Tuloksekas vaikuttaminen B2B -asiakaskohtaamisissaLaajuus (5 op)
Tunnus: AL00CI74
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- kuvata ja perustella miksi ratkaisumyynnistä on siirryttävä haastajamyyntiin
- selittää mihin tuloksekas vuorovaikuttaminen asiakaskohtaamisissa perustuu
- sovittaa oman toimintansa yhteensopivaksi asiakkaiden ostoprosessin kanssa
Ilmoittautumisaika
06.05.2024 - 30.08.2024
Ajoitus
02.09.2024 - 31.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 50
Koulutus
- Täydentävä osaaminen, AMK
Opettaja
- Jussi Mozo
Opetusryhmät
- Verkkoluento 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
LLABTOMATäydentävä osaaminen (AMK), Liiketoimintayksikkö, Markkinointi
-
LLABTO24-25Täydentävä osaaminen (AMK) 2024-2025, Liiketoimintayksikkö
Pienryhmät
- Verkkoluento 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- kuvata ja perustella miksi ratkaisumyynnistä on siirryttävä haastajamyyntiin
- selittää mihin tuloksekas vuorovaikuttaminen asiakaskohtaamisissa perustuu
- sovittaa oman toimintansa yhteensopivaksi asiakkaiden ostoprosessin kanssa
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Kurssi toteutetaan virtuaalikurssina.
Kurssilla ei ole harjoittelu- ja työelämäyhteistyötä, vaan se on 100% teoriakurssi joka antaa sinulle vahvan tietoperustan ja näkökulman siihen, kuinka toimia ja kehittää itseä vaativissa myynti- ja asiakaskohtaamistehtävissä.
Kurssi on verkkokurssi jossa on lisäksi vapaaehtoisia, MUTTA, HUOM!, opiskelijapalautteen perusteella hyvin suositeltavia Zoomissa toteutettavia verkkokohtaamista, joissa on itsenäistä työskentelyä tukevaa työpajatyöskentelyä.
Kurssin aikana laaditaan neljä vertaisarvioitavaa ja ohjattuun prosessikirjoittamiseen pohjautuvaa kirjallista reflektointitehtävää kahden viikon välein, jotka pohjautuvat opettajan ilmoittamiin ja osin itse hankittaviin sähköisiin materiaaleihin. Vertaisarviointien avulla opiskelija saa käsityksen oman työskentelynsä vahvuuksista ja kehittämiskohteista ja voi halutessaan parantaa töitään ennen lopussa opettajalle arvioitavaksi palautettavaa koontia varten.
Kurssin lähikertojen toteutustavasta saat myös eväitä myyntitiimin johtamiseen käytännössä.
Voit lukea kurssin käyneiden ajatuksia täältä: https://padlet.com/jussi_mozo/946gjsxq7a8c
Ajoitus ja läsnäolo
Itsenäisesti toteutettava 100% verkkokurssi, jota tukee Zoomissa toteutettavat kuusi lukujärjestykseen merkittyä työpajaa (läsnäolo vapaaehtoista, mutta suositeltavaa).
Kurssin deadlinet rytmittyvät lähikertojen ympärille seuraavasti:
- kirjallisen työn I-palautus lähikertaa edeltävä iltana klo 20:45
- parannetun työn II-palautus vertaisarvioitavaksi viisi vrk lähikerran jälkeen klo 20:45
- kirjallisten töiden vertais- ja itsearviointien laadinta 3vrk II-palautuksen jälkeen klo 20:45
- loppuyhteenvedon palautus opettajalle 2vk arviointia ja palautteenantoa varten klo 20:45
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Sähköinen ainesto, joka ilmoitetaan vaiheittain Moodlessa neljässä, kurssin teemojen mukaan ryhmitellyssä erässä.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
"Fast track" nopean suorituksen itsenäinen suoritustapa verkossa heille, joilla on kiire. Työläs. Kysy.
