Asiakassuhteen johtaminen ja markkinoinnin automaatioLaajuus (10 op)
Tunnus: AL00CI73
Laajuus
10 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- selittää asiakaslähtöisyyden ja siihen liittyvät käsitteet ja konseptit yrityksen menestyksen keskeisenä tekijänä
- valita ja soveltaa asiakassuhteen johtamiseen ja markkinoinnin automaatioon liittyviä menetelmiä ja työkaluja
- valita ja hyödyntää asiakkuuksien hoitoon ja kehittämiseen sopivia IT-ratkaisuja
Ajoitus
01.08.2024 - 31.05.2025
Opintopistemäärä
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Lahden kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 50
Koulutus
- Täydentävä osaaminen, AMK
Opettaja
- Markus Hämynen
Ryhmät
-
LLABTOMATäydentävä osaaminen (AMK), Liiketoimintayksikkö, Markkinointi
-
LLABTO24-25Täydentävä osaaminen (AMK) 2024-2025, Liiketoimintayksikkö
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- selittää asiakaslähtöisyyden ja siihen liittyvät käsitteet ja konseptit yrityksen menestyksen keskeisenä tekijänä
- valita ja soveltaa asiakassuhteen johtamiseen ja markkinoinnin automaatioon liittyviä menetelmiä ja työkaluja
- valita ja hyödyntää asiakkuuksien hoitoon ja kehittämiseen sopivia IT-ratkaisuja
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Opintojakso toteutetaan Lahden M19-kampuksella digimarkkinoinnin oppimisympäristössä, Labtic digimarkkinointitoimistossa. Opiskelija ilmoittautuu Digimarkkinointitoimisto Labtic AL00CU84-toteutukselle ja tekee valinnat suoritettavista opintojaksoista (20-35 op.) kurssin alettua. Osaamistavoitteet määräytyvät opiskelijan tekemien suoritusten mukaisesti. Oppiminen koostuu itsenäisestä opiskelusta, dialogista sekä opitun soveltamisesta käytännönläheisissä projekteissa.
Tällä opintojaksolla perehdytään asiakassuhteiden johtamiseen (CRM), sitä tukeviin teknologioihin sekä markkinoinnin automaatioon. Opittua sovelletaan käytännön projektissa, jossa tehdään suunnitelmaan perustuvia kokeiluja, joiden tulokset analysoidaan ja raportoidaan.
Opintojakson valmentajat (opettajat) ohjaavat opiskelijoita toimistomaisessa oppimisympäristössä. Opettajat ohjaavat tiedon soveltamisessa ja toimeksiantojen toteuttamisessa. Opintojaksoon liittyvät itseopiskeluaineistot ovat saatavilla Moodlessa.
Arviointiasteikko
1-5
Ilmoittautumisaika
20.11.2023 - 05.01.2024
Ajoitus
01.02.2024 - 31.05.2024
Opintopistemäärä
10 op
Virtuaaliosuus
10 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 100
Koulutus
- Täydentävä osaaminen, AMK
Opettaja
- Reko Juntto
- Markus Hämynen
Opetusryhmät
- Luennot 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
- Verkkoluento 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
LLABTOMATäydentävä osaaminen (AMK), Liiketoimintayksikkö, Markkinointi
-
LLABTO23-24Täydentävä osaaminen (AMK) 2023-2024, Liiketoimintayksikkö
Pienryhmät
- Luennot 1
- Verkkoluento 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- selittää asiakaslähtöisyyden ja siihen liittyvät käsitteet ja konseptit yrityksen menestyksen keskeisenä tekijänä
- valita ja soveltaa asiakassuhteen johtamiseen ja markkinoinnin automaatioon liittyviä menetelmiä ja työkaluja
- valita ja hyödyntää asiakkuuksien hoitoon ja kehittämiseen sopivia IT-ratkaisuja
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
100% virtuaalitoteutus Moodle-alustalla. Ryhmä- ja yksilötehtäviä. Tarkoitettu ensisijaisesti
verkkotradenomiryhmille.
Ajoitus ja läsnäolo
Virtuaalitoteutus, pääosin aikaan sitomatonta työskentelyä, lisäksi muutama aikaan sidottu tapaaminen
illalla Zoom-yhteyden kautta (yhdessä läsnäolovelvoite ).
Itsenäistä ja ryhmätyöskentelyä Moodlessa annettavan aikataulun mukaisesti helmi-huhtikuussa 2024, ks myös lukujärjestys TimeEdit.
HUOM!! Ennakkotehtävä annetaan heti opintojakson alussa 1.2.2024 ja Moodle-toteutus avataan viimeistään silloin, katsokaa heti tehtävä ja ryhmäytymisohjeet.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Tulee esille opintojakson aikana Moodlessa.
