Integroitu markkinointiviestintä (5 op)
Toteutuksen tunnus: AL00CI67-3005
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
06.05.2024 - 30.08.2024
Ajoitus
10.09.2024 - 30.11.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
- Englanti
Paikat
20 - 50
Koulutus
- Täydentävä osaaminen, AMK
Opettaja
- Taina Orpana
- Sami Lanu
Opetusryhmät
- Verkkoluento 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
LLABTO24-25Täydentävä osaaminen (AMK) 2024-2025, Liiketoimintayksikkö
Pienryhmät
- Verkkoluento 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- määritellä keskeiset markkinointiviestinnän muodot, käsitteet ja tavoitteet
- selittää miten markkinointiviestinnällä vaikutetaan kohderyhmiin
- kuvata markkinointiviestinnän roolin brändien arvonmuodostamisessa sekä asiakassuhteiden luomisessa ja säilyttämisessä
- luoda integroidun markkinointiviestintäsuunnitelman tavoitteiden saavuttamiseksi
- vertailla keskeisiä perinteisen ja digitaalisen mainonnan keinoja ja ymmärtää niihin liittyvät käsitteet
- määritellä automaation, tekoälyn ja analytiikan mahdollisuuksia markkinointiviestinnässä
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Integroidun markkinointiviestinnän kurssilla on kuusi lähikertaa verkossa, jotka tukevat oppimista ja oppimistehtävien laadintaa. Oppimistehtävistä muodostuu markkinointiviestintäsuunnitelma case organisaatiolle. Oppimistehtävät suoritetaan kolmen hengen ryhmissä. Viimeinen refkektoiva tehtävä on yksilötehtävä. Lähikerrolla luennoidaan, ratkaistaan ongelmia sekä puretaan oppimistehtäviä vaihtuvissa ryhmissä.
Sovellettavat opetusmenetelmät: Luennot, caseperustaiset oppimistehtävät, oppimistehtävien purku ja oppimisen syventäminen pienryhmissä.
Ajoitus ja läsnäolo
Pääsääntöisesti verkkotapaamiset ovat joka toinen viikko tiistaiaamupäivisin. Läsnäolo ei ole pakollista, mutta suotavaa. Verkkotapaamisilta tulee videomateriaalit.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Moodlen materiaali sekä opiskelijan itse hakema aiheeseen liittyvä lähdekirjallisuus.
Oppimisympäristö
Verkkosessiot Zoomissa ja oppimisympäristö Moodlessa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Lähitunnit 30h + oppimistehtävät (tiedonhankinta, analyysi ja soveltaminen) 105h = 135h
Sisältö
Oletko aina halunnut tietää, mitenvalita sopivia kanavia markkinointiviestinnän tueksi? Kiinnostaako sinua mainonta tai mediat? Integroidun markkinointiviestinnän kurssilla pureudutaan kanavaratkaisuihin kohderyhmäkeskeisesti, mietitään ydinviestin rakentumista monikanavaisesti ja päästään kurkistamaan median, mediatoimiston sekä PR:n ihmeelliseen maailmaan.
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Edeltävä osaaminen markkinoinnin peruskurssit. Kytkeytyy ja syventää kursseja brändin rakentaminen, sisällön tuottaminen ja digitaalinen markkinointi.
Arviointimenetelmät
Arviointi keskittyy sisällön ymmärtämiseen, kokonaisvaltaiseen näkemykseen ja ajattelun kirkkauteen osaamistavoitteiden mukaisesti. Arviointiasteikko 1-5
Arviointiasteikko
1-5