Itsenäinen verkkototeutus, jossa laaditaan kahden viikon välein kirjallinen oppimistehtävä ja lopuksi näistä laadittava koontitehtävä kurssin aikataulussa.(eli kurssi ilman osallistumista lähiopetuskerroille). OK, jos osallistuminen lähitunneille ei vain onnistu, vaikka se olisi suositeltavaa.
Sama kuin edelltä, mutta et myöskään osallistu kurssin vertaisarviointeihin. Voit tehdä hommat omassa aikataulussa. Vaihtoehto arvioidaan asteikolla Hyväksytty/Täydennettävä. Ei suositella.
Kurssimateriaalien perinteinen tenttiminen kurssin lopussa. Ei suositella.
Näyttö.
AHOT.
Työelämäyhteistyö
Kurssilla ei ole harjoittelu- ja työelämäyhteistyötä, vaan se on 100% teoriakurssi joka antaa sinulle vahvan tietoperustan ja näkökulman siihen, kuinka toimia ja kehittää itseä vaativissa myynti- ja asiakaskohtaamistehtävissä. Kurssilta saat myös eväitä myyntitiimin johtamiseen käytännössä.
Oppimisympäristö
Moodle + Zoom
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Laskennallinen kuormitus on 135h (27h / vertaisarvioitava harjoitustyö + 27h / koontitehtävä).
Sisältö
Mitä on ammattimainen B2B-asiakaskohtaamistyö
Myynnin ja markkinoinnin rajapinnat ja yhteispeli
Sosiaalinen myynti verkossa
Myyntiprosessi ja oman työskentelyn johtaminen
Mittarit ja tavoiteasetanta
Tunteiden ymmärtäminen ja merkitys myynnissä
Kysymykset ja niiden soveltaminen käytännössä
Opi lukemaan kehonkieltä
Erilaiset ostajatyypit, ostoryhmät sekä vaikuttajat
Toimivan asiakaskohtaamisympäristön merkitys
Oman stressinsiedon merkitys sekä kehittäminen
Englanniksi
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Markkinoinnin peruskurssi tai muut vastaavat tiedot.
Arviointimenetelmät
Opiskelijan itsearviointi 30%
Opettajan arviointi 70%
Arviointiasteikko
1-5
Ilmoittautumisaika
06.05.2024 - 31.07.2024
Ajoitus
07.06.2024 - 30.08.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 100
Koulutus
- Täydentävä osaaminen, AMK
Opettaja
- Jussi Mozo
Opetusryhmät
- Itsenäinen 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
LLABTOMATäydentävä osaaminen (AMK), Liiketoimintayksikkö, Markkinointi
-
LLABTO23-24Täydentävä osaaminen (AMK) 2023-2024, Liiketoimintayksikkö
-
LABKES24KHKesäopinnot 2024 (AMK)
Pienryhmät
- Itsenäinen 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- kuvata ja perustella miksi ratkaisumyynnistä on siirryttävä haastajamyyntiin
- selittää mihin tuloksekas vuorovaikuttaminen asiakaskohtaamisissa perustuu
- sovittaa oman toimintansa yhteensopivaksi asiakkaiden ostoprosessin kanssa
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Kurssi on itsenäisesti suoritettava HOP ON -kurssi, joka tulee olla valmis 30.8. mennessä (voit aloittaa tekemisen koska vain, kunhan saat sen valmiiksi 30.8. mennessä).
Kurssin aikana laadit neljä, ohjeistettuun prosessikirjoittamiseen pohjautuvaa kirjallista etappioppimistehtävää kuratoitujen aineistojen pohjalta. Vahva suositus on laatia tehtävät järjestyksessä kahden viikon rytmissä, mutta voit toki soveltaa muutakin aikataulua pitäen kurssin deadlinen mielessä. Etappitehtävien avulla voit keskittyä systemaattisesti kulloinkin oleelliseen aineistoon, jolloin oppimisesi aiheesta edistyy mahdollisimman tehokkaasti.