Oppimisympäristö
Virtuaaliympäristö Moodlessa videotallenteita ja materiaalia, lisäksi aikaan sidottuna 1 ohjausklinikka ja kaksi harjoituskertaa. Ennakkotehtävä yksilötyönä, yksi paritehtävä , 2 ryhmätehtävää ja opintojakson lopuksi Moodletesti-tehtävä yksilötyönä (tämä aikaan sidottuna, läsnäolovelvoite, hylätyille uusintamahdollisuus aikaan sidottuna)
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
10 x 27 tuntia = 270 tuntia opiskelijan työtä.
Sisältö
Asiakaslähtöisyys ja siihen liittyvät käsitteet ja konseptit yrityksen menestyksen keskeisinä tekijöinä. Asiakassuhteen johtamiseen ja markkinoinnin automaatioon liittyvien menetelmien ja työkalujen valiitseminen ja soveltaminen. Asiakkuuksien hoitoon ja kehittämiseen sopivien IT-ratkaisujen valitseminen ja hyödyntäminen.
Arviointimenetelmät
Kaikki oppimistehtävät suoritettava hyväksytysti. Ryhmä- ja yksilötehtäviä. Osa tehtävistä arvioidaan asteikolla hyväksytty/täydennettävä ja osa asteikolla 1-5. Kurssin arvosana perustuu asteikolla 1-5 arvioitujen tehtävien arvosanoihin.
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Opiskelija ei hallitse asiakassuhteen johtamisen ja markkinoinnin automaation peruskäsitteitä eikä menetelmiä.
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee puutteellisesti asiakassuhteen johtamisen ja markkinoinnin automaation peruskäsitteet ja menetelmät ja osaa soveltaa niitä auttavasti.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee asiakassuhteen johtamisen ja markkinoinnin automaation peruskäsitteet ja menetelmät pääosin ja osaa soveltaa niitä hyvin.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee asiakassuhteen johtamisen ja markkinoinnin peruskäsitteet ja menetelmät ja osaa soveltaa niitä taitavasti ja monipuolisesti.
. Opiskelija työskentelee ja toimii vastuullisesti ryhmän jäsenenä.
Ilmoittautumisaika
15.05.2023 - 01.09.2023
Ajoitus
02.10.2023 - 15.12.2023
Opintopistemäärä
10 op
Virtuaaliosuus
4 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Lahden kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 50
Koulutus
- Täydentävä osaaminen, AMK
Opettaja
- Reko Juntto
- Linnea Sulkanen
Opetusryhmät
- Luennot 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
LLABTOMATäydentävä osaaminen (AMK), Liiketoimintayksikkö, Markkinointi
-
LLABTO23-24Täydentävä osaaminen (AMK) 2023-2024, Liiketoimintayksikkö
Pienryhmät
- Luennot 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- selittää asiakaslähtöisyyden ja siihen liittyvät käsitteet ja konseptit yrityksen menestyksen keskeisenä tekijänä
- valita ja soveltaa asiakassuhteen johtamiseen ja markkinoinnin automaatioon liittyviä menetelmiä ja työkaluja
- valita ja hyödyntää asiakkuuksien hoitoon ja kehittämiseen sopivia IT-ratkaisuja
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Lähiopetusta Lahden kampuksella, itsenäistä opiskelua. Ryhmä- ja yksilötehtäviä.
Ajoitus ja läsnäolo
Opiskelua Lahden kampuksella loka-, marras- ja joulukuussa 2023. Lähiopetusta ja itsenäistä työskentelyä Moodlessa annettavan aikataulun mukaisesti. Aloituskerralla ja Moodlessa kerrotuilla esityskerroilla pakollinen läsnäolo.
HUOM!! Ennakkotehtävä (yksilötehtävä) annetaan ja Moodle-toteutus avataan kaksi viikkoa ennen opintojakson aloitusta eli viikolla 38, katsokaa heti tehtävä ja tehkää se ohjeiden mukaisesti.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Tulee esille opintojakson aikana Moodlessa.
Oppimisympäristö
Lähiopetus Lahden kampuksella. Itsenäistä työskentelyä yksin ja ryhmässä. Ennakkotehtävä yksilötyönä, lisäksi 3 muuta tehtävää, osa ryhmätehtävinä, osa yksilö/paritehtävinä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
10 x 27 tuntia = 270 tuntia opiskelijan työtä.
Sisältö
Asiakaslähtöisyys ja siihen liittyvät käsitteet ja konseptit yrityksen menestyksen keskeisinä tekijöinä. Asiakassuhteen johtamiseen ja markkinoinnin automaatioon liittyvien menetelmien ja työkalujen valiitseminen ja soveltaminen. Asiakkuuksien hoitoon ja kehittämiseen sopivien IT-ratkaisujen valitseminen ja hyödyntäminen.
