Siirry suoraan sisältöön

Integroitu markkinointiviestintäLaajuus (5 op)

Tunnus: AL00CI67

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • suomi
  • englanti

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- määritellä keskeiset markkinointiviestinnän muodot, käsitteet ja tavoitteet
- selittää miten markkinointiviestinnällä vaikutetaan kohderyhmiin
- kuvata markkinointiviestinnän roolin brändien arvonmuodostamisessa sekä asiakassuhteiden luomisessa ja säilyttämisessä
- luoda integroidun markkinointiviestintäsuunnitelman tavoitteiden saavuttamiseksi
- vertailla keskeisiä perinteisen ja digitaalisen mainonnan keinoja ja ymmärtää niihin liittyvät käsitteet
- määritellä automaation, tekoälyn ja analytiikan mahdollisuuksia markkinointiviestinnässä

Ilmoittautumisaika

06.05.2024 - 30.08.2024

Ajoitus

10.09.2024 - 30.11.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus

Opetuskielet
  • Suomi
  • Englanti
Paikat

20 - 50

Koulutus
  • Täydentävä osaaminen ja vapaavalintaiset opinnot, AMK
Opettaja
  • Taina Orpana
  • Sami Lanu
Opetusryhmät
  • Verkkoluento 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • LLABTO24-25
    Täydentävä osaaminen (AMK) 2024-2025, Liiketoimintayksikkö
Pienryhmät
  • Verkkoluento 1

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- määritellä keskeiset markkinointiviestinnän muodot, käsitteet ja tavoitteet
- selittää miten markkinointiviestinnällä vaikutetaan kohderyhmiin
- kuvata markkinointiviestinnän roolin brändien arvonmuodostamisessa sekä asiakassuhteiden luomisessa ja säilyttämisessä
- luoda integroidun markkinointiviestintäsuunnitelman tavoitteiden saavuttamiseksi
- vertailla keskeisiä perinteisen ja digitaalisen mainonnan keinoja ja ymmärtää niihin liittyvät käsitteet
- määritellä automaation, tekoälyn ja analytiikan mahdollisuuksia markkinointiviestinnässä

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Integroidun markkinointiviestinnän kurssilla on kuusi lähikertaa verkossa, jotka tukevat oppimista ja oppimistehtävien laadintaa. Oppimistehtävistä muodostuu markkinointiviesintäsuunnitelma case organisaatiolle. Lähikerrolla luennoidaan, ratkaistaan ongelmia sekä puretaan oppimistehtäviä vaihtuvissa ryhmissä.

Sovellettavat opetusmenetelmät: Luennot, caseperustaiset oppimistehtävät, oppimistehtävien purku ja oppimisen syventäminen pienryhmissä.

Ajoitus ja läsnäolo

Pääsääntöisesti lähikerrat ovat joka toinen viikko. Läsnäolo ei ole pakollista, mutta suotavaa.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Moodlen materiaali sekä opiskelijan itse hakema aiheeseen liittyvä lähdekirjallisuus.

Oppimisympäristö

Verkkosessiot Zoomissa ja oppimisympäristö Moodlessa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Lähitunnit 30h + oppimistehtävät (tiedonhankinta, analyysi ja soveltaminen) 105h = 135h

Sisältö

Oletko aina halunnut tietää, mitenvalita sopivia kanavia markkinointiviestinnän tueksi? Kiinnostaako sinua mainonta tai mediat? Integroidun markkinointiviestinnän kurssilla pureudutaan kanavaratkaisuihin kohderyhmäkeskeisesti, mietitään ydinviestin rakentumista monikanavaisesti ja päästään kurkistamaan median, mediatoimiston sekä PR:n ihmeelliseen maailmaan.

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Edeltävä osaaminen markkinoinnin peruskurssit. Kytkeytyy ja syventää kursseja brändin rakentaminen, sisällön tuottaminen ja digitaalinen markkinointi.

