Web peliympäristötLaajuus (5 op)
Tunnus: AT00BY28
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- suunnitella web-peliympäristöön sisältöä
- toteuttaa we-peliympäristön
- vertailla ja tulkita web -peliympäristön teknologioita
Ilmoittautumisaika
20.11.2024 - 03.01.2025
Ajoitus
07.01.2025 - 30.04.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Teknologia (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettaja
- Henri Koukka
Opetusryhmät
- Verkkoluento 1 (Koko: 100. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
TLTITVT23SVTieto- ja viestintätekniikan koulutus 23SV Lahti
-
TLTITVT22SVTieto- ja viestintätekniikan koulutus 22SV Lahti
-
TLTITVT23KMTieto- ja viestintätekniikan koulutus 23KM Lahti
Pienryhmät
- Verkkoluento 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- suunnitella web-peliympäristöön sisältöä
- toteuttaa we-peliympäristön
- vertailla ja tulkita web -peliympäristön teknologioita
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Luennot ja opintojakson laaja harjoitustyö
Ajoitus ja läsnäolo
Lukujärjestyksen mukaan. Luennot Zoomissa.
Oppimisympäristö
LABin Moodle-ympäristö ja Zoom
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä joka vastaa noin 135 tuntia työtä. Tästä opiskelijan omaa työskentelyaikaa on noin 60%.
Sisältö
Opintojaksolla tutustutaan Three.js JavaScript-kirjaston käyttöön. Tavoitteena on käyttää kirjastoa mm. AR-sovelluksen toteutukseen ja tutustua mm. 3D-geometrioiden esittämiseen, valaistukseen, kameran hallintaan, jne. Three.js - ympäristössä.
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Edeltävä osaaminen: WWW-suunnittelun perusteet, Www-interaktiivisuus, Ohjelmoinnin perusteet (Tai vastaavat tiedot)
Arviointimenetelmät
Kurssi arvioidaan harjoitustyön ja pienempien tuntiharjoitusten perusteella.
Arviointiasteikko
1-5
Ilmoittautumisaika
20.11.2023 - 05.01.2024
Ajoitus
08.01.2024 - 26.04.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Teknologia (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus, Lahti
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettaja
- Henri Koukka
Opetusryhmät
- Luennot (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
TLTITVT21SVTieto- ja viestintätekniikan koulutus 21SV Lahti
-
TLTITVT22KTieto- ja viestintätekniikan koulutus 22K Lahti
Pienryhmät
- Luennot
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- suunnitella web-peliympäristöön sisältöä
- toteuttaa we-peliympäristön
- vertailla ja tulkita web -peliympäristön teknologioita
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Luennot ja opintojakson laaja harjoitustyö
Ajoitus ja läsnäolo
Lukujärjestyksen mukaan. Luennot Zoomissa.
Oppimisympäristö
LABin Moodle-ympäristö ja Zoom
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä joka vastaa noin 135 tuntia työtä. Tästä opiskelijan omaa työskentelyaikaa on noin 60%.
Sisältö
Opintojaksolla tutustutaan Three.js JavaScript-kirjaston käyttöön. Tavoitteena on käyttää kirjastoa mm. AR-sovelluksen toteutukseen ja tutustua mm. 3D-geometrioiden esittämiseen, valaistukseen, kameran hallintaan, jne. Three.js - ympäristössä.
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Edeltävä osaaminen: WWW-suunnittelun perusteet, Www-interaktiivisuus, Ohjelmoinnin perusteet (Tai vastaavat tiedot)
Arviointimenetelmät
Kurssi arvioidaan harjoitustyön ja pienempien tuntiharjoitusten perusteella.
Arviointiasteikko
1-5
Ilmoittautumisaika
21.11.2022 - 08.01.2023
Ajoitus
09.01.2023 - 28.04.2023
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus, Lahti
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettaja
- Henri Koukka
Opetusryhmät
- Luennot 1 (Koko: 100. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
TLTITVT21KTieto- ja viestintätekniikan koulutus 21K Lahti
-
07TVT20KTieto- ja viestintätekniikan koulutus 20K, Lahti
-
TLTITVT20SVTieto- ja viestintätekniikan koulutus 20SV Lahti
Pienryhmät
- Luennot 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- suunnitella web-peliympäristöön sisältöä
- toteuttaa we-peliympäristön
- vertailla ja tulkita web -peliympäristön teknologioita
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Luennot ja opintojakson laaja harjoitustyö
Ajoitus ja läsnäolo
Lukujärjestyksen mukaan. Luennot Zoomissa.
Oppimisympäristö
LABin Moodle-ympäristö ja Zoom
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä joka vastaa noin 135 tuntia työtä. Tästä opiskelijan omaa työskentelyaikaa on noin 60%.
Sisältö
Opintojaksolla tutustutaan Three.js JavaScript-kirjaston käyttöön. Tavoitteena on käyttää kirjastoa mm. AR-sovelluksen toteutukseen ja tutustua mm. 3D-geometrioiden esittämiseen, valaistukseen, kameran hallintaan, jne. Three.js - ympäristössä.
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Edeltävä osaaminen: WWW-suunnittelun perusteet, Www-interaktiivisuus, Ohjelmoinnin perusteet (Tai vastaavat tiedot)
Arviointimenetelmät
Kurssi arvioidaan harjoitustyön ja pienempien tuntiharjoitusten perusteella.
Arviointiasteikko
1-5
Ilmoittautumisaika
19.11.2021 - 09.01.2022
Ajoitus
07.03.2022 - 29.04.2022
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus, Lahti
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettaja
- Henri Koukka
- Antti Heinonen
- Lee Walton
Vastuuopettaja
Henri Koukka
Opetusryhmät
- Projekti (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
07TVT20KTieto- ja viestintätekniikan koulutus 20K, Lahti
-
07TVT19SVTieto- ja viestintätekniikan koulutus 19S, verkko-opinnot, Lahti
Pienryhmät
- Projekti
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- suunnitella web-peliympäristöön sisältöä
- toteuttaa we-peliympäristön
- vertailla ja tulkita web -peliympäristön teknologioita
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Opintojakson toteutus on projektipohjainen. Opintojaksolla toteutetaan opintojakson alussa määriteltävä projekti, jolla ulkopuolinen toimeksiantaja.
Ajoitus ja läsnäolo
Opintojakson lukujärjestyksen mukaisesti + mahdolliset tapaamiset toimeksiantajan kanssa.
Työelämäyhteistyö
Kurssi suoritetaan yhteistyössä ulkoisen toimeksiantajan kanssa
Arviointiasteikko
1-5