Arviointimenetelmät
Kaikki oppimistehtävät suoritettava hyväksytysti. Ryhmä- ja yksilö-/paritehtäviä. Osa tehtävistä arvioidaan asteikolla hyväksytty/täydennettävä ja osa asteikolla 1-5. Kurssin arvosana perustuu asteikolla 1-5 arvioitujen tehtävien arvosanoihin.
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Opiskelija ei hallitse asiakassuhteen johtamisen ja markkinoinnin automaation peruskäsitteitä eikä menetelmiä.
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee puutteellisesti asiakassuhteen johtamisen ja markkinoinnin automaation peruskäsitteet ja menetelmät ja osaa soveltaa niitä auttavasti.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee asiakassuhteen johtamisen ja markkinoinnin automaation peruskäsitteet ja menetelmät pääosin ja osaa soveltaa niitä hyvin.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee asiakassuhteen johtamisen ja markkinoinnin peruskäsitteet ja menetelmät ja osaa soveltaa niitä taitavasti ja monipuolisesti.
. Opiskelija työskentelee ja toimii vastuullisesti ryhmän jäsenenä.
Ilmoittautumisaika
21.11.2022 - 15.01.2023
Ajoitus
01.02.2023 - 01.05.2023
Opintopistemäärä
10 op
Virtuaaliosuus
10 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 50
Koulutus
- Täydentävä osaaminen, AMK
Opettaja
- Linnea Sulkanen
- Reko Juntto
Opetusryhmät
- Luennot 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
LLABTO23HTäydentävä osaaminen (AMK) 2023, Liiketoimintayksikkö
Pienryhmät
- Luennot 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- selittää asiakaslähtöisyyden ja siihen liittyvät käsitteet ja konseptit yrityksen menestyksen keskeisenä tekijänä
- valita ja soveltaa asiakassuhteen johtamiseen ja markkinoinnin automaatioon liittyviä menetelmiä ja työkaluja
- valita ja hyödyntää asiakkuuksien hoitoon ja kehittämiseen sopivia IT-ratkaisuja
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
100% virtuaalitoteutus Moodle-alustalla. Ryhmä- ja yksilötehtäviä. Tarkoitettu ensisijaisesti
verkkotradenomi- ja monimuotoryhmille.
Ajoitus ja läsnäolo
Virtuaalitoteutus, pääosin aikaan sitomatonta työskentelyä, lisäksi muutama aikaan sidottu tapaaminen
illalla Zoom-yhteyden kautta (yhdessä läsnäolovelvoite ).
Itsenäistä ja ryhmätyöskentelyä Moodlessa annettavan aikataulun mukaisesti helmi-huhtikuussa 2023, ks myös lukujärjestys TimeEdit.
HUOM!! Ennakkotehtävä annetaan heti opintojakson alussa 1.2.2023 ja Moodle-toteutus avataan viimeistään silloin, katsokaa heti tehtävä ja ryhmäytymisohjeet.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Tulee esille opintojakson aikana Moodlessa.
Oppimisympäristö
Virtuaaliympäristö Moodlessa videotallenteita ja materiaalia, lisäksi aikaan sidottuna 1 ohjausklinikka ja kaksi harjoituskertaa. Ennakkotehtävä yksilötyönä, yksi paritehtävä , 2 ryhmätehtävää ja opintojakson lopuksi Moodletesti-tehtävä yksilötyönä (tämä aikaan sidottuna, läsnäolovelvoite, hylätyille uusintamahdollisuus aikaan sidottuna)
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
10 x 27 tuntia = 270 tuntia opiskelijan työtä.
Sisältö
Asiakaslähtöisyys ja siihen liittyvät käsitteet ja konseptit yrityksen menestyksen keskeisinä tekijöinä. Asiakassuhteen johtamiseen ja markkinoinnin automaatioon liittyvien menetelmien ja työkalujen valiitseminen ja soveltaminen. Asiakkuuksien hoitoon ja kehittämiseen sopivien IT-ratkaisujen valitseminen ja hyödyntäminen.
Arviointimenetelmät
Kaikki oppimistehtävät suoritettava hyväksytysti. Ryhmä- ja yksilötehtäviä. Osa tehtävistä arvioidaan asteikolla hyväksytty/täydennettävä ja osa asteikolla 1-5. Kurssin arvosana perustuu asteikolla 1-5 arvioitujen tehtävien arvosanoihin.
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Opiskelija ei hallitse asiakassuhteen johtamisen ja markkinoinnin automaation peruskäsitteitä eikä menetelmiä.
