Siirry suoraan sisältöön

Web peliympäristötLaajuus (5 op)

Tunnus: AT00BY28

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- suunnitella web-peliympäristöön sisältöä
- toteuttaa we-peliympäristön
- vertailla ja tulkita web -peliympäristön teknologioita

Ilmoittautumisaika

20.11.2023 - 05.01.2024

Ajoitus

08.01.2024 - 26.04.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Teknologia (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus, Lahti

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettaja
  • Henri Koukka
Opetusryhmät
  • Luennot (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • TLTITVT21SV
    Tieto- ja viestintätekniikan koulutus 21SV Lahti
  • TLTITVT22K
    Tieto- ja viestintätekniikan koulutus 22K Lahti
Pienryhmät
  • Luennot

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- suunnitella web-peliympäristöön sisältöä
- toteuttaa we-peliympäristön
- vertailla ja tulkita web -peliympäristön teknologioita

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Luennot ja opintojakson laaja harjoitustyö

Ajoitus ja läsnäolo

Lukujärjestyksen mukaan. Luennot Zoomissa.

Oppimisympäristö

LABin Moodle-ympäristö ja Zoom

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä joka vastaa noin 135 tuntia työtä. Tästä opiskelijan omaa työskentelyaikaa on noin 60%.

Sisältö

Opintojaksolla tutustutaan Three.js JavaScript-kirjaston käyttöön. Tavoitteena on käyttää kirjastoa mm. AR-sovelluksen toteutukseen ja tutustua mm. 3D-geometrioiden esittämiseen, valaistukseen, kameran hallintaan, jne. Three.js - ympäristössä.

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Edeltävä osaaminen: WWW-suunnittelun perusteet, Www-interaktiivisuus, Ohjelmoinnin perusteet (Tai vastaavat tiedot)

Arviointimenetelmät

Kurssi arvioidaan harjoitustyön ja pienempien tuntiharjoitusten perusteella.

Arviointiasteikko

1-5

Ilmoittautumisaika

21.11.2022 - 08.01.2023

Ajoitus

09.01.2023 - 28.04.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus, Lahti

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettaja
  • Henri Koukka
Opetusryhmät
  • Luennot 1 (Koko: 100. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • TLTITVT21K
    Tieto- ja viestintätekniikan koulutus 21K Lahti
  • 07TVT20K
    Tieto- ja viestintätekniikan koulutus 20K, Lahti
  • TLTITVT20SV
    Tieto- ja viestintätekniikan koulutus 20SV Lahti
Pienryhmät
  • Luennot 1

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- suunnitella web-peliympäristöön sisältöä
- toteuttaa we-peliympäristön
- vertailla ja tulkita web -peliympäristön teknologioita

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Luennot ja opintojakson laaja harjoitustyö

Ajoitus ja läsnäolo

Lukujärjestyksen mukaan. Luennot Zoomissa.

Oppimisympäristö

LABin Moodle-ympäristö ja Zoom

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä joka vastaa noin 135 tuntia työtä. Tästä opiskelijan omaa työskentelyaikaa on noin 60%.

Sisältö

Opintojaksolla tutustutaan Three.js JavaScript-kirjaston käyttöön. Tavoitteena on käyttää kirjastoa mm. AR-sovelluksen toteutukseen ja tutustua mm. 3D-geometrioiden esittämiseen, valaistukseen, kameran hallintaan, jne. Three.js - ympäristössä.

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Edeltävä osaaminen: WWW-suunnittelun perusteet, Www-interaktiivisuus, Ohjelmoinnin perusteet (Tai vastaavat tiedot)

Arviointimenetelmät

Kurssi arvioidaan harjoitustyön ja pienempien tuntiharjoitusten perusteella.

Arviointiasteikko

1-5

Ilmoittautumisaika

19.11.2021 - 09.01.2022

Ajoitus

07.03.2022 - 29.04.2022

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus, Lahti

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettaja
  • Henri Koukka
  • Antti Heinonen
  • Lee Walton
Vastuuopettaja

Henri Koukka

Opetusryhmät
  • Projekti (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • 07TVT20K
    Tieto- ja viestintätekniikan koulutus 20K, Lahti
  • 07TVT19SV
    Tieto- ja viestintätekniikan koulutus 19S, verkko-opinnot, Lahti
Pienryhmät
  • Projekti

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- suunnitella web-peliympäristöön sisältöä
- toteuttaa we-peliympäristön
- vertailla ja tulkita web -peliympäristön teknologioita

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Opintojakson toteutus on projektipohjainen. Opintojaksolla toteutetaan opintojakson alussa määriteltävä projekti, jolla ulkopuolinen toimeksiantaja.

Ajoitus ja läsnäolo

Opintojakson lukujärjestyksen mukaisesti + mahdolliset tapaamiset toimeksiantajan kanssa.

Työelämäyhteistyö

Kurssi suoritetaan yhteistyössä ulkoisen toimeksiantajan kanssa

Arviointiasteikko

1-5