Siirry suoraan sisältöön

Web peliympäristöt (5 op)

Toteutuksen tunnus: AT00BY28-3007

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

20.11.2024 - 03.01.2025

Ajoitus

07.01.2025 - 30.04.2025

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Teknologia (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Tieto- ja viestintätekniikan koulutus

Opettaja

  • Henri Koukka

Opetusryhmät

  • Verkkoluento 1 (Koko: 100. Avoin AMK: 0.)
  • Avoimen ammattikorkeakoulun kiintiö (Koko: 5. Avoin AMK: 5.)

Ryhmät

  • TLTITVT23SV
    Tieto- ja viestintätekniikan koulutus 23SV Lahti
  • TLTITVT22SV
    Tieto- ja viestintätekniikan koulutus 22SV Lahti
  • TLTITVT23KM
    Tieto- ja viestintätekniikan koulutus 23KM Lahti

Pienryhmät

  • Verkkoluento 1
  • Avoimen ammattikorkeakoulun kiintiö

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- suunnitella web-peliympäristöön sisältöä
- toteuttaa we-peliympäristön
- vertailla ja tulkita web -peliympäristön teknologioita

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Luennot ja opintojakson laaja harjoitustyö

Ajoitus ja läsnäolo

Lukujärjestyksen mukaan. Luennot Zoomissa.

Oppimisympäristö

LABin Moodle-ympäristö ja Zoom

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä joka vastaa noin 135 tuntia työtä. Tästä opiskelijan omaa työskentelyaikaa on noin 60%.

Sisältö

Opintojaksolla tutustutaan Three.js JavaScript-kirjaston käyttöön. Tavoitteena on käyttää kirjastoa mm. AR-sovelluksen toteutukseen ja tutustua mm. 3D-geometrioiden esittämiseen, valaistukseen, kameran hallintaan, jne. Three.js - ympäristössä.

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Edeltävä osaaminen: WWW-suunnittelun perusteet, Www-interaktiivisuus, Ohjelmoinnin perusteet (Tai vastaavat tiedot)

Arviointimenetelmät

Kurssi arvioidaan harjoitustyön ja pienempien tuntiharjoitusten perusteella.

Arviointiasteikko

1-5