INNOHUBLaajuus (5 op)
Tunnus: YL00CV06
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- englanti
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- kokemuksellisen oppimisen prosessin (opintojakso perustuu käytännön työelämässä toteutettaviin projekteihin).
- toimia erilaisissa rooleissa innovaatiovetoisissa tutkimus- ja kehitysprojekteissa, erilaisissa liiketoiminnallisissa ja ei-kaupallisissa konteksteissa eri markkina-alueilla.
- suunnitella, organisoida ja hallita resursseja projektin tavoitteiden saavuttamiseksi.
- arvioida projektin onnistumiskriteerit ja arvioida projektiin liittyviä sisäisiä ja ulkoisia riskejä.
- kehittää osaamistaan liiketoiminnallisten ja ei-kaupallisten innovaatiovaatimusten ja haasteiden ratkaisemisessa ja ymmärtämisessä erilaisissa markkinakonteksteissa.
Ilmoittautumisaika
02.12.2024 - 30.04.2026
Ajoitus
01.01.2025 - 31.07.2026
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
- Englanti
Koulutus
- Master's Degree Programme in Business Innovation Culture and Creativity
Opettaja
- Henri Karppinen
Ryhmät
-
LLTIYCES25SVMaster’s Degree Programme in Circular Economy Solutions 25SV Lahti
-
LLTIYBICC25SVMaster's Degree Programme in Business Innovation Culture and Creativity 25SV Lahti
-
LLTIYBICC24SVMaster's Degree Programme in Business Innovation Culture and Creativity 24SV Lahti
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- kokemuksellisen oppimisen prosessin (opintojakso perustuu käytännön työelämässä toteutettaviin projekteihin).
- toimia erilaisissa rooleissa innovaatiovetoisissa tutkimus- ja kehitysprojekteissa, erilaisissa liiketoiminnallisissa ja ei-kaupallisissa konteksteissa eri markkina-alueilla.
- suunnitella, organisoida ja hallita resursseja projektin tavoitteiden saavuttamiseksi.
- arvioida projektin onnistumiskriteerit ja arvioida projektiin liittyviä sisäisiä ja ulkoisia riskejä.
- kehittää osaamistaan liiketoiminnallisten ja ei-kaupallisten innovaatiovaatimusten ja haasteiden ratkaisemisessa ja ymmärtämisessä erilaisissa markkinakonteksteissa.
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Työelämäprojektin toteuttaminen.
Virtuaaliset tapaamiset oppimisen tukena.
Toteutuksen ohjeistus on kokonaisuudessaan Moodlessa.
Pakollinen palautetilaisuus projektin lopussa.
Ajoitus ja läsnäolo
Rullaava aloitus, henkilökohtaistettu aikataulu.
Voit toteuttaa opintojakson haluamallasi aikataululla 1.1.2025-31.7.2026 välisenä aikana.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Opetussisällöt Moodlessa.
Soveltuva kirjallisuus ja tietolähteet.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaisia toteutustapoja.
Työelämäyhteistyö
Opintojakso toteutetaan työelämäprojektina.
Oppimisympäristö
Työelämä.
Moodle.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Vaihe 1, oman osaamisen arvionti, tavoitteiden asettaminen (20%, 27 hours)
Vaihe 2, projektin suunnittelu (10%, 13 hours)
Vaihe 3, projektin toteutus (50%, 66 hours)
Vaihe 5, analyysi ja reflektointi (20%, 27 hours)
5 ECTS on noin 133 tuntia työtä.
Sisältö
INNOHUB-opintojaksolla opit soveltamaan muilla opintokursseilla opittuja tietoja käytännön työelämäprojekteissa. Jos olet vaihtamassa alaasi, etsit uutta työtä tai haluat saada lisämerkinnän ansioluetteloosi, tämä opintojakso on juuri oikea sinulle.
Opiskelijat etsivät työelämäprojektejaan itse. Lukuvuoden aikana osallistumismahdollisuuksia voi tarjota myös LAB-ammattikorkeakoulu, mm. tutkimus-, kehitys- ja innovaatiohankkeissa. Voit myös suorittaa työelämäprojektisi omalle työnantajallesi. Tarvittaessa tuemme sinua sopivan projektin löytämisessä. Voit myös toteuttaa projektisi missä tahansa maassa.