Arviointimenetelmät

Arviointi keskittyy sisällön ymmärtämiseen, kokonaisvaltaiseen näkemykseen ja ajattelun kirkkauteen osaamistavoitteiden mukaisesti. Arviointiasteikko 1-5

Arviointiasteikko

1-5

Ajoitus

01.08.2024 - 31.05.2025

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus

Opetuskielet
  • Suomi
  • Englanti
Paikat

20 - 50

Koulutus
  • Täydentävä osaaminen ja vapaavalintaiset opinnot, AMK
Opettaja
  • Lotta Toivonen
Opetusryhmät
  • Verkkoluento 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • LLABTO24-25
    Täydentävä osaaminen (AMK) 2024-2025, Liiketoimintayksikkö
Pienryhmät
  • Verkkoluento 1

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- määritellä keskeiset markkinointiviestinnän muodot, käsitteet ja tavoitteet
- selittää miten markkinointiviestinnällä vaikutetaan kohderyhmiin
- kuvata markkinointiviestinnän roolin brändien arvonmuodostamisessa sekä asiakassuhteiden luomisessa ja säilyttämisessä
- luoda integroidun markkinointiviestintäsuunnitelman tavoitteiden saavuttamiseksi
- vertailla keskeisiä perinteisen ja digitaalisen mainonnan keinoja ja ymmärtää niihin liittyvät käsitteet
- määritellä automaation, tekoälyn ja analytiikan mahdollisuuksia markkinointiviestinnässä

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Opintojakso toteutetaan Lahden M19-kampukselle avautuvassa digimarkkinoinnin oppimisympäristössä, Labtic digimarkkinointitoimistossa. Opiskelija ilmoittautuu Digimarkkinointitoimisto Labtic AL00CU84-toteutukselle ja tekee valinnat suoritettavista opintojaksoista (20-35 op.) kurssin alettua. Osaamistavoitteet määräytyvät opiskelijan tekemien suoritusten mukaisesti. Oppiminen koostuu itsenäisestä opiskelusta, dialogista sekä opitun soveltamisesta käytännönläheisissä projekteissa.

Tällä opintojaksolla perehdytään integroituun markkinointiviestintään ja opittua sovelletaan asiakkaalle toteutettavassa markkinointiviestintäsuunnitelmassa, ja sen osittaisesta toteuttamisesta.

Opintojakson valmentajat (opettajat) ohjaavat opiskelijoita toimistomaisessa oppimisympäristössä. Opettajat ohjaavat tiedon soveltamisessa ja toimeksiantojen toteuttamisessa. Opintojaksoon liittyvät itseopiskeluaineistot ovat saatavilla Moodlessa.

Ajoitus ja läsnäolo

Vaatii aktiivista osallistumista palavereihin ja treeneihin (min. 80 %), sekä projektityöhön muun tiimin kanssa.

Oppimisympäristö

Opintojakso toteutetaan Lahden kampukselle avattavassa Labtic digimarkkinointitoimistossa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelija voi suorittaa toimistossa 20-35 opintopistettä lukukaudessa. Yksi opintopiste vastaa keskimäärin opiskelijan 27 työtuntia.

Integroitu markkinointiviestintä -opintojakson laajuus on 5 op.= 135 h

Arviointiasteikko

1-5

Ilmoittautumisaika

15.05.2023 - 01.09.2023

Ajoitus

05.09.2023 - 30.11.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Täydentävä osaaminen ja vapaavalintaiset opinnot, AMK
Opettaja
  • Taina Orpana
  • Sami Lanu
Opetusryhmät
  • Luennot (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • LLABTO23-24
    Täydentävä osaaminen (AMK) 2023-2024, Liiketoimintayksikkö
Pienryhmät
  • Luennot

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- määritellä keskeiset markkinointiviestinnän muodot, käsitteet ja tavoitteet
- selittää miten markkinointiviestinnällä vaikutetaan kohderyhmiin
- kuvata markkinointiviestinnän roolin brändien arvonmuodostamisessa sekä asiakassuhteiden luomisessa ja säilyttämisessä
- luoda integroidun markkinointiviestintäsuunnitelman tavoitteiden saavuttamiseksi
- vertailla keskeisiä perinteisen ja digitaalisen mainonnan keinoja ja ymmärtää niihin liittyvät käsitteet
- määritellä automaation, tekoälyn ja analytiikan mahdollisuuksia markkinointiviestinnässä

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Integroidun markkinointiviestinnän kurssilla on kuusi lähikertaa verkossa, jotka tukevat oppimista ja oppimistehtävien laadintaa. Oppimistehtävistä muodostuu markkinointiviesintäsuunnitelma case organisaatiolle. Lähikerrolla luennoidaan, ratkaistaan ongelmia sekä puretaan oppimistehtäviä vaihtuvissa ryhmissä.

