppimisympäristö

Verkkosessiot Zoomissa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kontaktitunnit 20h + oppimistehtävät (tiedonhankinta, analyysi ja soveltaminen) 115h = 135h

Sisältö

Asiakkuuksiin ja digitaalisuuteen liittyvien ongelmien luonne ja ratkaisukeinot. Teoriaa asiakkuusajattelusta ja asiakaskokemuksesta. Pienryhmissä tehtäviä soveltavia tehtäviä. Lähiopetuksen osuus noin 1 op, 4 op:tä omalla ajalla tapahtuvaa tiedonhakua ja tiedon soveltamista (oppimistehtävät).

Arviointimenetelmät

Arviointi keskittyy sisällön ymmärtämiseen, teorian soveltamiseen caseorganisaatiossa, kokonaisvaltaiseen näkemykseen ja ajattelun kirkkauteen osaamistavoitteiden mukaisesti. Arviointiasteikko 1-5

Arviointiasteikko

1-5