Siirry suoraan sisältöön

Kaupankäynti verkossaLaajuus (5 op)

Tunnus: AL00CI70

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • suomi
  • englanti

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- arvioida erilaisten liiketoimintamallien soveltamista verkossa
- luoda yrityksen lähtökohtiin pohjautuvan verkkokauppastrategian
- tunnistaa resurssit, joita tarvitaan verkkokaupankäynnissä
- suunnitella käyttäjäystävällisen digitaalisen kokemuksen
- tunnistaa verkkokauppaan liittyviä trendejä ja ilmiöitä

Ajoitus

01.08.2024 - 31.05.2025

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Lahden kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 80

Koulutus
  • Täydentävä osaaminen ja vapaavalintaiset opinnot, AMK
Opettaja
  • Jan-Erik Sandelin
  • Lotta Toivonen
  • Markus Hämynen
Ryhmät
  • LLABTO24-25
    Täydentävä osaaminen (AMK) 2024-2025, Liiketoimintayksikkö

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- arvioida erilaisten liiketoimintamallien soveltamista verkossa
- luoda yrityksen lähtökohtiin pohjautuvan verkkokauppastrategian
- tunnistaa resurssit, joita tarvitaan verkkokaupankäynnissä
- suunnitella käyttäjäystävällisen digitaalisen kokemuksen
- tunnistaa verkkokauppaan liittyviä trendejä ja ilmiöitä

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Opintojakso toteutetaan Lahden M19-kampukselle avautuvassa digimarkkinoinnin oppimisympäristössä, Labtic digimarkkinointitoimistossa. Opiskelija ilmoittautuu Digimarkkinointitoimisto Labtic AL00CU84-toteutukselle ja tekee valinnat suoritettavista opintojaksoista (20-35 op.) kurssin alettua. Osaamistavoitteet määräytyvät opiskelijan tekemien suoritusten mukaisesti. Oppiminen koostuu itsenäisestä opiskelusta, dialogista sekä opitun soveltamisesta käytännönläheisissä projekteissa.

Tällä opintojaksolla perehdytään kaupankäyntiin verkossa ja opittua sovelletaan asiakkaalle toteutettavassa verkkokauppastrategiassa ja verkkokaupan käytännön toteutuksessa tai kehittämisessä.

Opintojakson valmentajat (opettajat) ohjaavat opiskelijoita toimistomaisessa oppimisympäristössä. Opettajat ohjaavat tiedon soveltamisessa ja toimeksiantojen toteuttamisessa. Opintojaksoon liittyvät itseopiskeluaineistot ovat saatavilla Moodlessa.

Ajoitus ja läsnäolo

Vaatii aktiivista osallistumista palavereihin ja treeneihin (min. 80 %), sekä projektityöhön muun tiimin kanssa.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Moodle-alustalla jaettava suomen- ja englanninkielinen materiaali sekä itse hankittu aineisto.

Oppimisympäristö

Opintojakso toteutetaan Lahden kampukselle avattavassa Labtic digimarkkinointitoimistossa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelija voi suorittaa toimistossa 20-35 opintopistettä lukukaudessa. Yksi opintopiste vastaa keskimäärin opiskelijan 27 työtuntia.

Kaupankäynti verkossa -opintojakson laajuus on 5 op.= 135 h

Arviointiasteikko

1-5

Ilmoittautumisaika

18.03.2024 - 14.04.2024

Ajoitus

01.05.2024 - 31.08.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 80

Koulutus
  • Täydentävä osaaminen ja vapaavalintaiset opinnot, AMK
Opettaja
  • Markus Hämynen
Ryhmät
  • LLABTO24-25
    Täydentävä osaaminen (AMK) 2024-2025, Liiketoimintayksikkö
  • LABKES24KH
    Kesäopinnot 2024 (AMK)

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- arvioida erilaisten liiketoimintamallien soveltamista verkossa
- luoda yrityksen lähtökohtiin pohjautuvan verkkokauppastrategian
- tunnistaa resurssit, joita tarvitaan verkkokaupankäynnissä
- suunnitella käyttäjäystävällisen digitaalisen kokemuksen
- tunnistaa verkkokauppaan liittyviä trendejä ja ilmiöitä

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Itsenäisesti Moodle-alustalla suoritettava verkkokurssi. Opintojaksoon kuuluvat luentotallenteiden ja muun täydentävän materiaalin läpikäynti, itsenäiset harjoitukset sekä palautettavat tehtävät.

