Web peliympäristöt (5 op)
Toteutuksen tunnus: AT00BY28-3007
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
20.11.2024 - 03.01.2025
Ajoitus
07.01.2025 - 30.04.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Teknologia (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettaja
- Henri Koukka
Opetusryhmät
- Verkkoluento 1 (Koko: 100. Avoin AMK: 0.)
- Avoimen ammattikorkeakoulun kiintiö (Koko: 5. Avoin AMK: 5.)
Ryhmät
-
TLTITVT23SVTieto- ja viestintätekniikan koulutus 23SV Lahti
-
TLTITVT22SVTieto- ja viestintätekniikan koulutus 22SV Lahti
-
TLTITVT23KMTieto- ja viestintätekniikan koulutus 23KM Lahti
Pienryhmät
- Verkkoluento 1
- Avoimen ammattikorkeakoulun kiintiö
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- suunnitella web-peliympäristöön sisältöä
- toteuttaa we-peliympäristön
- vertailla ja tulkita web -peliympäristön teknologioita
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Luennot ja opintojakson laaja harjoitustyö
Ajoitus ja läsnäolo
Lukujärjestyksen mukaan. Luennot Zoomissa.
Oppimisympäristö
LABin Moodle-ympäristö ja Zoom
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä joka vastaa noin 135 tuntia työtä. Tästä opiskelijan omaa työskentelyaikaa on noin 60%.
Sisältö
Opintojaksolla tutustutaan Three.js JavaScript-kirjaston käyttöön. Tavoitteena on käyttää kirjastoa mm. AR-sovelluksen toteutukseen ja tutustua mm. 3D-geometrioiden esittämiseen, valaistukseen, kameran hallintaan, jne. Three.js - ympäristössä.
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Edeltävä osaaminen: WWW-suunnittelun perusteet, Www-interaktiivisuus, Ohjelmoinnin perusteet (Tai vastaavat tiedot)
Arviointimenetelmät
Kurssi arvioidaan harjoitustyön ja pienempien tuntiharjoitusten perusteella.
Arviointiasteikko
1-5