Pelisuunnittelun perusteet (5 op)
Toteutuksen tunnus: AT00BY15-3005
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
21.11.2022 - 08.01.2023
Ajoitus
09.01.2023 - 28.04.2023
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia (LAB)
Toimipiste
Lahden kampus
Opetuskielet
- Suomi
- Englanti
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettaja
- Henri Koukka
- Markku Hyttinen
Opetusryhmät
- Luennot 1 (Koko: 50. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
TLTIICTDD23KBachelor’s Degree Programme in Information and Communications Technology 23K, Double Degree, Lahti
-
TLTITVT22KTieto- ja viestintätekniikan koulutus 22K Lahti
-
TLTITVT21SVTieto- ja viestintätekniikan koulutus 21SV Lahti
Pienryhmät
- Luennot 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- selittää pelisuunnittelun perusperiaatteet
- hyödyntää pelillisyyttä eri yhteyksissä
- kuvata pelitestauksen merkityksen pelikehityksessä
- suunnitella pelisuunnittelun työprosessin
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
- Lectures, group work and individual assignments.
- Game concept development project
Ajoitus ja läsnäolo
The course hour contact days with students and lot of independent group working.
80% attendance required.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
The Art of Game Design, Jesse Schell 2008, ISBN 978-0123694966
Työelämäyhteistyö
Possibility of RDI-project assignements
Oppimisympäristö
Classroom, moodle, Zoom
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
The course contains contact days with students (33%)
Assignments and group works outside of lectures (67%)
Sisältö
The course will be implemented by lectures, which will contain theoretical explanations on different aspects of game concept design, incl.
- basic principals of game design, game character design and level design
- Introduction of different platforms and frameworks for game designers
- structure and duties of the game development team.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointikriteerit: arviointiasteikko hyväksytty/hylätty
Students will complete Game design assignment which is reviewed, analysed and approved by lecturers.