Lopuksi laadit opettajalle yhteenvedon oppimisestasi arviointia varten. Vain yhteenveto palautetaan ja vain se vaikuttaa arviointiin. Etappitehtävät palvelevat kehittyvän osaamisesi kerryttämistä ja kurssin edistymistä pilkkomalla ison aiheen pienempiin, helpommin lähestyttäviin ja laadittaviin osatehtäviin.
Kurssin sisällöstä saat myös eväitä myyntitiimin johtamiseen käytännössä.
Ajoitus ja läsnäolo
Kurssi on itsenäisesti suoritettava HOP ON -kurssi, joka tulee olla valmis 30.8. mennessä.
Kurssin aikana laadit neljä, ohjeistettuun prosessikirjoittamiseen pohjautuvaa kirjallista etappioppimistehtävää kuratoitujen aineistojen pohjalta. Vahva suositus on laatia tehtävät järjestyksessä kahden viikon rytmissä, mutta voit toki soveltaa muutakin aikataulua pitäen kurssin deadlinen mielessä. Etappitehtävien avulla voit keskittyä oppimisprosessissasi systemaattisesti kulloinkin oleelliseen aineistoon, jolloin oppimisesi aiheesta edistyy mahdollisimman tehokkaasti.
Kurssilla ei ole lähi- tai verkkotapaamisia.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Sähköinen kuratoitu ainesto, joka on nähtävissä Moodlessa neljässä, kurssin teemojen mukaan ryhmitellyssä erässä.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei vaihtoehtoisia toteutustapoja tässä HOP ON -kurssissa (mutta syksyllä alkaa vastaavan sisällön omaava toteutus AL00CI74-3003 Tuloksekas vaikuttaminen B2B -asiakaskohtaamisissa 5 op, jossa on useita vaihtoehtoisia suoritustapoja).
Työelämäyhteistyö
Kurssilla ei ole harjoittelu- ja työelämäyhteistyötä, vaan se on 100% teoriakurssi joka antaa sinulle vahvan tietoperustan ja näkökulman siihen, kuinka toimia ja kehittää itseä vaativissa myynti- ja asiakaskohtaamistehtävissä. Kurssilta saat myös eväitä myyntitiimin johtamiseen.
Oppimisympäristö
Moodle
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
135h (27h / etappitehtävä + 27h / koontitehtävä).
Sisältö
Mitä on ammattimainen B2B-asiakaskohtaamistyö
Myynnin ja markkinoinnin rajapinnat ja yhteispeli
Sosiaalinen myynti verkossa
Myyntiprosessi ja oman työskentelyn johtaminen
Mittarit ja tavoiteasetanta
Tunteiden ymmärtäminen ja merkitys myynnissä
Kysymykset ja niiden soveltaminen käytännössä
Opi lukemaan kehonkieltä
Erilaiset ostajatyypit, ostoryhmät sekä vaikuttajat
Toimivan asiakaskohtaamisympäristön merkitys
Oman stressinsiedon merkitys sekä kehittäminen
Englanniksi
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Markkinoinnin peruskurssi tai muut vastaavat tiedot.
Arviointimenetelmät
Opiskelijan itsearviointi 30%
Opettajan arviointi 70%
Opettaja voi nostaa tai laskea arvosanaa kahden arvosanayksikön verran.
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Keskeisten käsitteiden ymmärtäminen ja soveltaminen:
Työssä ei osoiteta ymmärrystä kurssin keskeisistä käsitteistä tai niiden soveltamisesta.
Käsitteitä käytetään virheellisesti tai niitä ei sovelleta lainkaan, mikä heikentää työn kokonaisuutta.
Kielenkäyttö:
Työssä käytetty kieli on epäammattimaista ja sisällöltään epäselvää.
