Siirry suoraan sisältöön

Digitaalisuus ja asiakkuudet (5 op)

Toteutuksen tunnus: LA00BO50-3014

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

20.11.2023 - 05.01.2024

Ajoitus

16.01.2024 - 07.04.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 50

Koulutus

  • Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Digitaaliset ratkaisut (2018, 2019, 2020)
  • Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Liiketoiminnan digitaaliset ratkaisut

Opettaja

  • Taina Orpana

Opetusryhmät

  • Verkkoluento ja osallistavat työmenetelmät (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)

Ryhmät

  • LLTIYUUDL23SV
    Uudistava johtaminen (YAMK), liiketalouden ala 23SV Lahti
  • TLTIYUJT23SV
    Uudistava johtaminen (YAMK), tekniikan ala 23SV Lahti

Pienryhmät

  • Verkkoluento ja osallistavat työmenetelmät

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- asiakaskeskeiselle/-lähtöiselle toiminnalle olennaisen kysymyksenasettelun liiketoiminnassa
- hakea ja arvioida vastauksia, näkökulmia ja ratkaisuja asiakaskeskeisen/-lähtöisen liiketoiminnan rakentamiseksi
- tunnistaa ja analysoida mahdollisuuksia, joita digitaalisuus, verkostot ja asiakkuudet tuovat liiketoiminnalle

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Kurssilla on kolme lähiopetuspäivää verkossa (16.1., 20.2. & 2.4.), jotka tukevat oppimista ja oppimistehtävien laadintaa. HUOM! Mukaan mahtuu 50 opiskelijaa.

Ensimmäisellä lähikerralla keskitytään pohtimaan asiakaslähtöisyyttä teorian ja pienryhmäkeskusteluiden avulla. Toisella lähikerralla puretaan oppimistehtävä fasiloidun työpajatoiminnan avulla ja käydään läpi asiakaskokemukseen liittyviä menetelmiä ja työkaluja. Kolmannella lähikerralla sovelletaan työpajatoimintaa tuntien alussa ja päätetään kurssi asiakaskokemuksen linkittyvän yrityksen vierailevan luennoitsijan puheenvuoroon.

Soveltavia oppimistehtäviä on kaksi, joiden keskiarvo muodostaa kurssiarvosanan.

Sovellettavat opetusmenetelmät: Luento, reflektoivat oppimistehtävät, oppimistehtävien purku pienryhmissä osallistavilla ongelmanratkaisutekniikoilla, fasilitoitu työpajatoiminta, pienryhmissä suoritettavia pohdintatehtäviä.

Ajoitus ja läsnäolo

Lähiopetukseen osallistuminen vapaaehtoista, mutta suotavaa. Osallistuminen edesauttaa oppimistehtävien suorittamista ja asiakasajattelun kehittymistä. Oppimistehtävien deadlinet sovitaan yhdessä kurssin edetessä.

Lähikerrat ovat verkossa seuraavasti:
tiistai 16.1. klo 8-12 Asiakaslähtöisyys/-keskeisyys, pienryhmäkeskustelut
tiistai 20.2. klo 8-12 Asiakaskokemus, fasilioitu työpajatoiminta
tiistai 2.4. klo 8-12 Fasilitoitu työpajatoiminta, vieraileva luennoitsija

Klikkaa itsesi mukaan verkkosessioon: https://lut.zoom.us/j/68573094906?pwd=Z1dWeXB4UmYrTEY5M05TRXVSWnlrdz09, Passcode: 236882

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Moodlen materiaali sekä opiskelijan itse hakema aiheeseen liittyvä lähdekirjallisuus.

Oppimisympäristö

Verkkosessiot Zoomissa ja oppimisympäristö Moodlessa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Lähitunnit 15h + oppimistehtävät (tiedonhankinta,pohdinta, analyysi ja soveltaminen) 120h = 135h

Sisältö

Asiakkuuksiin ja digitaalisuuteen liittyvien ongelmien luonne ja ratkaisukeinot. Teoriaa asiakkuusajattelusta ja asiakaskokemuksesta. Pienryhmissä tehtäviä soveltavia tehtäviä. Kaksi omaan organisaatioon sovellettavaa kirjallista oppimistehtävää.

Lähiopetuksen osuus noin 1 op, 4 op:tä omalla ajalla tapahtuvaa tiedonhakua ja tiedon soveltamista (oppimistehtävät).

Arviointimenetelmät

Arviointi keskittyy sisällön ymmärtämiseen, teorian soveltamiseen caseorganisaatiossa, kokonaisvaltaiseen näkemykseen ja ajattelun kirkkauteen osaamistavoitteiden mukaisesti. Arviointiasteikko 1-5

Arviointiasteikko

1-5