Markkinaoikeus ja julkiset hankinnatLaajuus (5 op)
Tunnus: KLI1340
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija tuntee markkinointiin, kilpailuoikeuteen ja julkisiin hankintoihin liittyvän yleisen sääntelyn.
Ilmoittautumisaika
19.11.2021 - 09.01.2022
Ajoitus
01.01.2022 - 31.05.2022
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Lappeenrannan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Jarmo Kemppinen
Opetusryhmät
- Harjoitukset 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
- Tentti 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
- Luennot 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
LLPRLII20SJLiiketalouden koulutus 20S, juridiikka, Lappeenranta
Pienryhmät
- Harjoitukset 1
- Tentti 1
- Luennot 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija tuntee markkinointiin, kilpailuoikeuteen ja julkisiin hankintoihin liittyvän yleisen sääntelyn.
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Luento ja verkko-opetusta. Mahdollinen verkko-opetus ilmoitetaan erikseen. Kurssin moodlealustalla on linkki kunkin viikon mahdollisiin verkkoluentoihin.
Ajoitus ja läsnäolo
Luento-opetus lukujärjestyksen mukaan.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Eskola ym. Julkiset hankinnat –verkkokirja
Julkiset hankinnat yrityksille -verkkokirja
Hankinnat.fi –hankintaohjeet ja muu materiaali
Sisältö
Markkinoinnin yleinen sääntely, kuluttajansuojan markkinointia koskevat säännökset sekä yritysten välistä kilpailua koskevat kansalliset säännökset sekä markkinointilainsäädäntö. Markkinointia ja mainontaa käsittelevä ryhmäharjoitustehtävä, joka esitetään koko ryhmälle.
Julkisten hankintojen kokonaisuus koostuujulkisten hankintojen perusteita. Tässä osassa perehdytään julkisia hankintoja koskevaanlainsäädäntöön ja julkisiin hankintoihin liittyvään hankintamenettelyyn. Julkisiin hankintoihin liittyy myös palautettava tehtävä.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija tunnistaa markkinoinnin yleisen sääntelyn, kuluttajansuojan markkinointia koskevat säännökset, yritysten välistä kilpailua koskevat kansalliset säännökset sekä markkinointilainsäädäntö sekä julkisia hankintoja koskevan lainsäädännän perusteet.
Taidot: Opiskelija osaa huomioida kuluttajasopimuksen merkityksen, henkilötietojen käytön ja osaa laatia julkisiin hankintoihin liittyvän tarjouspyynnön.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija kykenee selittämään markkinoinnin yleisen sääntelyn, kuluttajansuojan markkinointia koskevat säännökset, yritysten välistä kilpailua koskevat kansalliset säännökset sekä markkinointilainsäädäntö sekä julkisia hankintoja koskevan lainsäädännän perusteet.
Taidot: Opiskelija osaa huomioida hyvin kuluttajasopimuksen merkityksen, henkilötietojen käytön ja osaa laatia julkisiin hankintoihin liittyvän tarjouspyynnön.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija tuntee hyvin markkinoinnin yleisen sääntelyn, kuluttajansuojan markkinointia koskevat säännökset, yritysten välistä kilpailua koskevat kansalliset säännökset sekä markkinointilainsäädäntö. Opiskelija tunnistaa julkisia hankintoja koskevan lainsäädännän perusteet ja julkisiin hankintoihin liittyvään hankintamenettelyn pääpiirteet.
Taidot: Opiskelija tuntee hyvin kuluttajasopimuksen merkityksen, henkilötietojen käytön ja osaa laatia taidokkaasti julkisiin hankintoihin liittyvän tarjouspyynnön.