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee puutteellisesti asiakassuhteen johtamisen ja markkinoinnin automaation peruskäsitteet ja menetelmät ja osaa soveltaa niitä auttavasti.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee asiakassuhteen johtamisen ja markkinoinnin automaation peruskäsitteet ja menetelmät pääosin ja osaa soveltaa niitä hyvin.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee asiakassuhteen johtamisen ja markkinoinnin peruskäsitteet ja menetelmät ja osaa soveltaa niitä taitavasti ja monipuolisesti.
. Opiskelija työskentelee ja toimii vastuullisesti ryhmän jäsenenä.
Ilmoittautumisaika
01.07.2022 - 04.09.2022
Ajoitus
12.09.2022 - 16.12.2022
Opintopistemäärä
10 op
Virtuaaliosuus
10 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 50
Koulutus
- Täydentävä osaaminen, AMK
Opettaja
- Reko Juntto
- Linnea Sulkanen
Opetusryhmät
- Luennot 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
LLABTO22HTäydentävä osaaminen (AMK) 2022, Liiketoimintayksikkö
Pienryhmät
- Luennot 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- selittää asiakaslähtöisyyden ja siihen liittyvät käsitteet ja konseptit yrityksen menestyksen keskeisenä tekijänä
- valita ja soveltaa asiakassuhteen johtamiseen ja markkinoinnin automaatioon liittyviä menetelmiä ja työkaluja
- valita ja hyödyntää asiakkuuksien hoitoon ja kehittämiseen sopivia IT-ratkaisuja
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
100% virtuaalitoteutus Moodle-alustalla. Ryhmä- ja yksilötehtäviä. Tarkoitettu ensisijaisesti
verkkotradenomi- ja monimuotoryhmille.
Ajoitus ja läsnäolo
Virtuaalitoteutus, pääosin aikaan sitomatonta työskentelyä, lisäksi muutama aikaan sidottu tapaaminen
illalla Zoom-yhteyden kautta (yhdessä läsnäolovelvoite ma 5.12. klo 18-20).
Itsenäistä ja ryhmätyöskentelyä Moodlessa annettavan aikataulun mukaisesti loka-joulukuussa 2022, ks myös lukujärjestys TimeEdit.
HUOM!! Ennakkotehtävä annetaan ja Moodle-toteutus avataan kaksi viikkoa ennen opintojakson aloitusta eli 15.9.2022, katsokaa heti tehtävä ja ryhmäytymisohjeet.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Tulee esille opintojakson aikana Moodlessa.
Oppimisympäristö
Virtuaaliympäristö Moodlessa videotallenteita ja materiaalia, lisäksi aikaan sidottuna 2 ohjausklinikkaa ja yksi luentokerta. Ennakkotehtävä yksilötyönä, ryhmätehtävä ja opintojakson lopuksi Moodletesti-tehtävä yksilötyönä (tämä aikaan sidottuna, läsnäolovelvoite, hylätyille uusintamahdollisuus aikaan sidottuna)
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
10 x 27 tuntia = 270 tuntia opiskelijan työtä.
Sisältö
Asiakaslähtöisyys ja siihen liittyvät käsitteet ja konseptit yrityksen menestyksen keskeisinä tekijöinä. Asiakassuhteen johtamiseen ja markkinoinnin automaatioon liittyvien menetelmien ja työkalujen valiitseminen ja soveltaminen. Asiakkuuksien hoitoon ja kehittämiseen sopivien IT-ratkaisujen valitseminen ja hyödyntäminen.
Arviointimenetelmät
Kaikki oppimistehtävät suoritettava hyväksytysti. Ryhmä- ja yksilötehtäviä. Osa tehtävistä arvioidaan asteikolla hyväksytty/täydennettävä ja osa asteikolla 1-5. Kurssin arvosana perustuu asteikolla 1-5 arvioitujen tehtävien arvosanoihin.
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Opiskelija ei hallitse asiakassuhteen johtamisen ja markkinoinnin automaation peruskäsitteitä eikä menetelmiä.
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee puutteellisesti asiakassuhteen johtamisen ja markkinoinnin automaation peruskäsitteet ja menetelmät ja osaa soveltaa niitä auttavasti.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee asiakassuhteen johtamisen ja markkinoinnin automaation peruskäsitteet ja menetelmät pääosin ja osaa soveltaa niitä hyvin.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee asiakassuhteen johtamisen ja markkinoinnin peruskäsitteet ja menetelmät ja osaa soveltaa niitä taitavasti ja monipuolisesti.
. Opiskelija työskentelee ja toimii vastuullisesti ryhmän jäsenenä.