Kielenkäytössä ei osoiteta asiantuntijuutta tai alalle tyypillistä sanastoa.
Tietopohja ja uuden tiedon omaksuminen:
Omaa tietopohjaa ei ole kuvattu kunnolla tai sitä ei tuoda esille.
Uutta omaksuttua tietoa ei ole kuvattu eikä osoiteta ajattelun kehittymistä.
Esitystapa:
Esitystapa ei ole lukijalähtöinen, vaan lähinnä oman ajatusvirran dokumentointia ilman selkeää jäsentelyä.
Työ on sekava ja siinä puuttuu systemaattinen lähestymistapa.
Reflektio:
Reflektio puuttuu kokonaan tai siihen suhtaudutaan välttelevästi.
Työstä ei käy ilmi reflektion arvo eikä sen merkitystä ymmärretä.
Määrällisen ja laadullisen esittämisen tasapaino:
Työ keskittyy liikaa joko määrälliseen tai laadulliseen esittämiseen ilman riittävää tasapainoa.
Sisältö on jäsentymätöntä ja epätasapainoista, mikä heikentää sen informatiivisuutta.
Oppimisprosessin ja saavutetun tuloksen itsearviointi:
Oppimisprosessia ja saavutettuja tuloksia ei arvioida.
Itsearviointi puuttuu tai on pinnallista, eikä se tarjoa oivalluksia omasta oppimisesta tai saavutuksista.
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Keskeisten käsitteiden ymmärtäminen ja soveltaminen: Ymmärrys kurssin keskeisistä käsitteistä on puutteellista. Käsitteitä käytetään epäjohdonmukaisesti tai virheellisesti.
Soveltaminen on mekaanista ja rajoittuu yksinkertaisiin, selviin tapauksiin ilman syvempää analyysia tai oman ajattelun kehittelyä.
Kielenkäyttö:
Kieli on osittain epäammattimaista ja sisältää epätarkkuuksia ja epäselvyyksiä.
Sanasto ei aina vastaa alalle tyypillistä asiantuntijakieltä.
Tietopohja ja uuden tiedon omaksuminen:
Omaa tietopohjaa kuvataan pintapuolisesti ja sekavasti. Kytkentöjä aiempaan tietoon on vain vähän tai ne ovat epäjohdonmukaisia.
Uutta tietoa on omaksuttu rajallisesti, eikä se ole vaikuttanut ajatteluun merkittävästi.
Esitystapa:
Esitystapa on osittain epäjohdonmukainen ja lukijalähtöisyys puutteellista. Työssä keskitytään liikaa omaan ajatusvirtaan.
Tehtävässä on näkyvissä jäsentymättömiä ajatuksia ilman selkeää punaista lankaa.
Reflektio:
Reflektointi on vähäistä ja pinnallista. Sen merkitystä ei ole ymmärretty kunnolla.
Reflektio ei näytä selvästi opiskelijan ajattelun kehittymistä tai omien vahvuuksien ja heikkouksien tunnistamista.
Määrällisen ja laadullisen esittämisen tasapaino:
Työ sisältää joitakin määrällisiä ja laadullisia elementtejä, mutta niiden tasapaino on epätasainen.
Sisältö saattaa painottua liiaksi yhteen tyyppiin (määrällinen/laadullinen) ilman riittävää tukea toiselta.
Oppimisprosessin ja saavutetun tuloksen itsearviointi:
Oppimisprosessin ja saavutetun tuloksen itsearviointi on puutteellista.
Itsearviointi on yleistä, eikä se tarjoa syvällisiä näkemyksiä omasta oppimisesta tai saavutuksista.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Keskeisten käsitteiden ymmärtäminen ja soveltaminen:
Peruskäsitteet on ymmärretty hyvin, ja niitä käytetään pääosin oikein ja johdonmukaisesti.
