Siirry suoraan sisältöön

Pelisuunnittelun perusteetLaajuus (5 op)

Tunnus: AT00BY15

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- selittää pelisuunnittelun perusperiaatteet
- hyödyntää pelillisyyttä eri yhteyksissä
- kuvata pelitestauksen merkityksen pelikehityksessä
- suunnitella pelisuunnittelun työprosessin

Ilmoittautumisaika

20.11.2023 - 05.01.2024

Ajoitus

08.01.2024 - 30.04.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Teknologia (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus, Lahti

Opetuskielet
  • Suomi
  • Englanti
Koulutus
  • Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettaja
  • Markku Hyttinen
Opetusryhmät
  • Verkkoluento 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • TLTITVT22SV
    Tieto- ja viestintätekniikan koulutus 22SV Lahti
  • TLTITVT23KM
    Tieto- ja viestintätekniikan koulutus 23KM Lahti
Pienryhmät
  • Verkkoluento 1

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- selittää pelisuunnittelun perusperiaatteet
- hyödyntää pelillisyyttä eri yhteyksissä
- kuvata pelitestauksen merkityksen pelikehityksessä
- suunnitella pelisuunnittelun työprosessin

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

- Lectures, group work and individual assignments.
- Game concept development project

Ajoitus ja läsnäolo

The course hour contact days with students and lot of independent group working.
80% attendance required.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

The Art of Game Design, Jesse Schell 2008, ISBN 978-0123694966

Työelämäyhteistyö

Possibility of RDI-project assignements

Oppimisympäristö

Classroom, moodle, Zoom

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

The course contains contact days with students (33%)
Assignments and group works outside of lectures (67%)

Sisältö

The course will be implemented by lectures, which will contain theoretical explanations on different aspects of game concept design, incl.
- basic principals of game design, game character design and level design
- Introduction of different platforms and frameworks for game designers
- structure and duties of the game development team.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteerit: arviointiasteikko hyväksytty/hylätty

Students will complete Game design assignment which is reviewed, analysed and approved by lecturers.

Ilmoittautumisaika

21.11.2022 - 08.01.2023

Ajoitus

09.01.2023 - 28.04.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia (LAB)

Toimipiste

Lahden kampus

Opetuskielet
  • Suomi
  • Englanti
Koulutus
  • Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettaja
  • Henri Koukka
  • Markku Hyttinen
Opetusryhmät
  • Luennot 1 (Koko: 50. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • TLTIICTDD23K
    Bachelor’s Degree Programme in Information and Communications Technology 23K, Double Degree, Lahti
  • TLTITVT22K
    Tieto- ja viestintätekniikan koulutus 22K Lahti
  • TLTITVT21SV
    Tieto- ja viestintätekniikan koulutus 21SV Lahti
Pienryhmät
  • Luennot 1

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- selittää pelisuunnittelun perusperiaatteet
- hyödyntää pelillisyyttä eri yhteyksissä
- kuvata pelitestauksen merkityksen pelikehityksessä
- suunnitella pelisuunnittelun työprosessin

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

- Lectures, group work and individual assignments.
- Game concept development project

Ajoitus ja läsnäolo

The course hour contact days with students and lot of independent group working.
80% attendance required.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

The Art of Game Design, Jesse Schell 2008, ISBN 978-0123694966

Työelämäyhteistyö

Possibility of RDI-project assignements

Oppimisympäristö

Classroom, moodle, Zoom

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

The course contains contact days with students (33%)
Assignments and group works outside of lectures (67%)

Sisältö

The course will be implemented by lectures, which will contain theoretical explanations on different aspects of game concept design, incl.
- basic principals of game design, game character design and level design
- Introduction of different platforms and frameworks for game designers
- structure and duties of the game development team.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteerit: arviointiasteikko hyväksytty/hylätty

Students will complete Game design assignment which is reviewed, analysed and approved by lecturers.

Ilmoittautumisaika

19.11.2021 - 09.01.2022

Ajoitus

01.01.2022 - 31.07.2022

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus, Lahti

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettaja
  • LAB_virtuaalihenkilö_TVT_01 Virtuaaliopettaja (LAB)
  • Antti Heinonen
  • Lee Walton
Opetusryhmät
  • Lectures (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • TLTITVT21K
    Tieto- ja viestintätekniikan koulutus 21K Lahti
  • 07TVT20K
    Tieto- ja viestintätekniikan koulutus 20K, Lahti
  • TLTITVT20SV
    Tieto- ja viestintätekniikan koulutus 20SV Lahti
Pienryhmät
  • Lectures

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- selittää pelisuunnittelun perusperiaatteet
- hyödyntää pelillisyyttä eri yhteyksissä
- kuvata pelitestauksen merkityksen pelikehityksessä
- suunnitella pelisuunnittelun työprosessin

Arviointiasteikko

1-5