Ajoitus ja läsnäolo

Opiskelu on ajasta riippumatonta toteutusajankohdan sisällä.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Moodle-alustalla jaettava suomen- ja englanninkielinen materiaali sekä itse hankittu aineisto.

Oppimisympäristö

Itsenäisesti Moodle-alustalla suoritettava verkkokurssi.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kaupankäynti verkossa -opintojakson laajuus on 5 op, joka vastaa noin 135 h työtä.

Sisältö

Opintojaksolla tutustut digitaaliseen kauppaan ja sen mahdollisuuksiin. Keskeisiä sisältöjä ovat mm. verkkokauppastrategiaan ja verkkokauppojen ekosysteemiin tutustuminen sekä verkkokaupan markkinointiin, kehittämiseen ja kansainvälistymiseen liittyvät näkökulmat.

Arviointimenetelmät

Erikseen arvioitavat oppimistehtävät, esseet ja käsitekaaviot.

Arviointiasteikko

1-5

Ajoitus

01.01.2023 - 31.05.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Lahden kampus

Opetuskielet
  • Suomi
  • Englanti
Koulutus
  • Täydentävä osaaminen ja vapaavalintaiset opinnot, AMK
Opettaja
  • Lotta Toivonen
Ryhmät
  • LLABTO23H
    Täydentävä osaaminen (AMK) 2023, Liiketoimintayksikkö
  • LLABTO23-24
    Täydentävä osaaminen (AMK) 2023-2024, Liiketoimintayksikkö

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- arvioida erilaisten liiketoimintamallien soveltamista verkossa
- luoda yrityksen lähtökohtiin pohjautuvan verkkokauppastrategian
- tunnistaa resurssit, joita tarvitaan verkkokaupankäynnissä
- suunnitella käyttäjäystävällisen digitaalisen kokemuksen
- tunnistaa verkkokauppaan liittyviä trendejä ja ilmiöitä

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Opintojakso toteutetaan Lahden M19-kampukselle avautuvassa digimarkkinoinnin oppimisympäristössä, Labtic digimarkkinointitoimistossa. Opiskelija ilmoittautuu Digimarkkinointitoimisto Labtic AL00CU84-toteutukselle ja tekee valinnat suoritettavista opintojaksoista (20-35 op.) kurssin alettua. Osaamistavoitteet määräytyvät opiskelijan tekemien suoritusten mukaisesti. Oppiminen koostuu itsenäisestä opiskelusta, dialogista sekä opitun soveltamisesta käytännönläheisissä projekteissa.

Tällä opintojaksolla perehdytään kaupankäyntiin verkossa ja opittua sovelletaan asiakkaalle toteutettavassa verkkokauppastrategiassa ja verkkokaupan käytännön toteutuksessa tai kehittämisessä.

Opintojakson valmentajat (opettajat) ohjaavat opiskelijoita toimistomaisessa oppimisympäristössä. Opettajat ohjaavat tiedon soveltamisessa ja toimeksiantojen toteuttamisessa. Opintojaksoon liittyvät itseopiskeluaineistot ovat saatavilla Moodlessa.

Ajoitus ja läsnäolo

Vaatii aktiivista osallistumista palavereihin ja treeneihin (min. 80 %), sekä projektityöhön muun tiimin kanssa.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Moodle-alustalla jaettava suomen- ja englanninkielinen materiaali sekä itse hankittu aineisto.

Oppimisympäristö

Opintojakso toteutetaan Lahden kampukselle avattavassa Labtic digimarkkinointitoimistossa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelija voi suorittaa toimistossa 20-35 opintopistettä lukukaudessa. Yksi opintopiste vastaa keskimäärin opiskelijan 27 työtuntia.

Kaupankäynti verkossa -opintojakson laajuus on 5 op.= 135 h

Arviointiasteikko

1-5