Soveltamisessa näkyy omaa pohdintaa, mutta se voi olla osittain pinnallista tai epätasapainoista.
Kielenkäyttö:
Kieli on pääosin ammattimaista ja selkeää, vaikka pieniä epätarkkuuksia saattaa esiintyä.
Sanasto vastaa alalle tyypillistä asiantuntijakieltä kohtuullisen hyvin.
Tietopohja ja uuden tiedon omaksuminen:
Omaa tietopohjaa kuvataan riittävästi ja koherentisti. Yhteyksiä aiempaan tietoon on, vaikka ne eivät aina ole syvällisiä.
Uutta tietoa on omaksuttu ja sovellettu, mikä näkyy ajattelun kehittymisessä.
Esitystapa:
Esitystapa on johdonmukainen ja kohtuullisesti lukijalähtöinen. Kappaleet ja ajatukset on jäsennelty selkeästi.
Työssä näkyy systemaattista ajattelun kehittämistä, vaikka se voi olla paikoin epätasapainoista.
Reflektio:
Reflektointi on kohtuullista ja osoittaa halua ymmärtää omaa oppimista ja ajattelua.
Reflektio tuo esiin opiskelijan ajattelun kehittymistä, mutta voi jäädä paikoin pintapuoliseksi.
Määrällisen ja laadullisen esittämisen tasapaino:
Työ sisältää tasapainoisesti määrällisiä ja laadullisia elementtejä, jotka tukevat toisiaan.
Sisältö on pääosin johdonmukaista ja tasapainoista, vaikka paikoin voi olla epätasapainoa.
Oppimisprosessin ja saavutetun tuloksen itsearviointi:
Oppimisprosessin ja saavutetun tuloksen itsearviointi on kattavaa ja kohtuullisesti pohdittua.
Itsearviointi tarjoaa näkemyksiä omasta oppimisesta ja saavutuksista, vaikka se ei aina ole syvällistä.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Keskeisten käsitteiden ymmärtäminen ja soveltaminen:
Keskeiset käsitteet on ymmärretty erinomaisesti ja niitä käytetään täsmällisesti ja luovasti.
Soveltamisessa näkyy syvällistä analyysiä ja oman ajattelun kehittymistä.
Kielenkäyttö:
Kieli on ammattimaista, tarkkaa ja asiantuntevaa.
Sanasto on rikasta ja vastaa alalle tyypillistä asiantuntijakieltä.
Tietopohja ja uuden tiedon omaksuminen:
Omaa tietopohjaa kuvataan syvällisesti ja johdonmukaisesti. Yhteydet aiempaan tietoon ovat vahvoja ja perusteltuja.
Uutta tietoa on omaksuttu laajasti, ja se näkyy selvästi ajattelun kehityksenä ja oman ymmärryksen syvenemisenä.
Esitystapa:
Esitystapa on erittäin johdonmukainen ja selkeästi lukijalähtöinen. Ajatukset ja kappaleet on jäsennelty taitavasti ja johdonmukaisesti.
Työssä näkyy systemaattista ja syvällistä ajattelun kehittämistä, joka tukee aiheen ymmärtämistä.
Reflektio:
Reflektointi on syvällistä ja osoittaa vahvaa kykyä analysoida omaa oppimista ja ajattelua.
Reflektio tuo esiin selvästi opiskelijan ajattelun kehittymistä ja oman oppimisen syvällistä ymmärtämistä.
Määrällisen ja laadullisen esittämisen tasapaino:
Työ on erinomaisesti tasapainotettu sekä määrällisten että laadullisten elementtien välillä.
Määrällinen esittäminen tukee laadullista analyysia ja päinvastoin, mikä vahvistaa työn kokonaisuutta.
Oppimisprosessin ja saavutetun tuloksen itsearviointi:
Oppimisprosessi ja saavutetut tulokset arvioidaan perusteellisesti ja syvällisesti.