Sovellettavat opetusmenetelmät: Luennot, caseperustaiset oppimistehtävät, oppimistehtävien purku ja oppimisen syventäminen pienryhmissä.

Ajoitus ja läsnäolo

Pääsääntöisesti lähikerrat ovat joka toinen viikko. Läsnäolo ei ole pakollista, mutta suotavaa.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Moodlen materiaali sekä opiskelijan itse hakema aiheeseen liittyvä lähdekirjallisuus.

Oppimisympäristö

Verkkosessiot Zoomissa ja oppimisympäristö Moodlessa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Lähitunnit 30h + oppimistehtävät (tiedonhankinta, analyysi ja soveltaminen) 105h = 135h

Sisältö

Oletko aina halunnut tietää, mitenvalita sopivia kanavia markkinointiviestinnän tueksi? Kiinnostaako sinua mainonta tai mediat? Integroidun markkinointiviestinnän kurssilla pureudutaan kanavaratkaisuihin kohderyhmäkeskeisesti, mietitään ydinviestin rakentumista monikanavaisesti ja päästään kurkistamaan median, mediatoimiston sekä PR:n ihmeelliseen maailmaan.

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Edeltävä osaaminen markkinoinnin peruskurssit. Kytkeytyy ja syventää kursseja brändin rakentaminen, sisällön tuottaminen ja digitaalinen markkinointi.

Arviointimenetelmät

Arviointi keskittyy sisällön ymmärtämiseen, kokonaisvaltaiseen näkemykseen ja ajattelun kirkkauteen osaamistavoitteiden mukaisesti. Arviointiasteikko 1-5

Arviointiasteikko

1-5

Ajoitus

01.01.2023 - 30.04.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Lahden kampus

Opetuskielet
  • Suomi
  • Englanti
Koulutus
  • Täydentävä osaaminen ja vapaavalintaiset opinnot, AMK
Opettaja
  • Lotta Toivonen
Ryhmät
  • LLABTO23H
    Täydentävä osaaminen (AMK) 2023, Liiketoimintayksikkö
  • LLABTO23-24
    Täydentävä osaaminen (AMK) 2023-2024, Liiketoimintayksikkö

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- määritellä keskeiset markkinointiviestinnän muodot, käsitteet ja tavoitteet
- selittää miten markkinointiviestinnällä vaikutetaan kohderyhmiin
- kuvata markkinointiviestinnän roolin brändien arvonmuodostamisessa sekä asiakassuhteiden luomisessa ja säilyttämisessä
- luoda integroidun markkinointiviestintäsuunnitelman tavoitteiden saavuttamiseksi
- vertailla keskeisiä perinteisen ja digitaalisen mainonnan keinoja ja ymmärtää niihin liittyvät käsitteet
- määritellä automaation, tekoälyn ja analytiikan mahdollisuuksia markkinointiviestinnässä

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Opintojakso toteutetaan Lahden M19-kampukselle avautuvassa digimarkkinoinnin oppimisympäristössä, Labtic digimarkkinointitoimistossa. Opiskelija ilmoittautuu Digimarkkinointitoimisto Labtic AL00CU84-toteutukselle ja tekee valinnat suoritettavista opintojaksoista (20-35 op.) kurssin alettua. Osaamistavoitteet määräytyvät opiskelijan tekemien suoritusten mukaisesti. Oppiminen koostuu itsenäisestä opiskelusta, dialogista sekä opitun soveltamisesta käytännönläheisissä projekteissa.

Tällä opintojaksolla perehdytään integroituun markkinointiviestintään ja opittua sovelletaan asiakkaalle toteutettavassa markkinointiviestintäsuunnitelmassa, ja sen osittaisesta toteuttamisesta.

Opintojakson valmentajat (opettajat) ohjaavat opiskelijoita toimistomaisessa oppimisympäristössä. Opettajat ohjaavat tiedon soveltamisessa ja toimeksiantojen toteuttamisessa. Opintojaksoon liittyvät itseopiskeluaineistot ovat saatavilla Moodlessa.