Opintojakso sopii kaikkiin YAMK-ohjelmiin, kaikkien alojen opiskelijoille. Opintojakso voidaan suorittaa suomeksi tai englanniksi koulutusohjelman kielen mukaan.
Kuinka edetä? Ilmoittaudu opintojaksolle ja saat käyttöösi INNOHUB-sisältöpaketin Moodlessa (tammikuun 2025 alusta).
Voit ilmoittautua opintojaksolle läpi lukuvuoden ja voit aloittaa oman projektityösi milloin tahansa. Opintojakson voi suorittaa yksin, pareittain tai ryhmässä. Sovi toteutusmuodosta aina etukäteen.
Arviointimenetelmät
Työvaiheiden 1-4 toteutuksen arvionti.
Kirjalliset raportit, videodokumentaatio.
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Työvaiheiden 1-4 taso ei saavuta hyväksyttävää tasoa.
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Työvaiheiden 1-4 taso on vaatimaton,
Opiskelijan toteuttama itsearvio ja tavoitteiden asettaminen ei tarjoa vaatimattoman pohjan toteutukselle ja toteutuksen arvionnille.
Opiskelijan tuottamassa raportoinnissa on puutteita.
Opintojaksolla oppimista on vaikea arvioida tuotosten perusteella.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Vaiheiden 1-4 toteutus on hyvällä tasolla.
Opiskelijan itsearviointi ja tavoitteiden asettaminen luovat hyvän ja relevantin pohjan projektin toteuttamiselle ja tulosten reflektoinnille.
Projektivaiheiden dokumentointi on hyvää ja oppimistulokset on helppo osoittaa.
Opiskelija on ollut aktiivinen koko kurssin ajan.
Projektin tilaaja/toimeksiantaja (työelämässä) antaa lausunnon projektityöstä ja sen tuloksista.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Vaiheiden 1-4 toteutus on erinomaisella tasolla.
Opiskelijan itsearviointi ja tavoitteiden asettaminen tarjoavat innovatiivisen ja kunnianhimoisen pohjan projektin toteuttamiselle ja tulosten reflektoinnille. Projektin vaiheiden dokumentointi on erinomaista ja oppimistulokset on helppo osoittaa, mukaan lukien vaiheet, joissa opiskelija on selkeästi ylittänyt itsensä ja toimeksiantajan odotukset.
Opiskelija on ollut aktiivinen koko kurssin ajan ja osoittanut kykynsä johtaa omaa toteutustaan.
Projektin tilaaja/asiakas (työpaikalla) antaa selvityksen projektityöstä.
Ilmoittautumisaika
15.05.2023 - 29.11.2024
Ajoitus
04.08.2023 - 31.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
- Englanti
Koulutus
- Master's Degree Programme in Business Innovation Culture and Creativity
Opettaja
- Henri Karppinen
Ryhmät
-
LLPRYASLI22KVAsiakassuuntautuneen liiketoiminnan kehittäminen (YAMK) 22KV Lappeenranta
-
LLPRYASLI23KVAsiakassuuntautuneen liiketoiminnan kehittäminen (YAMK) 23KV Lappeenranta
-
LLTIYUUDL23SVUudistava johtaminen (YAMK), liiketalouden ala 23SV Lahti
-
LLTIYLDR23SVLiiketoiminnan digitaaliset ratkaisut (YAMK) 23SV Lahti
-
LLTIYBICC23SVMaster's Degree Programme in Business Innovation Culture and Creativity 23SV Lahti
-
LLTIYUUDL22SUudistava johtaminen (YAMK), liiketalouden ala 22S Lahti
-
LLTIYLDR22SLiiketoiminnan digitaaliset ratkaisut (YAMK) 22S Lahti
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- kokemuksellisen oppimisen prosessin (opintojakso perustuu käytännön työelämässä toteutettaviin projekteihin).
- toimia erilaisissa rooleissa innovaatiovetoisissa tutkimus- ja kehitysprojekteissa, erilaisissa liiketoiminnallisissa ja ei-kaupallisissa konteksteissa eri markkina-alueilla.
- suunnitella, organisoida ja hallita resursseja projektin tavoitteiden saavuttamiseksi.
- arvioida projektin onnistumiskriteerit ja arvioida projektiin liittyviä sisäisiä ja ulkoisia riskejä.
- kehittää osaamistaan liiketoiminnallisten ja ei-kaupallisten innovaatiovaatimusten ja haasteiden ratkaisemisessa ja ymmärtämisessä erilaisissa markkinakonteksteissa.