Itsearviointi tarjoaa kattavan ja pohditun näkemyksen omasta oppimisesta ja saavutuksista, sekä tunnistaa vahvuudet ja kehityskohteet selkeästi.
Ilmoittautumisaika
15.05.2023 - 01.09.2023
Ajoitus
11.09.2023 - 31.12.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Täydentävä osaaminen, AMK
Opettaja
- Jussi Mozo
Opetusryhmät
- Verkkoluento 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
LLABTOMATäydentävä osaaminen (AMK), Liiketoimintayksikkö, Markkinointi
-
LLABTO23-24Täydentävä osaaminen (AMK) 2023-2024, Liiketoimintayksikkö
Pienryhmät
- Verkkoluento 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- kuvata ja perustella miksi ratkaisumyynnistä on siirryttävä haastajamyyntiin
- selittää mihin tuloksekas vuorovaikuttaminen asiakaskohtaamisissa perustuu
- sovittaa oman toimintansa yhteensopivaksi asiakkaiden ostoprosessin kanssa
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Kurssi toteutetaan virtuaalikurssina.
Kurssilla ei ole harjoittelu- ja työelämäyhteistyötä, vaan se on 100% teoriakurssi joka antaa sinulle vahvan tietoperustan ja näkökulman siihen, kuinka toimia ja kehittää itseä vaativissa myynti- ja asiakaskohtaamistehtävissä.
Kurssi on verkkokurssi jossa on lisäksi vapaaehtoisia, MUTTA, HUOM!, opiskelijapalautteen perusteella hyvin suositeltavia Zoomissa toteutettavia verkkokohtaamista, joissa on itsenäistä työskentelyä tukevaa työpajatyöskentelyä.
Kurssin aikana laaditaan neljä vertaisarvioitavaa ja ohjattuun prosessikirjoittamiseen pohjautuvaa kirjallista reflektointitehtävää kahden viikon välein, jotka pohjautuvat opettajan ilmoittamiin ja osin itse hankittaviin sähköisiin materiaaleihin. Vertaisarviointien avulla opiskelija saa käsityksen oman työskentelynsä vahvuuksista ja kehittämiskohteista ja voi halutessaan parantaa töitään ennen lopussa opettajalle arvioitavaksi palautettavaa koontia varten.
Kurssin lähikertojen toteutustavasta saat myös eväitä myyntitiimin johtamiseen käytännössä.
Voit lukea kurssin käyneiden ajatuksia täältä: https://padlet.com/jussi_mozo/946gjsxq7a8c
Ajoitus ja läsnäolo
Itsenäisesti toteutettava 100% verkkokurssi, jota tukee Zoomissa toteutettavat kuusi lukujärjestykseen merkittyä työpajaa (läsnäolo vapaaehtoista, mutta suositeltavaa).
Kurssin deadlinet rytmittyvät lähikertojen ympärille seuraavasti:
- kirjallisen työn I-palautus lähikertaa edeltävä iltana klo 20:45
- parannetun työn II-palautus vertaisarvioitavaksi viisi vrk lähikerran jälkeen klo 20:45
- kirjallisten töiden vertais- ja itsearviointien laadinta 3vrk II-palautuksen jälkeen klo 20:45
- loppuyhteenvedon palautus opettajalle 2vk arviointia ja palautteenantoa varten klo 20:45
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Sähköinen ainesto, joka ilmoitetaan vaiheittain Moodlessa neljässä, kurssin teemojen mukaan ryhmitellyssä erässä.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
"Fast track" nopean suorituksen itsenäinen suoritustapa verkossa heille, joilla on kiire. Työläs. Kysy.
Itsenäinen verkkototeutus, jossa laaditaan kahden viikon välein kirjallinen oppimistehtävä ja lopuksi näistä laadittava koontitehtävä kurssin aikataulussa.(eli kurssi ilman osallistumista lähiopetuskerroille). OK, jos osallistuminen lähitunneille ei vain onnistu, vaikka se olisi suositeltavaa.