Ajoitus ja läsnäolo

Vaatii aktiivista osallistumista palavereihin ja treeneihin (min. 80 %), sekä projektityöhön muun tiimin kanssa.

Oppimisympäristö

Opintojakso toteutetaan Lahden kampukselle avattavassa Labtic digimarkkinointitoimistossa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelija voi suorittaa toimistossa 20-35 opintopistettä lukukaudessa. Yksi opintopiste vastaa keskimäärin opiskelijan 27 työtuntia.

Integroitu markkinointiviestintä -opintojakson laajuus on 5 op.= 135 h

Arviointiasteikko

1-5

Ilmoittautumisaika

01.07.2022 - 04.09.2022

Ajoitus

27.09.2022 - 31.12.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 45

Koulutus
  • Täydentävä osaaminen ja vapaavalintaiset opinnot, AMK
Opettaja
  • Taina Orpana
  • Sami Lanu
Opetusryhmät
  • Verkkoluento (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • LLABTO22H
    Täydentävä osaaminen (AMK) 2022, Liiketoimintayksikkö
Pienryhmät
  • Verkkoluento

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- määritellä keskeiset markkinointiviestinnän muodot, käsitteet ja tavoitteet
- selittää miten markkinointiviestinnällä vaikutetaan kohderyhmiin
- kuvata markkinointiviestinnän roolin brändien arvonmuodostamisessa sekä asiakassuhteiden luomisessa ja säilyttämisessä
- luoda integroidun markkinointiviestintäsuunnitelman tavoitteiden saavuttamiseksi
- vertailla keskeisiä perinteisen ja digitaalisen mainonnan keinoja ja ymmärtää niihin liittyvät käsitteet
- määritellä automaation, tekoälyn ja analytiikan mahdollisuuksia markkinointiviestinnässä

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Integroidun markkinointiviestinnän kurssilla on kuusi lähikertaa verkossa, jotka tukevat oppimista ja oppimistehtävien laadintaa. Oppimistehtävistä muodostuu markkinointiviesintäsuunnitelma case organisaatiolle. Lähikerrolla luennoidaan, ratkaistaan ongelmia sekä puretaan oppimistehtäviä vaihtuvissa ryhmissä.

Sovellettavat opetusmenetelmät: Luennot, caseperustaiset oppimistehtävät, oppimistehtävien purku ja oppimisen syventäminen pienryhmissä.

Ajoitus ja läsnäolo

Kurssi alkaa 28.9. ja pääsääntöisesti lähikerrat ovat joka toinen viikko. Läsnäolo ei ole pakollista, mutta suotavaa. Poissaolot korvataan lisätehtävillä, jotka ovat saatavilla kurssin Moodle pohjalta.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Moodlen materiaali sekä opiskelijan itse hakema aiheeseen liittyvä lähdekirjallisuus.

Oppimisympäristö

Verkkosessiot Zoomissa ja oppimisympäristö Moodlessa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Lähitunnit 30h + oppimistehtävät (tiedonhankinta, analyysi ja soveltaminen) 105h = 135h

Sisältö

Teoriapohjaa keskeisistä käsitteistä, monikanavaisista toimintaympäristöistä, kohderyhmä vaikuttamisesta, markkinointiviestinnän roolin brändien arvonmuodostamisessa sekä asiakassuhteiden luomisessa sekä säilyttämisessä ja automaation, tekoälyn ja analytiikan mahdollisuuksien hyödyntäminen suunnittelun tukena. Teorian soveltaminen case organisaatioiden markkinointiviestintäsuunnitelman muodossa.

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Edeltävä osaaminen markkinoinnin peruskurssit. Kytkeytyy ja syventää kursseja brändin rakentaminen, sisällön tuottaminen ja digitaalinen markkinointi.

Arviointimenetelmät

Arviointi keskittyy sisällön ymmärtämiseen, kokonaisvaltaiseen näkemykseen ja ajattelun kirkkauteen osaamistavoitteiden mukaisesti. Arviointiasteikko 1-5

Arviointiasteikko

1-5