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Työelämäprojekti.
Virtuaaliset tapaamiset oppimisen tukena.
Aloituspaketti Moodlessa.
Pakollinen palautetilaisuus projektin lopussa.
Ajoitus ja läsnäolo
Rullaava aloitus, henkilökohtaistettu aikataulu.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Aloituspaketti Moodlessa.
Soveltuva kirjallisuus ja tietolähteet.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaisuutta.
Työelämäyhteistyö
Opintojakso toteutetaan työelämäprojektina.
Oppimisympäristö
Työelämä.
Moodle.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Vaihe 1, oman osaamisen arvionti, tavoitteiden asettaminen (20%, 27 hours)
Vaihe 2, projektin suunnittelu (10%, 13 hours)
Vaihe 3, projektin toteutus (50%, 66 hours)
Vaihe 5, analyysi ja reflektointi (20%, 27 hours)
5 ECTS on noin 133 tuntia työtä.
Sisältö
INNOHUB-opintojaksolla opit soveltamaan muilla opintokursseilla opittuja tietoja käytännön työelämäprojekteissa. Jos olet vaihtamassa alaasi, etsit uutta työtä tai haluat saada lisämerkinnän ansioluetteloosi, tämä opintojakso on juuri oikea sinulle.
Opiskelijat etsivät työelämäprojektejaan itse. Lukuvuoden aikana osallistumismahdollisuuksia voi tarjota myös LAB-ammattikorkeakoulu, mm. tutkimus-, kehitys- ja innovaatiohankkeissa. Voit myös suorittaa työelämäprojektisi omalle työnantajallesi. Tarvittaessa tuemme sinua sopivan projektin löytämisessä. Voit myös toteuttaa projektisi missä tahansa maassa.
Opintojakso sopii kaikkiin YAMK-ohjelmiin, kaikkien alojen opiskelijoille. Opintojakso voidaan suorittaa suomeksi tai englanniksi koulutusohjelman kielen mukaan.
Kuinka edetä? Ilmoittaudu opintojaksolle ja saat käyttöösi INNOHUB-aloituspaketin Moodlessa (syyskuun 2023 alusta).
Voit ilmoittautua opintojaksolle läpi lukuvuoden ja voit aloittaa oman projektityösi milloin tahansa. Opintojakson voi suorittaa yksin, pareittain tai ryhmässä. Sovi toteutusmuodosta aina etukäteen.
Arviointimenetelmät
Työvaiheiden 1-4 toteutuksen arvionti.
Kirjalliset raportit, videodokumentaatio.
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Työvaiheiden 1-4 taso ei saavuta hyväksyttävää tasoa.
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Työvaiheiden 1-4 taso on vaatimaton,
Opiskelijan toteuttama itsearvio ja tavoitteiden asettaminen ei tarjoa vaatimattoman pohjan toteutukselle ja toteutuksen arvionnille.
Opiskelijan tuottamassa raportoinnissa on puutteita.
Opintojaksolla oppimista on vaikea arvioida tuotosten perusteella.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Vaiheiden 1-4 toteutus on hyvällä tasolla.
Opiskelijan itsearviointi ja tavoitteiden asettaminen luovat hyvän ja relevantin pohjan projektin toteuttamiselle ja tulosten reflektoinnille.
Projektivaiheiden dokumentointi on hyvää ja oppimistulokset on helppo osoittaa.
Opiskelija on ollut aktiivinen koko kurssin ajan.
Projektin tilaaja/toimeksiantaja (työelämässä) antaa lausunnon projektityöstä ja sen tuloksista.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Vaiheiden 1-4 toteutus on erinomaisella tasolla.
Opiskelijan itsearviointi ja tavoitteiden asettaminen tarjoavat innovatiivisen ja kunnianhimoisen pohjan projektin toteuttamiselle ja tulosten reflektoinnille. Projektin vaiheiden dokumentointi on erinomaista ja oppimistulokset on helppo osoittaa, mukaan lukien vaiheet, joissa opiskelija on selkeästi ylittänyt itsensä ja toimeksiantajan odotukset.
Opiskelija on ollut aktiivinen koko kurssin ajan ja osoittanut kykynsä johtaa omaa toteutustaan.
Projektin tilaaja/asiakas (työpaikalla) antaa selvityksen projektityöstä.