Sama kuin edelltä, mutta et myöskään osallistu kurssin vertaisarviointeihin. Voit tehdä hommat omassa aikataulussa. Vaihtoehto arvioidaan asteikolla Hyväksytty/Täydennettävä. Ei suositella.
Kurssimateriaalien perinteinen tenttiminen kurssin lopussa. Ei suositella.
Näyttö.
AHOT.
Työelämäyhteistyö
Kurssilla ei ole harjoittelu- ja työelämäyhteistyötä, vaan se on 100% teoriakurssi joka antaa sinulle vahvan tietoperustan ja näkökulman siihen, kuinka toimia ja kehittää itseä vaativissa myynti- ja asiakaskohtaamistehtävissä. Kurssilta saat myös eväitä myyntitiimin johtamiseen käytännössä.
Oppimisympäristö
Moodle + Zoom
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Laskennallinen kuormitus on 135h (27h / vertaisarvioitava harjoitustyö + 27h / koontitehtävä).
Sisältö
Mitä on ammattimainen B2B-asiakaskohtaamistyö
Myynnin ja markkinoinnin rajapinnat ja yhteispeli
Sosiaalinen myynti verkossa
Myyntiprosessi ja oman työskentelyn johtaminen
Mittarit ja tavoiteasetanta
Tunteiden ymmärtäminen ja merkitys myynnissä
Kysymykset ja niiden soveltaminen käytännössä
Opi lukemaan kehonkieltä
Erilaiset ostajatyypit, ostoryhmät sekä vaikuttajat
Toimivan asiakaskohtaamisympäristön merkitys
Oman stressinsiedon merkitys sekä kehittäminen
Englanniksi
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Markkinoinnin peruskurssi tai muut vastaavat tiedot.
Arviointimenetelmät
Vertaisarviointi 50
Opiskelijan itsearviointi 30%
Opettajan arviointi 20%
Opettaja voi nostaa tai laskea arvosanaa kahden arvosanayksikön verran.
Arviointiasteikko
1-5
Ilmoittautumisaika
15.08.2022 - 04.09.2022
Ajoitus
01.09.2022 - 31.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Täydentävä osaaminen, AMK
Opettaja
- Jussi Mozo
Opetusryhmät
- Verkkoluento 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
LLABTO22HTäydentävä osaaminen (AMK) 2022, Liiketoimintayksikkö
Pienryhmät
- Verkkoluento 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- kuvata ja perustella miksi ratkaisumyynnistä on siirryttävä haastajamyyntiin
- selittää mihin tuloksekas vuorovaikuttaminen asiakaskohtaamisissa perustuu
- sovittaa oman toimintansa yhteensopivaksi asiakkaiden ostoprosessin kanssa
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Kurssi toteutetaan virtuaalikurssina.
Kurssilla ei ole harjoittelu- ja työelämäyhteistyötä, vaan se on 100% teoriakurssi joka antaa sinulle vahvan tietoperustan ja näkökulman siihen, kuinka toimia ja kehittää itseä vaativissa myynti- ja asiakaskohtaamistehtävissä.
Kurssi on verkkokurssi jossa on lisäksi vapaaehtoisia, MUTTA, HUOM!, opiskelijapalautteen perusteella hyvin suositeltavia Zoomissa toteutettavia verkkokohtaamista, joissa on itsenäistä työskentelyä tukevaa työpajatyöskentelyä.
Kurssin aikana laaditaan neljä vertaisarvioitavaa ja ohjattuun prosessikirjoittamiseen pohjautuvaa kirjallista reflektointitehtävää kahden viikon välein, jotka pohjautuvat opettajan ilmoittamiin ja osin itse hankittaviin sähköisiin materiaaleihin. Vertaisarviointien avulla opiskelija saa käsityksen oman työskentelynsä vahvuuksista ja kehittämiskohteista ja voi halutessaan parantaa töitään ennen lopussa opettajalle arvioitavaksi palautettavaa koontia varten.
