Siirry suoraan sisältöön

Integroitu markkinointiviestintä (5 op)

Toteutuksen tunnus: AL00CI67-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

06.05.2024 - 30.08.2024

Ajoitus

10.09.2024 - 30.11.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus

Opetuskielet

  • Suomi
  • Englanti

Paikat

20 - 50

Koulutus

  • Täydentävä osaaminen, AMK

Opettaja

  • Taina Orpana
  • Sami Lanu

Opetusryhmät

  • Verkkoluento 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)

Ryhmät

  • LLABTO24-25
    Täydentävä osaaminen (AMK) 2024-2025, Liiketoimintayksikkö

Pienryhmät

  • Verkkoluento 1

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- määritellä keskeiset markkinointiviestinnän muodot, käsitteet ja tavoitteet
- selittää miten markkinointiviestinnällä vaikutetaan kohderyhmiin
- kuvata markkinointiviestinnän roolin brändien arvonmuodostamisessa sekä asiakassuhteiden luomisessa ja säilyttämisessä
- luoda integroidun markkinointiviestintäsuunnitelman tavoitteiden saavuttamiseksi
- vertailla keskeisiä perinteisen ja digitaalisen mainonnan keinoja ja ymmärtää niihin liittyvät käsitteet
- määritellä automaation, tekoälyn ja analytiikan mahdollisuuksia markkinointiviestinnässä

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Integroidun markkinointiviestinnän kurssilla on kuusi lähikertaa verkossa, jotka tukevat oppimista ja oppimistehtävien laadintaa. Oppimistehtävistä muodostuu markkinointiviestintäsuunnitelma case organisaatiolle. Oppimistehtävät suoritetaan kolmen hengen ryhmissä. Viimeinen refkektoiva tehtävä on yksilötehtävä. Lähikerrolla luennoidaan, ratkaistaan ongelmia sekä puretaan oppimistehtäviä vaihtuvissa ryhmissä.

Sovellettavat opetusmenetelmät: Luennot, caseperustaiset oppimistehtävät, oppimistehtävien purku ja oppimisen syventäminen pienryhmissä.

Ajoitus ja läsnäolo

Pääsääntöisesti verkkotapaamiset ovat joka toinen viikko tiistaiaamupäivisin. Läsnäolo ei ole pakollista, mutta suotavaa. Verkkotapaamisilta tulee videomateriaalit.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Moodlen materiaali sekä opiskelijan itse hakema aiheeseen liittyvä lähdekirjallisuus.

Oppimisympäristö

Verkkosessiot Zoomissa ja oppimisympäristö Moodlessa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Lähitunnit 30h + oppimistehtävät (tiedonhankinta, analyysi ja soveltaminen) 105h = 135h

Sisältö

Oletko aina halunnut tietää, mitenvalita sopivia kanavia markkinointiviestinnän tueksi? Kiinnostaako sinua mainonta tai mediat? Integroidun markkinointiviestinnän kurssilla pureudutaan kanavaratkaisuihin kohderyhmäkeskeisesti, mietitään ydinviestin rakentumista monikanavaisesti ja päästään kurkistamaan median, mediatoimiston sekä PR:n ihmeelliseen maailmaan.

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Edeltävä osaaminen markkinoinnin peruskurssit. Kytkeytyy ja syventää kursseja brändin rakentaminen, sisällön tuottaminen ja digitaalinen markkinointi.

Arviointimenetelmät

Arviointi keskittyy sisällön ymmärtämiseen, kokonaisvaltaiseen näkemykseen ja ajattelun kirkkauteen osaamistavoitteiden mukaisesti. Arviointiasteikko 1-5

Arviointiasteikko

1-5