Kurssin lähikertojen toteutustavasta saat myös eväitä myyntitiimin johtamiseen käytännössä.
Voit lukea kurssin käyneiden ajatuksia täältä: https://padlet.com/jussi_mozo/946gjsxq7a8c
Ajoitus ja läsnäolo
Itsenäisesti toteutettava 100% verkkokurssi, jota tukee Zoomissa toteutettavat kuusi lukujärjestykseen merkittyä työpajaa (läsnäolo vapaaehtoista, mutta suositeltavaa).
Kurssin deadlinet rytmittyvät lähikertojen ympärille seuraavasti:
- kirjallisen työn I-palautus lähikertaa edeltävä iltana klo 20:45
- parannetun työn II-palautus vertaisarvioitavaksi viisi vrk lähikerran jälkeen klo 20:45
- kirjallisten töiden vertais- ja itsearviointien laadinta 3vrk II-palautuksen jälkeen klo 20:45
- loppuyhteenvedon palautus opettajalle 2vk arviointia ja palautteenantoa varten klo 20:45
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Sähköinen ainesto, joka ilmoitetaan vaiheittain Moodlessa neljässä, kurssin teemojen mukaan ryhmitellyssä erässä.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
"Fast track" nopean suorituksen itsenäinen suoritustapa verkossa heille, joilla on kiire. Työläs. Kysy.
Itsenäinen verkkototeutus, jossa laaditaan kahden viikon välein kirjallinen oppimistehtävä ja lopuksi näistä laadittava koontitehtävä kurssin aikataulussa.(eli kurssi ilman osallistumista lähiopetuskerroille). OK, jos osallistuminen lähitunneille ei vain onnistu, vaikka se olisi suositeltavaa.
Sama kuin edelltä, mutta et myöskään osallistu kurssin vertaisarviointeihin. Voit tehdä hommat omassa aikataulussa. Vaihtoehto arvioidaan asteikolla Hyväksytty/Täydennettävä. Ei suositella.
Kurssimateriaalien perinteinen tenttiminen kurssin lopussa. Ei suositella.
Näyttö.
AHOT.
Työelämäyhteistyö
Kurssilla ei ole harjoittelu- ja työelämäyhteistyötä, vaan se on 100% teoriakurssi joka antaa sinulle vahvan tietoperustan ja näkökulman siihen, kuinka toimia ja kehittää itseä vaativissa myynti- ja asiakaskohtaamistehtävissä. Kurssilta saat myös eväitä myyntitiimin johtamiseen käytännössä.
Oppimisympäristö
Moodle + Zoom
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Laskennallinen kuormitus on 135h (27h / vertaisarvioitava harjoitustyö + 27h / koontitehtävä).
Sisältö
Mitä on ammattimainen B2B-asiakaskohtaamistyö
Myynnin ja markkinoinnin rajapinnat ja yhteispeli
Sosiaalinen myynti verkossa
Myyntiprosessi ja oman työskentelyn johtaminen
Mittarit ja tavoiteasetanta
Tunteiden ymmärtäminen ja merkitys myynnissä
Kysymykset ja niiden soveltaminen käytännössä
Opi lukemaan kehonkieltä
Erilaiset ostajatyypit, ostoryhmät sekä vaikuttajat
Toimivan asiakaskohtaamisympäristön merkitys
Oman stressinsiedon merkitys sekä kehittäminen
Englanniksi
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Markkinoinnin peruskurssi tai muut vastaavat tiedot.
Arviointimenetelmät
Vertaisarviointi 50
Opiskelijan itsearviointi 30%
Opettajan arviointi 20%
Opettaja voi nostaa tai laskea arvosanaa kahden arvosanayksikön verran.
Arviointiasteikko
1-5